15 ans à aider les entreprises luxembourgeoises
à choisir le meilleur logiciel

En savoir plus sur Drift

Drift combine le marketing conversationnel et les ventes pour aider les entreprises à augmenter leurs revenus et la valeur à vie des clients, plus rapidement.

En savoir plus sur Drift

Avantages :

Customer service is just a chat ping away. They are always attentive and help you proactively.

Inconvénients :

The other features aren't explained well, and not sure where to look if I wanted them explained. The image that can be placed with the pop-up message is very limited in customization.

Drift - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Probabilité de recommander le produit

8,2/10

Drift a reçu une note globale de 4,5 étoiles sur 5 d'après 198 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (198)

mohamed hamou
Product manager (Algérie)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

chatbot master

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Je suis absolument ravi d'avoir découvert Drift, un outil de chatbot qui a vraiment révolutionné ma façon de gérer les interactions avec mes clients. Depuis que j'ai intégré Drift à mon site web, j'ai constaté une augmentation significative de l'engagement et des conversions.

Avantages :

Flexibilité de l'expérience, la rapidité dans les repenses

Inconvénients :

le design peut etre mieux, et la personnalisation et compliqué sur le dashboard

Essime
Essime
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel très simple

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

Facile et rapide permet d'intégrer d'autres produits et très professionnel. J'adore son interface d'utilisateur.

Inconvénients :

Un très bon produit que j'apprécie et je n'ai aucun problème avec Drift. Ça été une expérience professionnelle

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 8 mois

Hi Essime — appreciate you taking the time to review your experience with Drift. Glad you're finding it easy to integrate with other tools! Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Jeannette
Jeannette
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de Chat direct

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Un nouveau logiciel de discussion en ligne et de gestion clientèle avec des mails professionnels et de très bonnes qualités relationnelles et d'interface permettant d'intégrer des nouveaux logiciels de CRM

Inconvénients :

C'est le meilleur produit de Chat en direct. Je n'ai pas de soucis à ce niveau

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 8 mois

Thanks for your review, Jeannette! Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Akou Kafui
Akou Kafui
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier commercial, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de Live Chat

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

Top produit de gestion clientèle très professionnel permettant de travailler à distance et tte sécurité avec des fonctionnalités modernes et facile a utiliser .

Inconvénients :

Top et simple , sympa . Je n’ai jamais eu de problème avec Drift . Je le recommande

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 7 mois

Hi Akou, thanks for taking the time to review Drift — glad it's so easy to use for you! Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Emmanuel
Emmanuel
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de Messagerie

4,0 il y a 9 mois

Avantages :

J'utilise Drift comme plateforme de messagerie électronique très performant et simple à utiliser grâce à ses fonctionnalités. Ça me permet d'intégrer d'autres logiciels également.

Inconvénients :

C'est une plateforme de messagerie électronique très efficace et très de créer des tickets. Je souhaite la mise à jour et l'intégration des autres logiciels

Samson
Samson
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médias de diffusion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de Support agent

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

C'est très flexible et rapide pour le support client. Très moderne et avec une bonne qualité et de fonctionnalités tellement innovante. Ça permet de gérer les messages électroniques . J'ai aimé Drift

Inconvénients :

C'est un super logiciel très simple et très bon pour la gestion des messageries électronique . Je vous le recommande

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 9 mois

Thanks for your review, Samson! 🙌

Laurent
Laurent
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de Chat

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Un très bon produit de messagerie et de Chat direct avec des meilleurs fonctionnalités . Facile pour le déploiement et simple à gérer le service client

Inconvénients :

Un meilleur produit de messagerie et de Chat direct . J'adore

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 8 mois

Thanks for your review, Laurent! - Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Sylvie Florence
Sylvie Florence
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de marketing

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

C'est un super produit pour aider les entreprises à augmenter leurs revenus. Très facile et sympa avec une conversation meilleurs. J'adore

Inconvénients :

Un super produit et sympa. Je trouve que l'équipe assistante va l'héberger dans tous les pays bientôt. C'est intéressant

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 8 mois

Thanks for the review, Sylvie!

Hermann
Hermann
Support client (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Développement et commerce international, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de chat sécurisé

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

Avec ce logiciel on assure de très bon travail , les messages électroniques permettant le marketing. C'est un bon logiciel

Inconvénients :

J'ai pas de problème avec Drift , j'apprécie beaucoup.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 7 mois

Thanks for the review, Hermann! - Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Samuel
Samuel
Support client (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Développement et commerce international, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de Live chat

5,0 il y a 6 mois

Avantages :

Drift est un logiciel très efficace , permettant de rester en contact avec les clients en faisant les comptes. C'est un très bon logiciel.

Inconvénients :

Je n'ai pas d'inconvénients avec ce logiciel pour le moment.

Marcel
Manager (Bénin)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de conversation marketing

4,0 il y a 6 mois

Avantages :

C'est un logiciel hors norme niveau interfaces et fluidité. Simple et efficace

Inconvénients :

Contrairement aux autres logiciels concurrents ce logiciel propose moins de fonctionnalité

Michee
Gestionnaire (Bénin)
Immobilier commercial, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de messagerie

4,0 il y a 7 mois

Avantages :

C'est une platforme très simple à utiliser,interactive et amusant

Inconvénients :

J'utilise la platforme il y a un bonoment et j'ai pas de choses encore à reprocher

Estelle
Estelle
Responsable de vente (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de marketing conversationnel

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

Drift est une bonne plateforme de gestion des messages électronique qui permet l’automatisation du marketing et la gestion du temps.

Inconvénients :

Drift est un bon produit que je peux conseiller mais le problème est que le prix n’est pas abordable pour tout le monde.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 7 mois

Thanks for reviewing Drift, Estelle! - Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Wilrich Fleury Amour
Gestionnaire de chantier (Bénin)
Logiciels de construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de chat

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

Drift un incroyable logiciel à succès. Avec ce logiciel, j'ai une grande facilité à travailler à distance avec mes équipes grâce au chat en direct. Très facile pour le déploiement.

Inconvénients :

Un service qualité prix très favorable, grâce à son service client, je peux le recommander tout simplement.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 8 mois

Hi Wilrich, thanks for taking the time to review Drift! Glad to hear you're having a great experience. - Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Saturnin
Administratif (Bénin)
Logiciels de construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de gestion

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

C'est un tres bon logiciel qui est utilisé pour les Operation de back Office. Il est utilisé à plusieurs Systeme .

Inconvénients :

Je recommande ce ce logiciel sécurisé au utilisateur.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 8 mois

Hi Saturnin, thanks for your review! - Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Modeste Komlan
Gestionnaire (Togo)
Développement et commerce international, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Logiciel de marketing

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

Une plate-forme de vente qui assure une bon controle de ses activités

Inconvénients :

Pas d'inconvénients à déplorer, c'est une application qui a tout pour faciliter la tâche aux utilisateurs

Rob
Rob
Content & SEO Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Expensive but awesome

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Avantages :

With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Inconvénients :

We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 4 ans

Hi Rob, Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date. Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you! All the best - Julie Hogan, VP - Customer Experience

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services d'information, 10.000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Drift-The new way of conversational marketing!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall I can say we are satisfied with their services. It ultimately filters genuine leads from the universal traffic on the website and that too with high buying intent. Chat bot, Playbooks, Analytics and Integrations are just icing on the cake.

Avantages :

-Playbooks- Setting up of chat bot and customizing it based on the page and target market becomes very easy with drift's playbook feature. You can very easily set up chat bot and start receiving genuine leads. -Analytics and Integrations- The deep analysis of the tool always keeps you on your toes and helps in pointing out various scope for improvement. You can also measure the efficiency of your chat agents as well. Also, it provides integration with your marketing CRM as well for lead handling purpose. -Customer Service- You are facing any issue with drift? Do not worry. Customer service is just a chat ping away. They are always attentive and help you proactively

Inconvénients :

-Price- This was the main concern while evaluating various chat tools. Drift is follows a premium pricing which might not make it suitable for Small businesses. -No Forms- Drift takes pride on omitting the forms from the chat and enabling their conversational way of marketing. I think, they should make that optional. They should forms as well. -They should also have a feature in which chat transcripts can be emailed as well.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 3 ans

Hi there, Thanks for taking the time to write such a thoughtful review for Drift! It sounds like you're having a great experience on the product and we're thrilled to hear it. We'll absolutely take your feedback into account and hope you continue to provide us feature suggestions in the future. - Sarah Haberman, Senior Customer Advocacy Manager

Valentina
Marketing Manager (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 1.001–5.000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A Great Tool that Makes Marketing Effective

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

I like the effectiveness of the features of Drift. Drift has been reliable and easy to use.

Inconvénients :

I see no challenges when using Drift. Drift is sensational.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Drift could be Intercom, but it isn't...

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user, we'll have to move to a better platform.

Avantages :

We use Drift as an in-app messaging platform and it's decent at that. We considered using it for marketing automation, customer engagement and on-boarding, but it doesn't cut it.

Inconvénients :

Even as an in-app messaging platform for support, there's room for improvement. A few months ago, they removed the option to "close a conversation" (which is essentially used to close a "support ticket"). For whatever reason, they think that it should be more like Whatsapp with an endless list of conversations that you can "archive". Only conversations sometimes come back (not because of new messages), they are sorted wrong so you may miss conversations with new messages, and you don't always get real time notifications in the mobile app.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 4 ans

Hi there, Thank you so much for taking the time to share this. I'm sorry we haven't delivered on what you expected from us. I'm more than happy to chat live and learn more about how we can make your experience better. Feel free to reach out at [email protected]. All the best, Julie Hogan, VP - Customer Experience

Marco
IT Expert (É.-U.)
Services aux consommateurs, 1.001–5.000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Drift is a Sensational Marketing Automation Solution

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

The reliability of Drift has been making it a top and reliable solution. I like the efficiency of this marketing automation software.

Inconvénients :

This marketing automation tool works so well for us. No cons for Drift.

Sarah
Sarah
System Administrator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10.000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best Conversion-Maximizing Method For Any Website

5,0 l’année dernière

Commentaires : Drift allows me to communicate with clients and gauge the level of interest they have in our offerings. My end aim is to close a transaction, and Drift helps me do this by facilitating instantaneous communication with prospects and clients, allowing me to address their concerns and guide them toward a conclusive next step in the buying process.

Avantages :

Through Drift, I am able to contact with leads at the precise moment of their highest interest and engagement with the website, and to respond to their pressing queries immediately. Many of the talks I've had with potential clients have resulted in a sale.

Inconvénients :

Forcing customers to provide email addresses before speaking with a representative. There is room for simplification in the reports and metrics. There are not further improvements needed.

Jessica
IT Specialist (É.-U.)
Logiciels de construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Gets the Job Done

4,0 il y a 6 mois

Commentaires : Over the experience has been middle of the line. We have been considering other applications due to Drift being pretty expensive for what it offers. There are other applications out there that offer a lot more functionality in the chat flow.

Avantages :

I really like that is it easy to navigate. There are not a lot of places you need to go looking around to figure out what you need to do in order to change or update the flow of something.

Inconvénients :

Their customer support is not great. They do not really offer any assistance when it comes to setup, or help with any of the technical processes or procedures. When we first started using this application we were unfamiliar with the targeting, and it would have been beneficial to have someone assist us with that.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

kickstart conversation marketing

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : It has been great but i believe much more integrated approach is needed.

Avantages :

started using drift for our startup after moving away from HubSpot. It has been a great learning curve for us. Some aspects I love about drift is the lead tracking and bot performance. Also leveraging drift for email and phone converation as a CRM is a big plus. Also scheduling and calendar invites make is better than calendly

Inconvénients :

Would love if drift can be an email server as well so that we can skip email server costs. It does most of the things already just needs a sync from gmail. It is very expensive especially since you have to pay upfront for the startup plan

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services juridiques, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good Conversational Marketing Tool

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Whether it's worth paying for tool like this will depend on how engaged your audience is and how big your traffic volumes are. We felt that for us the tool was not worth the money. There are much cheaper alternatives on the market if you're just looking for customer support tools.

Avantages :

Lots of features that are likely to appear to enterprise B2B companies like lead routing, instant meetings booker, help centre article look up.

Inconvénients :

Had issues with bugs in various areas several times and had to contact support and wait till they were resolved. Not very straightforward how to configure the tool in the best way and debug playbooks. Documentation could be better.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 4 ans

Hi there, Thanks so much for sharing this with us, I'm sorry you had difficulty getting your issues resolved, and the documentation wasn't super helpful either. Appreciate you letting us know. If there's anything else you want to connect about feel free to reach out to me directly at [email protected] All the best, Julie Hogan, VP - Customer Experience