Logiciels d'assistance à distance

Un logiciel d'assistance à distance aide les professionnels de l'informatique à fournir un support informatique à distance à l'aide d'outils tels que le partage d'écran, le chat texte et la surveillance. D'autres fonctionnalités incluent des outils de réunions et de formations en ligne, ainsi que des enregistrements audio et vidéo et des outils de dessin. Outre le logiciel d'assistance à distance, les acheteurs pourront également être intéressés par un logiciel de CRM, un logiciel pour service client, un logiciel CRM en ligne, un logiciel de gestion des connaissances, un logiciel pour call centers, un logiciel helpdesk, un logiciel de gestion des plaintes, un logiciel de suivi des problèmes, un logiciel pour support technique ou un logiciel de support en ligne (chat).

Pourquoi Capterra est gratuit
ConnectWise Control

ConnectWise Control

par ConnectWise

(996 avis)
ConnectWise Control (formerly ScreenConnect) is a fully functional remote support solution. The software gives you the ability to remotely view and control devices from anywhere there is an Internet connection. As a technician, regardless if you primarily support your customers personal computers or a huge enterprise infrastructure, the ability to quickly and effectively resolve problems allows you to save time and improve customer satisfaction. En savoir plus sur ConnectWise Control ConnectWise Control provides the ability to view and control devices from anywhere there is an Internet connection. En savoir plus sur ConnectWise Control
Goverlan Reach

Goverlan Reach

par Goverlan Inc.

(63 avis)
Goverlan Reach est une solution de support informatique/d'accès à distance pour les administrateurs système, les techniciens et les ingénieurs. Elle est conçue pour simplifier le support informatique et la gestion des systèmes. Goverlan Reach fournit : Accès sécurisé à vos machines ou à vos utilisateurs, peu importe où ils se trouvent. /Contrôle à distance de classe professionnelle /Administration Active Directory et gestion des mots de passe /Gestion des systèmes en coulisses /Distribution de logiciels et de correctifs /Automatisation des processus informatiques /Gestion de la conformité et de la sécurité En savoir plus sur Goverlan Reach Goverlan Reach est une solution de support informatique à distance pour les administrateurs système, les techniciens de support informatique et les ingénieurs. En savoir plus sur Goverlan Reach
Dameware Remote Support

Dameware Remote Support

par SolarWinds Tools

(199 avis)
A remote IT administration and management software lets you remotely control Windows, Mac OS X, and Linux computers so you can quickly support thousands of end users without having to leave your desk. Dameware is a complete remote assistance solution that includes desktop remote control and the ability to administer Windows tasks remotely from a single, central console. En savoir plus sur Dameware Remote Support Easy to use and affordable remote control and remote IT administration tool for Windows, Mac, and Linux platforms. En savoir plus sur Dameware Remote Support
RescueAssist

RescueAssist

par LogMeIn

(100 avis)
GoToAssist propose une assistance à distance leader sur le marché et une gestion de centre de service basée sur ITIL pour améliorer les opérations IT et réduire les coûts. En savoir plus sur RescueAssist GoToAssist propose une assistance à distance leader sur le marché et une gestion de centre de service basée sur ITIL pour améliorer les opérations IT et réduire les coûts. En savoir plus sur RescueAssist
Netop Remote Control
Netop Remote Control is tailored for enterprises that need secure, compliant remote access into complex IT environments. Trusted by half of the Fortune 100, Netop Remote Control is the preferred solution of businesses that value strong ROI of remote support. Features include closed user groups and secure deployment packages, role and time/location security policies, application whitelisting, and confirm access settings for session initiation. En savoir plus sur Netop Remote Control Netop Remote Control is tailored for enterprises that need secure, compliant remote access into complex IT environments. En savoir plus sur Netop Remote Control
Solarwinds Take Control

Solarwinds Take Control

par SolarWinds MSP

(6 avis)
MSP Anywhere est un logiciel web de contrôle à distance pour les entreprises de services informatiques qui ont besoin de résoudre les problèmes de leurs clients à distance et rapidement. Chat bidirectionnel en direct, durée de connexion moyenne de 5 secondes, sessions distantes réactives et excellents outils d'assistance à distance (comme le visualiseur d'événements Windows et la ligne de commande). MSP Anywhere est 100 % cloud et facile à essayer, acheter et utiliser. En savoir plus sur Solarwinds Take Control MSP Anywhere est un logiciel de contrôle à distance rapide et fiable qui vous permet d'offrir une excellente assistance à distance à vos clients des services informatiques. En savoir plus sur Solarwinds Take Control
FixMe.IT

FixMe.IT

par Techinline

(260 avis)
Cost-effective and easy-to-use remote support application designed for delivering unattended and on-demand support to clients located anywhere in the world. Starting at just $25 per month, FixMe.IT provides multi-session handling, unlimited on-demand support and access up to 150 unattended machines. Other key features include branding, multi-monitor navigation, two-way desktop sharing, file transfer, drawing tools, session recording, reporting, and much more. En savoir plus sur FixMe.IT Remote support app designed for connecting to client machines within seconds to securely deliver on-demand or unattended support. En savoir plus sur FixMe.IT
NinjaRMM

NinjaRMM

par NinjaRMM

(42 avis)
NinjaRMM is an all-in-one SaaS IT platform that streamlines remote IT support. Instantly access your client machines through integrated TeamViewer / Splashtop. Both solutions are bundled with Ninja to provide unattended or attended access and supports both Windows and Macs. Built on an easy and intuitive cloud-based platform with a robust set of features, you can get up and running in 5 minutes, no servers required. En savoir plus sur NinjaRMM NinjaRMM partners with TeamViewer and Splashtop to provide a seamless experience for remote monitoring and management. En savoir plus sur NinjaRMM
Zoho Assist

Zoho Assist

par Zoho

(147 avis)
Zoho Assist est une solution d'assistance, de partage d'écran et d'accès à distance qui vous permet d'accéder au bureau distant de vos clients, de partager votre écran et de gérer facilement des ordinateurs sans surveillance. Commencez dès aujourd'hui avec l'un des logiciels les plus sûrs, fiables et abordables du secteur. Ne nécessite aucune installation préalable. Prise en charge multiplateforme disponible. Fonctionne sur tous les appareils. Prend en charge les principaux serveurs web et pare-feu. En savoir plus sur Zoho Assist Zoho Assist fournit une interface utilisateur simple et facile à connecter aux ordinateurs distants partout dans le monde. En savoir plus sur Zoho Assist
CloudBerry Remote Assistant

CloudBerry Remote Assistant

par CloudBerry Lab

(17 avis)
Cloudberry Remote Assistant est un logiciel Windows qui vous permet de contrôler votre ordinateur à distance et de le partager. La solution est conçue pour vous donner les moyens d'accéder à votre ordinateur de bureau ou votre serveur informatique en toute sécurité et vous permettre de le contrôler par le biais d'Internet En savoir plus sur CloudBerry Remote Assistant CloudBerry Remote Assistant est un logiciel qui vous permet d'établir une connexion à distance avec votre ordinateur. En savoir plus sur CloudBerry Remote Assistant
dualmon Remote Access
Remote access and support made easy. Unlimited on-demand remote assistance for only $99/year, and unattended remote access plans starting at just $149/year for 25 PCs, making dualmon the price leader for remote access solutions. No installation needed for users to get assistance. Unlimited seats for support reps, and unlimited deployments. Custom cobranding, session recording, file transfer, remote printing, remote diagnostics, usage reporting, and more. Start your two-week free trial today! En savoir plus sur dualmon Remote Access A secure web-based solution for on-demand remote support and remote access. Connect from anywhere, unlimited users and deployments. En savoir plus sur dualmon Remote Access
Naverisk RMM & PSA

Naverisk RMM & PSA

par Naverisk

(21 avis)
Conçu spécifiquement pour les prestataires d'infogérance (MSP) et les professionnels de l'informatique, Naverisk est équipé d'un service d'assistance et d'une billetterie intégrés. De plus, il est possible de créer des tickets manuellement ou automatiquement et de définir des paramètres d'accord et de facturation par défaut. Plusieurs techniciens peuvent suivre les temps et l'information concernant un ticket unique. Contrairement à d'autres fournisseurs PSA (automatisation des services professionnels) sur le marché, les composants de billetterie web de Naverisk sont construits à partir de la base du produit. En savoir plus sur Naverisk RMM & PSA Support à distance et solution de billetterie intégrée à la plateforme de surveillance et de gestion à distance Naverisk tout-en-un pour les services informatiques prestataires d'infogérance. En savoir plus sur Naverisk RMM & PSA
Agentless Remote Control

Agentless Remote Control

par Cloud Management Suite

(24 avis)
Our unique, multipoint remote management allows you to remote control any systems in your organization from any browser without deploying a remote control client. Our remote control viewer uses HTML5 which enables access to any device, inside or outside of your network from a simple browser. No software required. En savoir plus sur Agentless Remote Control Remote control any systems in your organization from any browser without deploying agents. En savoir plus sur Agentless Remote Control
TurboMeeting

TurboMeeting

par R HUB Communications

(20 avis)
R-HUB secure remote support and remote access servers are on-premises solution for collaborative remote support, unattended support and remote access. Robust, secure and fast. Self-update. Support customers or employees. Unlimited users. Major features include remote control, remote desktop sharing, file transfer, recording, audio and video, small meeting, and so on. Starts at $395 one time. No monthly fees. You own it! You control it! En savoir plus sur TurboMeeting R-HUB secure remote support and remote access server is an on-premises solution. Unlimited users. You own it. No monthly fees. En savoir plus sur TurboMeeting
Splashtop Remote Support
Remotely support your clients' computers and provide them with remote access. Manage your computers from practically any device. En savoir plus sur Splashtop Remote Support Remotely support your clients' computers and provide them with remote access. Manage your computers from practically any device. En savoir plus sur Splashtop Remote Support
LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue

par LogMeIn

(75 avis)
LogMeIn Rescue is a powerful, easy-to-use remote support solution for PCs, Macs, mobile devices, and more. Rescue is built to serve teams of all sizes, from small helpdesks to the world's largest support organizations, and everyone in between. Rescue helps you provide technical support to your employees, your customers, or both, with a solution that is fast, reliable, flexible, and easy to use. Real-time remote control of a customer's computer over the web for help desks, support softwares, IT organizations, and more.
iSupport

iSupport

par iSupport Software

(31 avis)
GWI is a leading global provider of Service Desk and Help Desk software solutions. Our flagship product, iSupport, is used by more than 250,000 help desk professionals every day to help them solve their most demanding support issues. GWI offers two editions (Incident Management and Service Desk) with the power and flexibility to meet your company's needs as they change over time. GWI solutions enable you to manage Incidents, Problems, Changes, CMDB, Assets, Knowledge, Workflows, and more. End users can submit requests for service, search for solutions, and view the status of their open incidents.
LiteManager

LiteManager

par LiteManagerTeam

(5 avis)
Le programme permet de contrôler rapidement et facilement le bureau de l'ordinateur en temps réel avec une prise en charge complète de Windows 7 Aero, il fournit un accès distant sécurisé au système de fichiers, aux processus et aux services de l'ordinateur distant. LiteManager intègre des outils permettant de créer une carte réseau, de collecter des données techniques, de les déployer et de les mettre à jour à l'aide de services d'installation à distance et de nombreuses autres fonctionnalités. Logiciel de gestion des cours. Logiciel d'accès à distance pour l'administration à distance, le contrôle à distance, l'apprentissage à distance et l'assistance à distance. Logiciel de gestion des cours.
Zoho Assist

Zoho Assist

par Zoho

(147 avis)
Zoho Assist, your one-stop solution for remote support, screen sharing and remote access helps you access remote desktop of your customers or share your screen and manage unattended computers easily. Get started today with one of the industry's most secure, reliable and affordable software. Requires no prior installation. Cross-platform support available. Works across devices. Supports all major web-proxies and firewalls. Zoho Assist provides a simple and straight forward user interface to connect to remote computers anywhere on the globe.
ScreenMeet

ScreenMeet

par ScreenMeet

(3 avis)
ScreenMeet est un logiciel d'assistance à distance moderne basé sur le cloud. Affichez et contrôlez instantanément n'importe quel appareil depuis votre navigateur. Intégré à Zendesk et Salesforce, ScreenMeet vous aide à résoudre les problèmes des clients simplement et facilement depuis votre navigateur. Quelques secondes suffisent pour démarrer une session, voir l'appareil du client (Windows, MAC, Android ou iOS), utiliser un pointeur laser et prendre le contrôle, si nécessaire. Enfin une solution d'assistance à distance qui fonctionne. ScreenMeet convient aux entreprises SaaS, e-commerce, d'applications et de téléphonie. Assistance à distance moderne basée dans cloud. Un moyen rapide et facile pour voir et contrôler n'importe quel appareil en quelques secondes seulement.
Fastviewer

Fastviewer

par Fastviewer UK

(1 avis)
Logiciel de partage de bureau - réunions en ligne, présentations, formation/support à distance et partage de documents avec un modèle de licence simultané. Logiciel de partage de bureau - réunions en ligne, présentations, formation/support à distance et partage de documents avec un modèle de licence simultané.
Surfly

Surfly

par Surfly

(1 avis)
Surfly est une technologie évoluée de co-navigation/partage web qui rend le partage de sessions web extrêmement simple. Contrairement à Teamviewer, Surfly ne vous demande pas de télécharger de logiciels ou plug-ins supplémentaires et ne requiert aucune configuration additionnelle. Surfly peut être utilisé comme un service gratuit via Surfly.com ou il peut être intégré dans d'autres produits (applications ou sites web) pour offrir une expérience en ligne haut de gamme à tous vos clients. Vous pouvez utiliser Surfly comme un outil de vente, d'assistance en ligne et de présentation. Une solution de co-navigation avancée qui permet à deux personnes ou plus de naviguer sur Internet en même temps et à distance. Aucun téléchargement requis.
ISL Light

ISL Light

par ISL Online

(7 avis)
ISL Light est une solution de bureau à distance basée sur le web qui permet d'accéder et de contrôler tout ordinateur Windows, Mac ou Linux en quelques secondes à partir de tout ordinateur ou appareil mobile ou de fournir une assistance technique ad hoc aux utilisateurs d'appareils mobiles. Partage d'écran multiplateforme, sécurisé, à haute vitesse, basé sur le cloud ou sur site. ISL Light fait partie du progiciel ISL Online tout-en-un qui inclut dans une même licence l'assistance à distance, l'accès à distance, le chat en direct et un logiciel de conférence web. Il s'agit d'une solution basée sur le web qui permet de se connecter à tout ordinateur ou appareil mobile. Partage d'écran multiplateforme, sécurisé et à haute vitesse.
NetSupport Manager

NetSupport Manager

par NetSupport

(19 avis)
Manage and monitor multiple systems simultaneously over a LAN, WAN and the Internet. NetSupport Manager combines secure remote control from a desktop, laptop, tablet or smartphone. Monitor multiple systems in a single action, deliver hands-on remote support, collaborate and even record or play back sessions. When needed, gather real-time hardware and software inventory, monitor services and even view system config remotely to help resolve issues quickly. Provides a single solution for remote support - from a desktop, laptop, tablet or smartphone, monitor multiple systems at once.
Instant Housecall

Instant Housecall

par Instant Housecall

(3 avis)
Easily deliver remote desktop support through firewalls with no configuration Easily deliver remote desktop support through firewalls with no configuration
TeamViewer

TeamViewer

par TeamViewer

(2 649 avis)
TeamViewer connecte n'importe quels PC, serveur ou périphérique sur n'importe quelle plateforme globalement en quelques secondes. Disponible dans plus de 30 langues, TeamViewer est l'un des fournisseurs de logiciels d'assistance à distance et de gestion de réunion en ligne les plus populaires au monde, couvrant plus d'un milliard d'appareils. Mettre l'accent sur les technologies basées sur le cloud pour permettre un support en ligne, en collaborant en temps réel à travers le monde, avec un portefeuille de produits étendu, incluant ITBrain (anti-malware), Monitis (système de surveillance de site) et Blizz (collaboration en ligne). Le logiciel d'assistance à distance TeamViewer vous permet de vous connecter de manière sécurisée aux ordinateurs clients, d'accéder aux fichiers et aux applications et de contrôler leur bureau.
ConnectWise Control

ConnectWise Control

par ConnectWise

(996 avis)
ConnectWise Control (formerly ScreenConnect) is a fully functional remote support solution. The software gives you the ability to remotely view and control devices from anywhere there is an Internet connection. As a technician, regardless if you primarily support your customers personal computers or a huge enterprise infrastructure, the ability to quickly and effectively resolve problems allows you to save time and improve customer satisfaction. ConnectWise Control allows you to view and control devices from anywhere there is an Internet connection.
RemoteToPC

RemoteToPC

par RemoteToPC

(6 avis)
Remote support tools for remote PC access and remote IT management. Plans for home or office remote PC access, or for remote PC support, with unattended remote access & built-in RMM tools for remote PC assistance. Unattended remote desktop access , remote monitoring & alerts. An affordable Lite-RMM designed by IT people for IT people.
ZBilling

ZBilling

par ZBillingNET

(2 avis)
Z-Billing est un logiciel web de facturation récurrente, de facturation et de support. ~ ZB est la meilleure option lorsqu'on recherche : - Logiciel de facturation d'abonnement - Logiciel de facturation récurrente - Logiciel de gestion de licence - Logiciel de facturation WebHosting - Gestion d'application SaaS - Logiciel de ticket de support - Et plus ! Pour ! ZB est un logiciel de facturation récurrente abordable pour les PME ainsi que de ticket de support et système de facturation.
Bomgar

Bomgar

par Bomgar

(614 avis)
Bomgar is the leader in Secure Access solutions that empower businesses. Bomgars leading remote support, privileged access management, and identity management solutions help support and security professionals improve productivity and security by enabling secure, controlled connections to any system or device, anywhere in the world. More than 10,000 organizations across 80 countries use Bomgar to deliver superior support services and reduce threats to valuable data and systems. Bomgar is private Bomgar is the leader in Secure Access solutions that enable secure, controlled connection to any device anywhere.
Remote Support and Meetings
Remote support, online meetings and demonstration tools offering website integration, screen sharing, audio and desktop recording. Remote support, online meetings and demonstration tools offering website integration, screen sharing, audio and desktop recording.
ClusterCS

ClusterCS

par ClusterCS

(1 avis)
Control Panel for remote management of any cloud, VPS and dedicated servers. Control Panel for remote management of any cloud, VPS and dedicated servers.
SecureLink

SecureLink

par SecureLink

(57 avis)
SecureLink gère l'accès sécurisé et l'assistance à distance pour les entreprises et les fournisseurs de technologies. Les entreprises de classe mondiale dans plusieurs secteurs hautement réglementés, notamment les soins de santé, la vente au détail, le gouvernement, les finances, le droit et les jeux, comptent sur la plateforme SecureLink pour contrôler l'accès au réseau, assurer la conformité, gérer les pistes d'audit, réduire les délais de résolution et réduire la responsabilité. SecureLink est le leader de l'accès distant sécurisé des tiers pour les entreprises et les fournisseurs de technologies hautement réglementés.
VNC Connect

VNC Connect

par Realvnc

(30 avis)
VNC Connect est un logiciel de partage d'écran qui vous permet de résoudre des problèmes, d'aider les gens et de travailler à distance.
Wayk Now

Wayk Now

par Devolutions

(15 avis)
Wayk Now is a flexible, easy-to-use and lightweight remote desktop access solution that reduces implementation time and increases security. Wayk Now is an ideal remote desktop access solution that delivers the best of both worlds for IT professionals and executives alike: efficiency, security and control on one side, and affordability and investment protection on the other! Wayk Now lets you take control of a remote computer, or allow an authorized user to take control of your computer.
RemotePC

RemotePC

par RemotePC

(12 avis)
Remote Access for your PC and Mac from anywhere, even from iPhone or iPad. Support multiple remote computers in real-time. Stay connected with your home or office computer without having to commute. Effortlessly manage your files, transfer data, and print documents remotely. Invite associates to temporarily access your computer to work on presentations, documents, and more in real time. RemotePC is a remote access solution allowing users to access their PC or Macs from anywhere, including from mobile devices.
Avast Business Managed Workplace
With Managed Workplace, IT service providers can quickly assess vulnerabilities, secure weak points, monitor anomalies, and seamlessly recover data in the event of an attack, all from a single dashboard. Managed Workplace brings a cost-effective, easy-to- use, multi-tenant security lens to remote monitoring and management, enabling MSPs to grow their business, differentiate their services, and build customer loyalty. Put security at the core of your practice.
Remote Utilities

Remote Utilities

par Remote Utilities

(9 avis)
Remote Utilities est un logiciel de bureau à distance offrant un accès sécurisé aux stations de travail, aux serveurs et aux ordinateurs portables via un réseau LAN et via Internet. Affichez l'écran d'un PC distant et contrôlez sa souris et son clavier comme si vous étiez assis juste devant lui. Avec RU, vous pouvez fournir une assistance technique à vos clients et aider vos amis, ainsi que les membres de votre famille. Le programme est gratuit pour une utilisation professionnelle et personnelle pour un maximum de 10 PC à distance. Un logiciel de bureau à distance qui vous permet d'accéder à distance aux PC LAN et de fournir une assistance à distance via Internet.
Upscope

Upscope

par Upscope

(7 avis)
If you sat next to every user for 5 minutes and showed them your product you'd rocket your conversion and retention rates. Upscope cobrowsing is the new zero download screen sharing that makes this happen: 1. In one click, see what your user sees. 2. Highlight where they should click next. 3. Take control to click and scroll for them. 4. Talk to them with one click calling. Beautifully integrates with Intercom, Zendesk, Olark, Livechatinc and your existing phone system. Upscope cobrowsing is the no-download effortless screen sharing built into your website for remotely guiding even your toughest users.
Remo

Remo

par Pilixo

(6 avis)
Logiciel de contrôle à distance conçu sur une plateforme HTML5. Connectez-vous aux appareils en quelques secondes grâce à cette solution d'accès à distance en instance de brevet. Développé pour les appareils Windows et Mac, Remo est le logiciel de bureau à distance HTML5 le plus rapide sur le marché. Les fonctionnalités comprennent des connexions à distance sans surveillance via un navigateur web, le transfert de fichiers, le redémarrage en mode sans échec, etc. Informez-vous également sur Remo Assist, une solution de contrôle à distance unique. Capacité à devenir administrateur et possibilité de jouer agréablement avec l'UAC de Windows. Ce logiciel de contrôle à distance basé sur le web ne coûte que 475 dollars par an par utilisateur admin, avec un nombre illimité d'utilisateurs finaux.
Nischint for Business

Nischint for Business

par Nischint Technologies

(6 avis)
An advanced device management solution focused on education and SMEs, working across Android, iOS and windows platforms. An advanced device management solution focused on education and SMEs, working across Android, iOS and windows platforms.
Walkabout Workplace

Walkabout Workplace

par Walkabout Collaborative

(2 avis)
Award-winning online workplace connecting remote teams. Seamlessly. Tired of hunting down your teammates, frustrated figuring out what text messages really mean and just overwhelmed by email and channels, it's time to move into Walkabout Workplace. It's a virtual place where you go to work every day. Everyone and everything you need is there. A remote support solution with three-dimensional online workplace display, messaging, video conferencing, and more.
Iperius Remote

Iperius Remote

par Enter

(2 avis)
Logiciel gratuit pour un support PC à distance. Travaillez comme si vous étiez présent localement, transférez des fichiers et utilisez le chat. Bureau à distance complet. Utilisez Iperius Remote pour bénéficier d'une assistance à distance pour vos clients, en travaillant à domicile, en transférant des fichiers ou en partageant votre écran avec un nombre illimité d'utilisateurs pour des démonstrations et des réunions. Installez Iperius Remote en tant que service pour un accès sans surveillance. Logiciel d'assistance à distance gratuit et complet, facile à utiliser, léger et puissant.
TruGrid

TruGrid

par TruGrid

(2 avis)
Simplifies corporate-wide access to Enterprise Workspaces (desktops/servers) that are based on Microsoft Remote Desktop Services (RDS). Includes fully-integrated security and cloud scalability. 30-day trial available; no credit card required for trial. Inquire about Service Provider pricing. Simplifies corporate-wide access to Enterprise Workspaces (desktops/servers) that are based on Microsoft Remote Desktop Services (RDS).
SnapSupport

SnapSupport

par SnapSupport

(2 avis)
SnapSupport is a field engineer companion app on mobile and web, that can be used by FSE's(Field Service Engineers/construction teams/Installation Engineers) to collaborate with their in house experts using collaboration tools such as live video, chat and Google Glass. It enables having your best technician in the field every time, by enabling support remotely through the SnapSupport app. SnapSupport is IoT enabled and can be further used for Quality Approvals and assigning tasks. eal time field support application connecting field service engineers to their in house product experts during service appointments.
Augmented Support

Augmented Support

par Viu More

(1 avis)
The augmented support solution is the number one solution for real time support with complex issues. It lets you add virtual elements in real time to the conversation. The virtual elements are shown in real time on both sides of the call. It adds great value, replacing long descriptions by a soft touch on the screen. Augmented support is a cloud based solution that lets you communicate worldwide with voice and video. Every smart device can connect to our server. Cloud based Augmented Reality Solution for providing real time remote technical support in Field Service and Customer Support.
Rise Service Suite

Rise Service Suite

par Rise Technologies

(0 avis)
A software-platform for the industry 4.0 that makes the collaboration with your service team easier, faster and more efficient. A software-platform for the industry 4.0 that makes the collaboration with your service team easier, faster and more efficient.
CT-Assist

CT-Assist

par CT-Assist

(0 avis)
A cloud managed, remote access and support tool that allows users to remotely manage computers over the internet. A cloud managed, remote access and support tool that allows users to remotely manage computers over the internet.
HelpWire

HelpWire

par Eltima Software

(0 avis)
If you are developing or supplying products that can be supported via a USB or serial port, HelpWire is the simplest and most convenient way to save a great deal of time and money on product maintenance and repair. The solution makes it possible to connect to remote equipment and machines over the Internet so that remote devices appear on a technicians computer as though they were attached to the experts machine physically. Find more https://www.eltima.com/remote-support-software/ Efficient software tool to control and repair your customers equipment remotely saving on the cost of travel and repair.
MyRoom

MyRoom

par HPE MyRoom

(0 avis)
A collaboration and meeting room software for both the Enterprise and the SMB. A collaboration and meeting room software for both the Enterprise and the SMB.
Median CoBrowse

Median CoBrowse

par Median

(0 avis)
Cobrowsing software that allows sales and support teams to get on the same page as your customers with one click. Cobrowsing software that allows sales and support teams to get on the same page as your customers with one click.
Envimonitor

Envimonitor

par DTM Datentechnik Moll

(0 avis)
Envimonitor provides remote environmental monitoring software in a data center on any web-enabled device. Envimonitor provides remote environmental monitoring software in a data center on any web-enabled device.
Digi Remote Manager

Digi Remote Manager

par Digi International

(0 avis)
Digi Remote Manager is a remote support software that visually monitor, update and maintain the performance requirements. Digi Remote Manager is a remote support software that visually monitor, update and maintain the performance requirements.
Supremo Remote Desktop

Supremo Remote Desktop

par Nanosystems

(0 avis)
Supremo is a lightweight software to remote control PCs/servers and host Meetings. It doesnt need configuration of router or firewalls and can be installed as a service to perform unattended access. Supremo is designed for unlimited installs on unlimited number of PCs and allows multiple connections just through the exchange of ID and password. It is a secure app thanks to TLS 1.2 cryptographic protocol and can also be customized with your brand/logo. Free for personal use. An easy-to-use remote support and access software that lets you securely connect your smartphone and tablet to PCs and servers.
baramundi Management Suite

baramundi Management Suite

par baramundi Software USA

(0 avis)
Direct, real-time connection to every network endpoint. Full and transparent control of target systems with user notification for remote troubleshooting and maintenance. Independent logon to unmanned endpoints. Built-in security for dropped connections. Management and control of servers. Real-time connection to every network endpoint. Full control of unmanned or in-use systems for remote troubleshooting and maintenance.
HOB X11Gate

HOB X11Gate

par HOB

(0 avis)
Remote access via the RDP protocol; HOB X11Gate uses the RDP protocol for remote access and converts the native X protocol accordingly, which reduces the bandwidth used and shortens the response times. Server farms can be easily constructed due to remote access sessions for many users. Freeware for private users Please note: After installation, a software key is required. To receive it, please send an e-mail with the subject "Free X11Gate" to [email protected] . The purely software-based HOB X11Gate ensures secure and bandwidth-optimized access to Linux/Unix systems using the RDP protocol.
ManageEngine Remote Access Plus
Remote Access Plus is a secure and comprehensive enterprise remote support solution that helps system administrators and IT help desk technicians in troubleshoot Windows, Mac and Linux computers from a central location. Powerfully built tools like advanced remote desktop sharing, remote command prompt, registry, Wake on LAN, remote shutdown, file manager and more enables elite remote assistance and considerably reduces troubleshooting time from days to minutes. Remote Access Plus is a secure remote support solution that lets you remotely govern computers anywhere on the globe