Description de Spiceworks

Le logiciel Spiceworks IT Help Desk est spécialement conçu pour les professionnels de l'informatique. Il dispose de tout ce dont vous avez besoin pour gérer un meilleur service d'assistance informatique interne et une meilleure activité. Commencez à traiter les cas d'assistance en quelques minutes avec le logiciel de helpdesk gratuit (sur votre serveur ou dans le cloud). De plus, il ne s'agit pas seulement du suivi des cas d'assistance : comprenez (et modifiez !) le comportement de votre équipe et présentez votre valeur à votre entreprise. Obtenez la solution gratuitement dès aujourd'hui !

Qui utilise Spiceworks ?

Les pros de l'informatique ! Il n'y a rien de mieux que de faciliter la vie des professionnels de l'informatique. Que vous soyez directeur technique, gestionnaire informatique, spécialiste en assistance informatique ou administrateur système, Spiceworks saura répondre à vos besoins.

Où peut-on déployer Spiceworks ?

Cloud, SaaS, web, Windows (ordinateur), Windows (sur site), Linux (sur site), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Spiceworks Ziff Davis
  • Fondé en 2006
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Canada, Chine, Inde et 3 autres

Langues

allemand, anglais

À propos de l'éditeur

  • Spiceworks Ziff Davis
  • Fondé en 2006
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Canada, Chine, Inde et 3 autres

Langues

allemand, anglais

Spiceworks en vidéos et en images

Spiceworks Logiciel - 1
Spiceworks Logiciel - 2
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Vidéo de Spiceworks
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Comparez le prix du logiciel Spiceworks avec ses alternatives

Spiceworks

N/A
Version gratuite
Essai gratuit
19,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
14,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
18,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Spiceworks

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse des causes profondes
  • Audit des problèmes
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des affectations
  • Gestion des billets
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestionnaire de base
  • Monitoring réseau
  • Outils de diagnostic
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Rapports de disponibilité
  • Rapports et analyses
  • Suivi des activités
  • Suivi des ressources
  • Tableau de bord

Alternatives à Spiceworks

Plateforme cloud de suivi des biens avec applications mobiles (iOS/Android). Utilisateurs illimités. Bénéficiez d'une démonstration guidée gratuite dès aujourd'hui !
Cette solution automatise vos tâches d'assistance quotidiennes et vous aide à suivre, mesurer et traiter chaque unité de travail. Évolutives et faciles à utiliser.
Apteriks offers hosted IP Address Management (IPAM) software, which is currently being expanded into CMDB space.
Gestion et surveillance à distance (Remote Monitoring Management, RMM), automatisation des services professionnels (Professional Service Automation, PSA) et accès à distance : tout pour le bonheur du client en un seul endroit.
EcholoN, la suite logicielle de gestion de service, constitue une solution complète pour les services, la prise en charge et le service client.
L'outil d'automatisation des services professionnels nouvelle génération. Package PSA complet pour les sociétés commerciales et les entreprises spécialisées dans le logiciel.
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Fournit des solutions automatisées en temps réel de sauvegarde de disque, de création d'images disques, de sauvegardes au niveau des fichiers et de restauration complète pour les serveurs et postes de travail Windows.
Gives you out-of-the-box processes for incident management, self service, and inventory tracking for your help desk.
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Avis sur Spiceworks

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trouver les avis classés par note

5
48%
4
41%
3
8%
2
3%
1
0%
Robert R.
Robert R.
Systems Administrator (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5 il y a 8 mois

Commentaires : Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Avantages :

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Inconvénients :

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew B.
Director of IT (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Help Desk Where You Want It

5 il y a 12 mois

Commentaires : Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Avantages :

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Inconvénients :

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

Jeffrey R.
VoIP Operations Manager (É.-U.)
Télécommunications, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Spiceworks Helpdesk - A great option for small business or a start up operation.

4 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I have used spiceworks in a both a large corporate enterprise as well as in my current role with a small startup and both cases the software just works and functions as intended. A few tweaks here and there could make this software perfect but in any case it is a goto software for me.

Avantages :

I loved that the price is free! This makes a huge impact to the success of a startup or small company. The other key feature is the fact that the product works. It functions exactly how a ticket system should function.

Inconvénients :

I hate that it is so difficult to be able to get our clients to use the site. This is primarily because routing the DNS information from our domain to their site is cumbersome at best. If they provide a simpler way to route your domain to their site it would improve the offering and would even be worth a few dollars per month for this functionality.

Josh B.
IT Support Specialist (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

2 il y a 5 ans

Avantages :

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Inconvénients :

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys. We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets. We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Patrick C.
System Admin (É.-U.)
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best ticketing system

5 il y a 2 ans

Commentaires : This tool has been great for us. It’s very user friendly which was better then other ticketing systems we looked at. It’s been very beneficial to be able to keep track of our tickets. One huge benefit is the use of the mobile tool to be able to access and our modify the ticket when our users are on call

Avantages :

Great tool for ticketing system. Being a small company we used excel to track calls and troubleshooting with customers and we needed a better solution to keep track of all the calls and tickets created. It’s been great that we can access this in office and on our mobile device to refer to past notes in a ticket when we are on call. One benefit that we love is adding and modifying fields in the ticketing system to keep track of certain information of the customer

Inconvénients :

Having gone from tracking our own calls manually this has been a huge benefit and we haven’t noticed any downsides to using this.