Logiciels de gestion du bâtiment

Un logiciel de gestion du bâtiment et de gestion de projets de construction coordonne les processus métiers pour les entrepreneurs et les constructeurs. Les entreprises utilisent des systèmes de gestion du bâtiment pour permettre un flux de travail et un accès aux données collaboratifs, en intégrant plusieurs équipes et emplacements de bureaux dans un environnement de travail partagé. Cette solution logicielle fournit également des données de planification et d'achèvement en temps réel, y compris la surveillance de l'état du produit, les dates de début et de fin, les budgets et les dépenses. De plus, elle propose généralement des outils pour l'organisation et la présentation des données, comme des modèles de construction. Voir aussi : logiciel de facturation pour le bâtiment et la construction, logiciel de dessin architectural, logiciel de CRM pour la construction et logiciel de devis pour le bâtiment.

Loading...
Pourquoi Capterra est gratuit

par Oracle Primavera

(130 avis)
La suite logicielle Oracle Primavera propose des applications sur site et sur le cloud puissantes, robustes et faciles à utiliser pour la hiérarchisation, la planification, la gestion et la réalisation de programmes, de portefeuilles et de projets réussis au niveau mondial. Qu'il s'agisse de planification de projets, de contrôle des coûts et des projets, de gestion des documents ou de portefeuille, d'analytique ou encore d'analyse de risque, elle permet aux constructeurs, aux ingénieurs et aux propriétaires de projet de secteurs à forte intensité d'actifs d'améliorer les résultats tout au long du cycle de vie du projet. En savoir plus sur Oracle Primavera Oracle Primavera est la solution la plus puissante, la plus robuste et la plus simple à utiliser pour la planification, la gestion et l'exécution de projets de toutes tailles. En savoir plus sur Oracle Primavera
Gérez toutes les activités sur votre chantier. Gérez les documents, assignez des tâches et effectuez leur suivi, coordonnez avec les sous-traitants et surveillez les statuts de gestion des non-conformités. Personnalisez cette application pour le web, Android, iPhone et iPad. Essai gratuit ! En savoir plus sur Zoho Creator Une plate-forme en mode glisser-déplacer qui aide les utilisateurs professionnels non techniciens à automatiser rapidement leurs processus d'affaires. En savoir plus sur Zoho Creator
FINALCAD est un logiciel mobile de construction et d'analyse prédictive destiné à aider les acteurs de la construction à anticiper et à résoudre les problèmes rencontrés pendant la construction de bâtiments. L'objectif est d'améliorer la qualité des constructions, de réduire leur coût et de rendre le secteur accessible à tous. Depuis 2011, FINALCAD a aidé à la réalisation de plus de 8 000 projets dans 30 pays, et il continue de faire avancer la transition vers le numérique dans l'industrie de la construction. En savoir plus sur FINALCAD FINALCAD est un logiciel mobile de construction et d'analyse prédictive destiné à aider les entrepreneurs, les architectes et les propriétaires dans leur travail sur le chantier. En savoir plus sur FINALCAD
Outil flexible pour les professionnels en déplacement qui permet de créer et de remplir des formulaires numériques personnalisés, sur n'importe quel appareil mobile. En savoir plus sur Kizeo Forms Outil flexible pour les professionnels en déplacement qui permet de créer et de remplir des formulaires numériques personnalisés, sur n'importe quel appareil mobile. En savoir plus sur Kizeo Forms
Conçue pour la main-d'œuvre mobile et disponible à partir de 10 dollars par utilisateur par mois, Fluix simplifie les processus de traitement des documents et en augmente l'efficacité en les transformant en flux de travail électroniques, plus simples à utiliser et à gérer. Basée sur le cloud, Fluix est une solution unique de gestion des flux de travail électroniques qui permet d'utiliser des appareils iPad et iPhone pour automatiser les processus commerciaux et faciliter le travail collaboratif des équipes, en vue d'augmenter le rendement des entreprises. En savoir plus sur Fluix Disponible à partir de 10 dollars par utilisateur par mois, la solution de gestion électronique des flux de travail de Fluix vous permet de passer d'un système papier à un système électronique en quelques minutes ! En savoir plus sur Fluix

par Smartsheet.com

(1 198 avis)
Smartsheet est la plateforme d'exécution du travail que de nombreuses entreprises de construction parmi les plus importantes au monde utilisent pour rester productives, communiquer entre les équipes distantes et documenter chaque étape de chaque projet. Smartsheet améliore l'efficacité des projets et leur responsabilisation en rationalisant la documentation et la planification. **Meilleure application métier 2014 - Evernote Platform Awards **Gartner Cool Vendor 2015 – gestion de portefeuilles et de projets. En savoir plus sur Smartsheet Smartsheet améliore l'efficacité des projets et leur responsabilisation en rationalisant la documentation et la planification. En savoir plus sur Smartsheet

par EZOfficeInventory

(722 avis)
Ce logiciel de gestion des ressources de construction de pointe vous permet de suivre les outils et l'équipement, de planifier la maintenance et de scanner les étiquettes RFID, les codes-barres, ainsi que les codes QR en masse. Ce système de gestion des ressources entièrement intégré vous permet de créer des points de vente, de gérer l'inventaire et de générer des tickets de service en déplacement. Les historiques d'emplacement complets et les rapports exploitables vous aident à prévenir le vol et la perte et font de ce logiciel la solution de gestion des ressources la plus performante sur le marché. Profitez de la version d'essai gratuite de 15 jours. En savoir plus sur EZOfficeInventory Logiciel de gestion des ressources de construction assurant le suivi et la gestion des outils, des matériaux et des ressources à travers différents emplacements. Version d'essai gratuite de 15 jours. En savoir plus sur EZOfficeInventory
Synapcus est un logiciel métier basé sur le web conçu pour aider les architectes et les ingénieurs dans toutes leurs tâches de planification. De la phase d'acquisition à la planification et à la réalisation du projet, c'est un compagnon et un consultant constants en matière de présentation et d'efficacité. Les processus numérisés, les communications et les informations numériques permettent à Synapcus de combiner des informations sur les projets afin d'éviter la duplication des efforts, de promouvoir les meilleures pratiques grâce à des modèles de projets, d'augmenter le retour sur investissement et d'améliorer la satisfaction des clients. En savoir plus sur Synapcus Un logiciel web moderne à 360 degrés conçu en particulier pour les bureaux d'architectes, les entreprises de construction et les promoteurs immobiliers. En savoir plus sur Synapcus
Build7 est le logiciel leader pour le secteur de la construction. Ce logiciel de gestion de projet dans le cloud est développé en permanence pour accroître l'efficacité de vos projets de construction. Avec build7, votre planification, votre traitement des matériaux, votre enregistrement des temps et votre facturation sont terminés en un rien de temps et tout est directement disponible dans le cloud. Découvrez toutes les possibilités et essayez gratuitement build7 pendant 30 jours : www.build7.io. En savoir plus sur build7 Build7 est le logiciel leader pour le secteur de la construction. Augmentez l'efficacité de vos projets avec ce logiciel de gestion. En savoir plus sur build7

par Procore Technologies

(2 345 avis)
Procore Technologies, Inc., le logiciel de gestion de construction le plus utilisé au monde, aide les entreprises à accroître considérablement l'efficacité et la responsabilisation des projets, en rationalisant et en mobilisant la communication et la documentation des projets, augmentant, en fin de compte, les profits. Procore permet aux professionnels de la construction de collaborer sur des projets à partir de n'importe quel appareil connecté à l'internet, avec accès à tous les documents de projet, contrats, RFI, soumissions, calendriers, plans et plus encore. Un logiciel de gestion de projet basé sur le cloud, puissant mais facile à utiliser, destiné à tous les professionnels de la construction, à un prix forfaitaire.
BIM 360 réunit tous les outils dont les équipes de projet ont besoin pour mieux coordonner leur travail, communiquer et résoudre les problèmes afin de livrer leurs projets plus rapidement et plus efficacement. BIM 360 aide les équipes à être plus efficaces et à économiser du temps et de l'argent tout au long du cycle de vie du projet. - Oivind Pettersen, Skanska Résultats de BIM 360 : temps de coordination réduit de 50 % ; 25 % de temps économisé sur la planification des projets ; préparation du ferraillage 88 % plus rapide – commencez gratuitement ! BIM 360 est l'outil idéal pour les gestionnaires de projets, les responsables sur le terrain et les gestionnaires BIM qui souhaitent réduire les délais de livraison, économiser de l'argent et réduire les risques.
Rejoignez plus de 700 000 utilisateurs et gérez votre entreprise de construction ou de rénovation avec le logiciel de gestion du bâtiment primé de Buildertrend. Planification en ligne, modification de commandes, gestion des documents, photos, sélections de clients, garanties, bons de commande, gestion des leads, etc. Les utilisateurs peuvent se connecter directement sur le cloud à partir de n'importe quel PC, ordinateur portable, iPad ou smartphone. Des notifications automatiques aident les constructeurs à gérer leurs opérations en temps réel pour offrir une meilleure expérience à leurs sous-traitants, fournisseurs et clients. Planification et calendrier en ligne, partage de documents et de photos en ligne, modification de commandes en ligne et approbations de sélections.
Vous générez plus de 1 million de dollars en projets par an ? CoConstruct est le logiciel de construction et de rénovation personnalisées le mieux noté du marché. Le seul outil tout-en-un avec un devis à saisie unique qui vous permet de saisir vos données une seule fois et d'utiliser ces informations dans vos devis, spécifications, sélections, offres, propositions, demandes de modification et budgets, y compris vers et depuis QuickBooks. En outre, l'éditeur propose un système de planification et de communication primé. Logiciel web de gestion de bâtiments résidentiels conçu pour gérer les calendriers de projets, modifier les commandes, les sélections, fournir des devis, etc.
Idéal pour les entreprises comptant des milliers de travailleurs horaires, Branch Messenger permet aux grandes entreprises d'optimiser leur planification à grande échelle et en temps réel pour améliorer l'efficacité opérationnelle. Un tableau de bord web et une application mobile en libre-service simplifient la création, la distribution et la gestion des horaires. Les employés peuvent consulter les horaires, échanger des quarts de travail, demander des congés et définir leur disponibilité depuis l'application. Améliorez le fonctionnement de votre entreprise à grande échelle avec Branch Messenger, une application mobile en libre-service pour employés dédiée à la planification horaire.
PlanGrid est un logiciel de construction conçu pour le terrain. Sa plateforme permet de partager instantanément les plans et les annotations avec tous les utilisateurs d'un projet de construction, peu importe leur emplacement. Elle permet aux entrepreneurs et aux architectes de collaborer à partir de leur ordinateur de bureau ou de leur appareil mobile sur tous les plans, les spécifications, les photos, les demandes d'informations et la gestion des non-conformités de leurs projets. PlanGrid permet aux entrepreneurs et aux architectes de collaborer de n'importe où sur tous leurs plans, spécifications, photos, problèmes et demandes d'informations.
Découvrez comment plus de 500 000 professionnels dans 75 pays réalisent des estimations plus rapidement et plus précisément avec UDA ConstructionSuite. Conçu pour les entrepreneurs généraux, les constructeurs résidentiels et les sous-traitants, ConstructionSuite gère des projets de plus de 65 milliards de dollars et offre une estimation réelle à l'aide d'outils spécifiques à l'industrie, tels que RSMeans Cost Data, les applications de paiement AIA, les modèles d'estimation, la véritable intégration bidirectionnelle QuickBooks, la gestion des avis de changement et l'intégration avec les principaux programmes de CAO. À essayer dès aujourd'hui ! Outils d'estimation, de gestion de projet et de productivité pour les projets de construction.
Provides construction and real estate firms with the most complete solution for managing the entire project or property lifecycle with confidence, precision, and efficiency. Formerly Sage Timberline Office. Construction and real estate management solution that pulls everything together for streamlined, single-source control.

par UDA Technologies

(342 avis)
Construisez plus vite, plus intelligemment et mieux avec ConstructionOnline. Construisez plus vite, plus intelligemment et mieux avec ConstructionOnline.

par Exact Logix

(281 avis)
AccuLynx is the roofing industry's most trusted software application designed to help contractors manage and grow their business. It's packed with powerful features and easy-to-use tools that help streamline a roofing company's processes, grow their profits and provide superior customer service. With AccuLynx, roofing contractors can manage every aspect of their business from a single application. AccuLynx is the roofing industry's most trusted software designed to help contractors manage and grow their business.
Unlike contractor focused solutions, e-Builder is a construction program management solution for owners that manages capital program cost, schedule, and documents through a world-class workflow and business intelligence. e-Builder is a complete solution designed at its core to deliver control and reduce surprises for owners of capital programs. As a cloud-based program management solution, owners benefit from reduced cycle times, hard-dollar cost savings, mitigated risks and exceptional producti The leading cloud-based, construction program management software solution for capital project owners.

par My Service Depot

(245 avis)
Vous utilisez déjà QuickBooks pour gérer les finances de votre entreprise spécialisée dans le bâtiment. Maintenant, lancez-vous avec Smart Service, l'extension directe de QuickBooks qui gère efficacement la planification, la facturation, l'affectation, la gestion client, les bons de travail, les devis et tous les autres besoins auxquels sont confrontées les entreprises de construction modernes. Remplacez vos presse-papiers et classeurs par un système mobile et entièrement numérique qui rationalisera vos opérations, éliminera le gaspillage et augmentera vos revenus. Smart Service optimise QuickBooks en y ajoutant des fonctions de planification, affectation, gestion client, bons de travail, facturation et bien d'autres pour en faire le meilleur logiciel pour les entreprises de construction.
Trusted by more than 50 of the Fortune 100, Quick Base is the easiest IT-trusted platform for building apps and workflows that unite teams and processes in a simple interface. With built-in reporting and governance features, plus point-and-click integrations with Salesforce, Box, Dropbox, Google Drive, NetSuite, and other popular cloud apps, Quick Base has everything you need to keep business users happy without compromising on security or requirements. Build business apps in days, not months, with the easiest app-building platform on the market.
Spectrum is a complete, web-based construction ERP solution with leading-edge tools for accounting, project management, equipment and materials management, service management, document control, HR and payroll, inventory, reporting and much more. Spectrum allows contractors to work in real time, no matter where work takes them. Spectrum is a complete, web-based construction ERP solution with leading-edge tools for accounting, project management, and more.

par RedTeam Software

(184 avis)
RedTeam est une solution complète de gestion de projet de construction commerciale, une application cloud développée par des entrepreneurs afin de gérer efficacement l'ensemble du processus de la préconstruction à la clôture du projet, tout en connectant les membres de l'équipe depuis n'importe quel appareil. En plus de rapports d'interventions exhaustifs, RedTeam offre des solutions pour toutes les étapes du processus de gestion de projet, de la création de nouvelles activités commerciales, la préconstruction et des contrats à la gestion de la performance et aux contrôles financiers. Solution cloud complète destinée à la gestion de projets de construction, au contrôle des documents et aux finances relatives à la construction.
Aconex, groupe Oracle est la plateforme leader pour l’exécution digitale des projets qui connecte les équipes à travers le monde. Avec plus de 5 millions d’utilisateurs et plus de 1000 milliards de valeur de projet cumulée dans plus de 70 pays, Aconex, groupe Oracle connecte maîtrises d’ouvrage, maitres d’œuvre, entreprises et équipes projet dans les secteurs de la construction, de l’infrastructure et de l’énergie et ressources, offrant visibilité et contrôle aux différentes organisations collaborant sur un projet. Aconex, groupe Oracle est la plateforme leader pour l’exécution digitale des projets qui connecte les équipes à travers le monde.
PRIORITY MATRIX est une suite logicielle puissante, intuitive et facile à utiliser qui aide les MANAGERS à mieux gérer leurs priorités en utilisant des méthodologies éprouvées de gestion du temps. La matrice de priorités fournit une plateforme permettant aux ÉQUIPES de hiérarchiser les tâches et les projets pour travailler plus efficacement, communiquer les priorités de l'équipe, déléguer le travail, suivre les progrès et, en fin de compte, fournir plus de visibilité et de responsabilité. Priority Matrix aide les gestionnaires et les cadres à réussir grâce à une gestion des priorités plus efficace.
JobProgress est une application TOUT-EN-UN "Run your Business" pour TOUS LES PRESTATAIRES. JobProgress équipe les entrepreneurs avec une application facile à utiliser qui produira des résultats inégalés en vous permettant de contrôler, d'organiser et de gérer votre entreprise partout, à tout moment. JobProgress est facile et puissant, permettant le travail d'équipe et le flux de travail du point de vue de l'entrepreneur en rénovation domiciliaire afin que vous et votre équipe puissiez suivre, surveiller et mesurer intuitivement leurs progrès. Plateforme de productivité d'entreprise qui aide les entrepreneurs en rénovation à gérer les flux de travail, les employés, les ventes et les opérations sur le terrain.
Raken a été nommé nº 1 par le Daily Reporting Software et fait partie du top 5 des applications mobiles pour la construction selon AGC National. C'est l'application de reporting quotidien la plus simple et la plus rapide, qui vous fait gagner du temps dans votre processus de reporting quotidien. Tapez ou dictez des informations au cours de la journée directement à partir de votre téléphone/tablette sur le chantier. Ajoutez des images de construction, des vidéos et des pièces jointes à votre rapport et à la fin de la journée, envoyez votre rapport quotidien par e-mail ! Rapports quotidiens de construction pour les surintendants, les contremaîtres et les gestionnaires de projet sur le chantier.

par Jonas Premier Software

(160 avis)
Empowering construction firms to work smarter. Premier is an all in one accounting, job cost, project and document management software voted #1 by Gartners. Developed for General Contractors, Construction Management, Design Build, Land Developers, Home-builders & Specialty contractors. Trusted by thousands of companies and rated at the top leader in 2019 & 2018. Focused on delivering a modern and powerful software that is simple to use for end users and easily accessible from anywhere. Premier is a cloud-based, all-in-one accounting, job costing, project/document/drawing management software voted #1 by Gartners.
CMiC est le premier fournisseur de solutions logicielles complètes et intégrées pour les projets de construction et de capital des grandes entreprises. Depuis près de quatre décennies, CMiC s'est associé aux plus grandes sociétés d'AEC et propriétaires de projets du monde entier, afin de mieux comprendre les besoins commerciaux uniques de la construction. En associant une infrastructure technologique flexible avec une philosophie d'intégration totale, le logiciel CMiC réduit les coûts, améliore la productivité et augmente l'interopérabilité. Logiciel de gestion de projets et financière intégré à l'échelle des grandes entreprises pour les secteurs de la construction, de l'ingénierie et de l'architecture.
ExakTime est un leader dans la gestion du temps depuis deux décennies pour les secteurs de la construction et des activités sur le terrain. L'application d'horloge robuste et facile à utiliser se synchronise directement avec le logiciel cloud convivial de l'éditeur, fournissant des données de terrain en temps réel sur les absences, les heures, les codes de coûts et plus, que vous pouvez consulter et gérer de n'importe où. ExakTime Mobile fonctionne sur les téléphones et tablettes Android et iOS. D'autre part, le logiciel de gestion des absences de l'éditeur s'intègre à tous les principaux programmes de comptabilité. ExakTime propose une application de gestion des absences et un logiciel sur le cloud faciles à utiliser et riches en fonctionnalités permettant aux entreprises de gagner du temps et de l'argent.
Managing field-level data on the on the jobsite is easier with Rhumbix. Contractors can better manage a variety of data sources from at-risk work documentation to timekeeping and more. Rhumbix is the single-source of truth for field data.

par ePROMIS Solutions

(142 avis)
ePROMIS Engineering and Construction ERP software is a flexible Enterprise Resource Planning software solution designed to understand and overcome the present, and forthcoming challenges of the Engineering and Construction (E&C) industry. Integrated Business Intelligence platform of ePROMIS innovative construction ERP software provides you with maximum visibility into project data, assisting you to analyze costs, stage status, and performance for checking the project profitability. ePROMIS Construction ERP Software is a innovative software solution specially designed to cover the entire life cycle of the project
Bridgit Field makes construction less complicated from day one with a field-focused solution that simplifies communications and coordination, increases accountability and visibility, and improves quality. Developers, general contractors, and subcontractors across North America use Bridgit Field on over 7,500+ projects to manage and track site inspections, checklists and project milestones, streamline task management and site communication, and unlock real-time data to boost site performance. Bridgit Field makes construction less complicated from day one - so projects finish faster.
eSUB delivers mobile and cloud-based construction management software for self-performing contractors to manage projects from any device. Create, store and access all your construction documents and project management activities from one central location. Manage paperless projects through a secure Internet login from the office or the field. eSUB's software suite includes submittals, change orders, RFIs, daily reports, mobile app, email integration, field notes, time cards, and much more. eSUB standardizes project management and establishes a documentation system for Subcontractors based on industry best practices.
GoCanvas is a cloud-based software service that enables businesses to replace expensive and inefficient paper forms with powerful apps on their smartphones and tablets. GoCanvas enables users to collect information using mobile devices, share that information and easily integrate with existing backend systems. GoCanvas also offers the first business-only application store of its kind, with 20,000+ pre-built, fully customizable apps that work on all mobile platforms and serve 30+ vertical markets Replace inefficient construction paperwork and processes with customizable mobile apps. No coding or programming needed!

par Jonas Construction Software

(122 avis)
Jonas Construction Software has been providing industry-leading accounting, construction and service management software for the past 25 years. Our fully-integrated solution provides all of the tools that you need to increase productivity and improve your bottom line. At Jonas, our solution is designed to meet the needs of the construction industry specifically, enabling construction businesses to streamline their operations, enhance efficiencies, and increase growth. Fully integrated software that meets all aspects of managing HVAC, Contractor, and service business.

par Foundation Software

(122 avis)
Foundation Software delivers job cost accounting, project management and mobile applications, along with payroll processing and consulting, to run the business side of construction. We have developed and supported FOUNDATION construction software since 1985 because were committed to one industry. Its why we built it around a powerful Microsoft SQL Server database for robust reporting, data security and flexibility. Are we a fit for you? Visit our site to see. FOUNDATION® is America's #1 Construction Accounting Software, a fully integrated job cost accounting and project management system.

par ComputerEase

(114 avis)
Deltek + ComputerEase provides cutting edge, integrated construction accounting and project management software. This innovative, user-friendly product not only improves the way contractors run their business, but it also allows clients to meet the unique challenges of construction accounting head-on. Deltek + ComputerEase has grown to be the industry standard and leader in construction management and accounting solutions for contractors of all sizes. All-in-one construction software to manage accounting, job costing, payroll, customers, prospects, materials, labor, and equipment.
OmTrak Construction Software was created by the industry experts at WebFM. Optimize & Organise construction jobs with this cloud based software that allows easy project collaboration between owners, architects, builders and contractors. OmTraks tools will streamline Document Management, Defects & Punch lists, O&M Manuals, Facility Maintenance and Project Hand Overs. Additional services include expert consulting and FM planning software. Optimize & Organise construction jobs with OmTrak cloud software for easy project collaboration between owners, architects & builders
Touchplan est le seul outil SaaS de planification et de gestion pour le secteur de la construction qui améliore les résultats en diminuant la durée globale des projets, en améliorant la communication des équipes, en facilitant l'exécution des projets et en simplifiant l'implémentation du Last Planner System. Touchplan s'adresse à tous : contremaîtres, chefs de chantier, chefs de projet, maîtres d'œuvre, architectes et maîtres d'ouvrage. Il simplifie les chantiers les plus complexes. Logiciel de planification pour les équipes de construction modernes.
WorkflowMax, une solution cloud de gestion de projets/tâches, est appréciée par plus de 10 000 entreprises. Les agences de création, les architectes, les ingénieurs, les géomètres, les juristes, les sociétés informatiques, les entreprises du bâtiment, les consultants et tous ceux qui facturent à l'heure doivent essayer ce logiciel. Augmentez votre rentabilité et répondez à tous vos besoins en matière de gestion de projet/travail/workflow avec ce système tout-en-un. Suivre les leads/devis/feuilles de temps/suivi des travaux/établissement des coûts/facturation/reportings et s'intègre avec plus de 30 autres systèmes. Essayez-le maintenant ! Une plateforme unique pour tous vos besoins en gestion de projet, des devis aux feuilles de temps, suivi des travaux, établissement des coûts, reportings, etc.
A single platform for your construction management needs. Coordinate and collaborate seamlessly with staff, architects, electricians, clients and other subcontractors. Track time against jobs and work from anywhere using the mobile app. Manage job milestones and keep track of who's working on what. Use custom reporting to see which jobs earn the most money. Improve your estimating and store information about each job in one location. Break jobs down into tasks and costs. Best for 5-100 users. A single platform for all your project management needs; from quotes to timesheets, job tracking, and costing, reporting and more.
A single platform for all your construction management needs. Coordinate and collaborate seamlessly with staff, architects, electricians, clients, surveyors and other subcontractors. Track time against jobs and work anywhere with the mobile app. Manage job milestones and keep track of who's working on what. Use custom reporting to see which jobs earn the most money. Improve your estimating and store information about each job in one location. Best for 5-100 users. A single platform for all your project management needs; from quotes to timesheets, job tracking, and costing, reporting and more.
A single platform for all your job management needs. Coordinate and collaborate seamlessly with staff, architects, electricians, clients, surveyors and other subcontractors. Track time against jobs and work from anywhere with WorkflowMax for iOS. Manage job milestones and keep track of who's working on what. Use custom reporting to see which jobs earn the most money. Improve your estimating and store information about each job in one location. Break jobs down into tasks and costs. A single platform for all your project management needs; from quotes to timesheets, job tracking, and costing, reporting and more.
GenieBelt est une plateforme de gestion de projet en temps réel pour le secteur de la construction. GenieBelt fournit : une communication instantanée du chantier à la construction, une application mobile de reporting d'interventions simple à utiliser, une présentation et des aperçus de tous les projets de construction, ainsi que des rapports en un clic sur tous vos projets. Accessible depuis votre téléphone, tablette, ordinateur portable ou PC. L'inscription prend moins d'une minute. Version d'essai gratuite de 14 jours disponible ! GenieBelt est une plateforme de gestion de projet de construction en temps réel qui fonctionne ! Elle fonctionne à la fois sur le web et en tant qu'application de création de reporting d'interventions.
Keep your projects on budget with HeavyJob. Fill out and submit time cards electronically from the field, and make reporting from the field faster by pre-filling with crew and equipment information. See daily costs and production rates in real time to make on-the-spot adjustments, and import data directly to your accounting system without time-consuming re-entry. See daily costs and production rates in real time to make on-the-spot adjustments.
Gestion de projet, calcul du coût des tâches, gestion du matériel, saisie des appels de service, réception, facturation et solution de vente. Gestion de projet, calcul du coût des tâches, gestion du matériel, saisie des appels de service, réception, facturation et solution de vente.

par Contractor Foreman

(70 avis)
La solution tout-en-un la plus abordable pour la construction et la gestion de projet. Plus de 25 modules. Estimation, planification, journaux quotidiens, cartes de pointage (avec GPS), comptabilité, gestion des fichiers, etc. Formation et assistance gratuites. Fonctionne sur vos téléphones, tablettes et ordinateurs. Plus de 25 modules à un prix imbattable. Nommée l'une des meilleures applications pour les entrepreneurs en 2018. La solution tout-en-un la plus abordable pour la gestion de projet. Plus de 25 modules. Estimation, planification, journaux, cartes de pointage, comptabilité, et plus encore
PASKR is a cloud based construction management solution built for every member of your construction team to bid, build, and track great projects. PASKR brings efficiency, visibility, and accountability by streamlining back office and field operations. Users are able to access all project related information through any web connected mobile device, tablet, laptop, or desktop. Construction Management Software that standardizes your workflow from bidding to closeout.
For commercial subcontractors and residential remodelers only! Run efficiently, paperlessly, and with better insights on job performance than they ever had before. Offers both contract job and dispatch management tools. Syncs with QuickBooks Online. Features: Detailed job costing, project management, contract management, change order management, ACH/credit card payment processing, RFIs, scheduling, time tracking, progress invoicing, AIA billing, and more. For commercial subs and residential remodelers looking to run a more productive business. All-in-one solution with real-time insights.
NoteVault provides an innovative daily reporting solution to document job site data. NoteVault's cloud-based solution enables field workers to capture rich detail on the project site in near real-time, enabling teams to effectively communicate, collaborate and escalate issues on any project. Companies are able to manage projects more efficiently, remain on track and on budget, as well as retain all comprehensive daily project reports - which can protect their company from claims years later. NoteVault's innovative daily reporting solution is the ONLY app in the industry to use human transcription-discover the power of voice.
MORE REVENUE, MORE PROFIT, LESS RISK...ONE SOLUTION! AccuBuild's construction management solution is a fully-integrated cloud-based software suite designed to help contractors of any size standardize and automate financial, operational and workforce processes. The suite includes Accounting, Project Management, Document Management, Mobile Field Applications & Business Analytics. Production tracking for unit-based contractors & a subcontractor payment request portal are also available.. MORE REVENUE, MORE PROFIT, LESS RISK...ONE SOLUTION! Since 1987, AccuBuild provides solutions for professional contractors.
Snappii, a leading Mobile Business Apps and Forms company, offering Business Process Automation and Field Reporting Apps used predominantly in Construction, Inspection and Work Order management, has made the digital transformation affordable especially for small and midsized companies. Snappii helps to design, build, and deliver feature-rich business apps and form apps in days versus months without any coding skills. Any business app and form app can be created quickly, easily and affordably. Snappii is a leading Mobile Apps and form apps company. About 500,000 people use Snappii Business Apps in 30+ Industries.

par Bolt Software Technology

(56 avis)
Vous travaillez pour plusieurs constructeurs immobiliers ? Vos horaires changent constamment ? Bolt est destiné aux sous-traitants du secteur de la construction résidentielle, commerciale et multifamiliale. Bolt est adapté à toute activité impliquée dans la construction de logements : électricité, plomberie, services CVC, toiture, béton, etc. Bolt vous aide à planifier vos missions, à communiquer en tant qu'entreprise et à exécuter vos tâches de manière efficace. L'éditeur s'engage à accompagner les sous-traitants dans leur réussite professionnelle en tirant parti des technologies actuelles. L'éditeur fait en sorte que les contrats soient simples, rapides et mobiles. Vous utilisez Supply Pro, ITK et d'autres sites web de planification ? Conçu pour les sous-traitants et les métiers du secteur de la construction résidentielle.
Projectmates is the first premier owner-focused capital construction program management software that is easy to use and configurable, endorsed by owners for owners. Our software provides a wealth of robust and highly configurable modules to harness real-time data and analytics to keep your project schedule on track and under budget. Join tens of thousands of Project Owners who use our software from site selection all the way through construction and closeout. Owner focused Construction Program Management Software that streamlines your construction process from site selection to closeout.
Le logiciel de gestion de projets de construction flexible de Sitemate, Dashpivot, permet aux entreprises de construction de numériser et de simplifier la manière dont elles saisissent, organisent et suivent leurs travaux, les rendant ainsi chaque jour plus intelligentes et plus productives au bureau et sur site. Avec des formulaires numériques, des flux de travail automatisés, des bases de données intelligentes, la capture de photos et de vidéos et le suivi en temps réel, il améliore la façon de travailler de milliers d'ingénieurs, contremaîtres, gestionnaires de projets et entreprises dans plus de 60 pays. Essayez-le gratuitement. Logiciel flexible et convivial qui permet aux entreprises de construction de rationaliser la manière dont elles saisissent, organisent et suivent leurs travaux.
Online bid management software that manages contacts, documents, communications, and prequalification information. Online bid management software that manages contacts, documents, communications, and prequalification information.

par FieldAware

(46 avis)
Our made-for-mobile, cloud-based software was designed from the ground up to provide ease-of-use with total flexibility. With FieldAware, you will amaze your customers, make your team more productive and stay ahead of your competition. Your business deserves the most powerful and easy to use field service management system available, including work order management, job scheduling asset management and more. Our made-for-mobile, cloud-based software provides power, ease-of-use and total flexibility for better field service management.
Assignar is a compliance, asset and workforce management platform for construction sub-contractors. Assignar allows you simplify your scheduling, dispatch, timesheeting, data collection and communication with your field employees and the heavy equipment they operate. With integrations into payroll and accounting systems, Assignar gives you visibility, control and streamlines your operations. Assignar simplifies your scheduling, dispatch, timesheeting, data collection and communication with your construction field employees.

par AEC Solutions

(37 avis)
The Builterra construction contract administration platform standardizes, streamlines and connects the entire contract administration workflow including design quantity take-offs, cost estimating, bid preparation, bid analysis, bid processing, field inspection reporting and progress payment certification. Designed for infrastructure project owners and the civil engineering consultants who work for them, Builterra has processed over $1B in progress payment certificates since its launch in 2016. The Builterra construction contract administration platform connects key workflows to boost productivity, transparency and profit.
Onware is contract administration software that connects Owners, Architects, Contractors and Consultants in a web based collaborative solution. Tools provided by Onware increase project success by streamlining process and increasing efficiency. Onware integrates best-in-class data visualization and analytics by Tableau (www.tableau.com). Founded in 2002 and based in Edmonton, Alberta, Canada, Onware has increased productivity on 2,500 projects totaling $10 billion in construction value. Collaborative Contract Administration solution to improve workflow, automate project administration, and more.
Conçue pour les équipes qui gèrent des projets de construction, Buildup est une plateforme de collaboration sur le chantier qui rationalise la communication et la résolution des problèmes entre les propriétaires/développeurs, les entrepreneurs généraux et les sous-traitants. Au service des sous-traitants, Buildup vous fournit des renseignements que vous n'aviez jamais obtenus auparavant. Logiciel de collaboration sur chantier conçu pour les équipes de construction.

par ECi Software Solutions

(34 avis)
ECi MarkSystemsTM is a leading provider of simple, visual, social, and mobile home builder software solutions, offering best practices based on NAHB recommendations and real-world applications. MarkSystems is the home building industrys only single-database, ERP information management application, and one of the most widely used, industry-specific software products available for home builders. Single-database enterprise software that supports every home building activity from, pre-sales to warranty service. View a demo today!
A tool for contractors that allows you to estimate, invoice, and manage projects from your iPad, iPhone, Android, and web. A tool for contractors that allows you to estimate, invoice, and manage projects from your iPad, iPhone, Android, and web.

par PayPanther

(32 avis)
Whether you are an architect, developer, contractor, manager, firm, engineer, designer, or consultant, PayPanther is the all-in-one software that will help you dedicate more time to working in the field and less time worrying about logistics. PayPanther is the only program that combines CRM, Invoicing, Time Tracking, and Project Management all in one easy to use software. Instead of paying for 6 different websites to manage your business, you can save time, money, & duplicate entries! Helping construction professionals manage their clients, projects, invoices, documents, scheduling, & more. 30 Day free trial.

par BuildTools

(31 avis)
BuildTools Software is the only option built by a builder, for a builder. Accessible anywhere, your plans are now in your pocket! We help you manage all e-mail, site photos, weekly & daily reports, change orders, material selections, payment requests, project documents, punch-lists & warranty tracking. We are also the only provider that does not charge per active project! Flat, predictable monthly rate. Finally a provider that let's you keep your profits. Schedule a demo today! Construction project management software designed by builders, for builders.
An innovative, turnkey Project Management and Collaboration platform personalized to your needs. A sleek, responsive, modular design ensures your system fits your company or project. Your dedicated Systems Engineer will get your system up and running, then personally support your system for success. Expert consultancy, real support (no 800 numbers,) and training are always included without additional cost. Find out why PM Vitals is shaking things up and changing the way people view software. PM Vitals delivers a system you will use, scaled as you need it, configured to the way you do business. Don't just survive. Succeed.
Intégration transparente avec Google Drive et G-Suite, avec la possibilité d'ouvrir et de modifier des fichiers MPP MS Project. Suivez les tâches, les coûts et les ressources, créez des diagrammes de Gantt interactifs, accédez et partagez facilement vos projets de n'importe où, à tout moment et avec n'importe qui. Ces dernières fonctionnalités incluent un moteur de recommandation instantané et un outil de gestion des risques. Gantter est l'application PM n° 1 pour Google Drive et G-suite avec la puissance et la prise en charge en temps réel de plus de deux millions d'utilisateurs dans le monde. Gestion de projet basée sur le cloud avec intégration de Google Drive et G-Suite, et la possibilité d'ouvrir et de modifier des fichiers MPP MS Project.
Contractors Cloud is a web-based CRM and construction management solution designed for the sales-oriented general contractor. Contractors Cloud is a web-based CRM and construction management solution designed for the sales-oriented general contractor.
Fieldwire connecte l'ensemble de votre équipe d'intervention, du gestionnaire de projets au contremaître de chaque entrepreneur spécialisé, sur une plateforme de gestion du bâtiment. Il permet à quiconque de visualiser facilement ses dessins, de planifier son travail et de suivre sa gestion des non-conformités lors d'une intervention. L'application est disponible sur iOS, Android et le web et est utilisée dans plus de 200 000 projets à travers le monde. Fieldwire facilite la collaboration entre les contremaîtres, les gestionnaires de projets et les chefs de chantier du secteur de la construction lorsqu'ils sont en intervention.

par B2W Software

(29 avis)
Through customized electronic field logs, B2W Track streamlines the collection and reporting of field progress, including productivity, labor, materials and equipment utilization. Daily analysis then empowers contractors to adjust operations more accurately and immediately. Employees in the field also use B2W Track to communicate repair and resource requests directly to the B2W elements for maintenance and scheduling. Manage projects to profitability by analyzing performance daily and making faster, data-driven operational adjustments.
Découvrez pourquoi plus de 600 entreprises de construction font confiance à Jamf Now pour gérer leurs appareils Apple. Jamf Now est une solution de gestion des appareils mobiles pour les dispositifs Mac, iPad et iPhone de votre lieu de travail. Cette solution à la demande permet de sécuriser les données de l'entreprise, de distribuer des applications, d'appliquer des codes d'accès et de déployer le Wi-Fi, de manière simple et abordable, afin de gérer les appareils Apple dans votre environnement. Créez votre compte gratuit et gérez gratuitement vos 3 premiers appareils. Au-delà de cette limite, chaque appareil est pris en charge pour seulement 2 dollars par mois. Découvrez pourquoi plus de 600 entreprises de construction font confiance à Jamf Now pour gérer leurs appareils Apple. Créez votre compte gratuit aujourd'hui !
BuildSafe is the digital collaboration platform for safe and efficient construction projects. The software is used by the entire project organisation (developers, contractors and sub-contractors) to report, follow up and analyse risks and disturbances. Results: streamlined deviation management, risk reduction by on average 75 % and substantial time savings. Features include: inspections, observation/near-miss/accident reporting, real-time dashboards, powerful analytics and site inductions. BuildSafe is the digital collaboration platform for safe and efficient construction projects.
UniPhi will help you maximize your construction management process by streamlining it all onto one easy to use platform. Collaborate, track and communicate easily at any time, from any place. Reach those double-digit profit goals through increased visibility of all aspects of a project. From documentation and project delegation to risk, time and cost management, this award-winning SaaS software has it all. Web based, SaaS, integrated software solution for companies working in the built environment.

par ProjectTeam

(25 avis)
ProjectTeam est un logiciel de gestion de projet pour les équipes de construction de toutes tailles. Le système est 100 % basé sur le Cloud et fonctionne sur les ordinateurs de bureau, les tablettes et les smartphones. Les fonctionnalités incluent les RFI, les soumissions, la gestion des dessins, les rapports de terrain, la gestion des non-conformités, la gestion de fichiers, la gestion des contrats et plus. Les principaux facteurs de différenciation sont la facilité d'utilisation, la possibilité de se connecter à d'autres entreprises et la possibilité d'ajouter des champs et des formulaires personnalisés. Un système de gestion de projet rapide, facile à utiliser et hautement personnalisable pour les équipes de construction, grandes ou petites.

par Hyphen Solutions

(25 avis)
SupplyPro works alongside with Hyphens widely accepted BuildPro portal to ensure builders and suppliers are working from a single source of truth. Develop an efficient way to communicate while completely leveraging the latest technological advances between trade partners and superintendents. Partners can view job schedules in real-time, promptly receive accurate schedule and change notifications, view purchase order information, access job documents, and invoice efficiently. SupplyPro is custom built to communicate with the BuildPro homebuilding network which collectively responsible for millions of homes.
FinishLine Software a construction punch list and management solution. Streamline punch lists, QA/QC efforts, safety issues, field observations, warranty, and completion lists in one app. Easily share reports with subcontractors via email. An intuitive and well-tested approach to construction list management. Use the FinishLine Dashboard to convert punch list and checklist data into meaningful graphics and charts. Prepare for meetings with visual, easy to understand visual presentations. A construction management solution that streamlines the QA/QC process, punch lists, safety issues, warranty, checklists and more.

par ARES Project Management

(24 avis)
ARES PRISM est une solution logicielle de gestion de cycle de vie de projet d'entreprise qui prend en charge la planification, l'exécution et l'achèvement de projets d'investissement pour des prévisions fiables, le contrôle des coûts et la mesure des performances. Intégrez et uniformisez les processus de gestion avec les modules PRISM pour l'estimation, la gestion des coûts, la gestion de l'ingénierie, l'approvisionnement, les contrats, la gestion des interventions et les tableaux de bord. ARES PRISM est un logiciel de gestion de cycle de vie de projet qui fournit des prévisions fiables et une vision précise des performances du projet.
From design to construction, index, organize, and manage all your documents, markups, and photos securely with construction project management. With SKYSITE, you can ensure everyone is always working from the latest set, keep every piece of information at your fingertips and access your document anywhere, anytime. SKYSITE makes document distribution, project collaboration, markups, updates, and collaboration fast and simple.
Relatics is a web-based platform used by projects in the construction and civil engineering industry for requirements management and systems engineering. It frees the project of numerous spreadsheets and isolated applications. As a result, Relatics has proven to regain project control, reduce project risks, and decrease failure costs. Relatics is used by governments, contractors and consultancy firms for buildings, roads, bridges, tunnels, railways, canals, dams, ports, airports and dredging. Web-based platform used by construction and civil engineering projects for requirements management and systems engineering
Start projects quickly by generating submittal logs in minutes with AutoSpecs. Using Pype's patented technology, gain greater visibility into submittals extracted by AutoSpecs and rapidly make edits in SpecView; keep track of changes in versions and compare specs side-by-side with Versioning; and seamlessly integrate with leading PM software platforms. AutoSpecs is also commonly used in precon to display thorough mastery of docs before submission, including procurement schedules and mockup costs AutoSpecs generates submittal logs in minutes, letting project teams focus on review time for a deeper understanding of project scope.
The most extensive system available today for managing tools, equipment, materials and consumables across your enterprise. The most extensive system available today for managing tools, equipment, materials and consumables across your enterprise.
Jovix is an award-winning Material Readiness application developed by Atlas RFID Solutions specifically for the construction industry and has been implemented on over 600 sites. Jovix combines web-based server software with mobile and auto-ID technologies to extend access to information to decision-makers in the field, as well as digitize and automate manual, paper-based data collection. Jovix provides value for Owner/Operators, EPC firms, contractors, fabricators. Material Readiness solution that helps drive construction craft labor wait time related to materials to zero.

par BrickControl

(21 avis)
Web application that will help you manage all your construction projects in an easy, simple and effective way. Web application that will help you manage all your construction projects in an easy, simple and effective way.
Pruvans service business software and mobile app deliver real-time field visibility to better manage quality, costs, and crews for any service business. Prove a job was done right and on time with our third-party certified photos, videos, and mobile forms and win new business. Why spend thousands of dollars and countless hours on a mobile app when you could use Pruvans expertise instead? Utilize our state-of-the-art mobile technology to take your service business to the next level. Mobile app that delivers real-time field visibility to better manage quality, costs, and crews for service businesses.

par Base Builders

(20 avis)
Our AE solution is created specifically for Architects and Engineers. It includes, Job Tracking, Project Management, Time Slips, Invoicing, Correspondence, Notes Diary, and other practice management modules. Our FC solution is designed for facility managers who need to track CIP projects and related them to Facilities and/or Campuses. This tools also tracks your funding sources. Solution for job tracking, project management, practice management for architect and engineering firms and facilities managers.
Say goodbye to paper cheques, wires, and bank EFTs by upgrading to Plooto for free. Plooto makes it simple for you to pay your vendors and subcontractors, and collect one time or recurring payments. Real time notifications on payment status keeps everyone on the same page. Streamline your cashflow and simplify your payables and receivables processes. Plooto automatically reconciles with Quickbooks and Xero in the most seamless way that you have ever seen. Built for General Contractors to replace cheques and wires. Plooto is the easiest way to pay your vendors & subcontractors.
On-premise & cloud solution that manages operations related to construction like estimating, order processing, scheduling, and more. On-premise & cloud solution that manages operations related to construction like estimating, order processing, scheduling, and more.
Simple construction management software for commercial contractors who like to keep things simple. RFIs, Submittals, Daily Reports, ASIs, issues & punchlists. Easy-to-use online software keeps all your documents in one place and your team on one page. Includes everything you need without the features you will never use. Includes RFIs, Submittals, Field Reports, Issues and Punch List. Full email integration and ability to enter construction daily reports on mobile devices. Simple. Simple construction management software for commercial contractors who like to keep things simple. RFIs, Submittals, Daily Reports, ...

par Honest Buildings

(19 avis)
Honest Buildings is the only project management and capital planning platform built for owners and backed by owners to ensure capital and construction projects are on time and on budget. Industry leaders like Brookfield, Oxford Properties, Beacon Capital Partners, Invesco, SL Green, and Silverstein Properties utilize the intuitive software to streamline project management processes, increase revenue through faster project delivery, reduce project costs and make data-driven decisions on projects. Project management and capital planning software built to help CRE owners complete projects on time and on budget.

par In4velocity Systems

(18 avis)
In4Suite is a complete ERP solution for real estate and construction industries. It is one of the best ERP in the market covering all the modules a real estate developer or contractor needs to run a business efficiently. Digitally transform your business using In4Suite Real Estate and Construction ERP software.

par APE Mobile

(18 avis)
APE Mobile is a construction app that general contractors, civil and specialty contractors rely on to capture and manage site-related data in real time. This enables everyone in the field and in the office to know whats going on, make better decisions and get more done. APE Mobile is on a mission to make construction easier by using disruptive technology to make the complex simple. Be more productive and achieve construction excellence. Understand what's happening on site, instantly.
Newformas clients report saving countless hours, avoiding mistakes and litigation, as well as meeting their customers demands for faster responses and task completion. Newformas software facilitates collaboration when architecture and engineering firms team up. Newforma users file emails to a project as easily as dragging items to an email folder, respond to RFIs, approve submittals and assign action items using a single application, and quickly search and find critical items Newforma helps over 1,350 AEC firms manage their project information and complete 2.4 million projects globally.

par Smart Construction Software

(17 avis)
Smart Contractor - For small to mid size general and sub contractors; commercial and residential. - Estimates, schedules, proposals and contracts, vendor/sub quote requests, purchase orders, work orders, invoices, AIA draw requests, cost accounting, document management. - Integrated with QuickBooks. - Customer internet access to job information. - Complete integrated construction project management and accounting for one low price. Complete construction project management, accounting and job costing software for one low price.

par MarketSharp Software

(17 avis)
Get Organized, Grow Sales and Work Less! MarketSharp is a simple-to-use, industry- specific,web-based CRM (Customer Relationship Management) solution designed specifically for remodelers, contractors and home improvement pros. With mobile accessibility and the tools to improve effectiveness and efficiencies, MarketSharp helps generate more qualified leads, close more profitable sales, increase production volume and create satisfied referral-giving customers. MarketSharp provides a way for remodelers to generate low cost leads, convert more leads into sales, and create lifetime customers!
The Agile philosophy for managing construction will help you deliver the following key elements to your project Customer satisfaction at each point of delivery A team versus adversary approach to relationships Motivated team members with shared goals An approach where the individual contribution is encouraged. #construction #constructionmanagement #projectmanagement #agile Agile Project management: A systematic way to making sure that you incorporate the voice of the client in projects.
Plateforme de gestion de la sécurité mobile (web et application) permettant aux utilisateurs d'enregistrer, de communiquer et de résoudre les problèmes sur le terrain en temps réel. Plateforme de gestion de la sécurité mobile (web et application) permettant aux utilisateurs d'enregistrer, de communiquer et de résoudre les problèmes sur le terrain en temps réel.
Trimble's ProjectSight is a construction project management software solution for budget & cost management, document control and field management designed for contractors. ProjectSight provides an integrated solution specifically designed for the workflows and data sharing between Owners and the Contractors to facilitate the construction of their capital facilities. ProjectSight offers smart project management to improve productivity between Owner and General Contractors.

par GuildQuality

(15 avis)
GuildQuality provides customer satisfaction surveying, web-based performance reporting, and marketing services for home builders, remodelers, contractors, and real estate professionals. More than 2000 of North America's best home professionals rely on GuildQuality to help them deliver an exceptional customer experience, and articulate the quality of their service to prospective customers. Customer satisfaction surveying software for quality-minded building professionals.