Description de simPRO

simPRO est l'un des principaux fournisseurs mondiaux en logiciels de gestion des interventions pour les entreprises. Depuis 2002, simPRO développe une gamme de solutions qui vise à aider les entreprises à travailler plus intelligemment, à fournir un service exceptionnel et à optimiser leur rentabilité. Plus de 7 000 entreprises comptant plus de 200 000 utilisateurs dans le monde utilisent simPRO pour rationaliser leurs opérations. La solution est dotée de fonctionnalités performantes pour les devis et les estimations, la planification, la gestion des stocks, la communication pendant les interventions, l'amélioration des flux de trésorerie et le reporting.

Qui utilise simPRO ?

Le logiciel Enterprise a été conçu par des entrepreneurs en commerce et services pour le secteur du commerce et des services, dont la plomberie, l'électricité, la mise en réseau des données, l'énergie solaire, les services CVC et la sécurité.

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simPRO

4,2 (120)
simPRO
Indisponible dans votre pays
154,00 $AU
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
230
9
3,9 (120)
4,0 (120)
4,1 (120)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
204
7
4,3 (19.618)
4,3 (19.618)
4,1 (19.618)
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Alternatives à simPRO

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Avis sur simPRO

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trouver les avis classés par note

5
55%
4
27%
3
8%
2
4%
1
7%
Elizabeth
Elizabeth
Administrative Assistant
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great Customer Service

5,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Lori
President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Sécurité publique, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Best overall Service/Project Software on the Market

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Avantages :

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Inconvénients :

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Réponse de l'équipe de simPRO Software

il y a 4 ans

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Pippa
Director (R.-U.)
Sécurité et enquêtes, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Excellent Product & Support

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great, came to see us and showed us what it could do for us, so having to consider very carefully following a failed software implementation with another provider, we decided to proceed with them. They weren't the cheapest but we got a good feel for the company and we haven't been disappointed. It wasn't an easy task transferring our data to Simpro and was very time consuming but has been completely worth it now it's up and running.

Avantages :

It's very user friendly and just works for our business

Inconvénients :

Occasionally we find there is no fix for something we want to change to suit our needs but there is usually a way around it and support are very helpful with suggestions. I am able to submit suggestions to a forum in which they consider putting changes in place if they can.

Réponse de l'équipe de simPRO Software

il y a 8 mois

Hi there Pippa, we cannot thank you enough for your kind words and feedback! Success stories like this inspires our team everyday. We look forward to continuing our partnership. Wishing you all the best!

Utilisateur vérifié
data analyst (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 1.001-5.000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

the ideal software for project management.

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I recommand this sofware because it's really helps to get project done very quickly

Avantages :

Simpro is an excellent software for project management. it embeds features such as estimation, planning, execution of tasks, inventory management. it's really a complete and quite easy to use software.

Inconvénients :

I have to use it at least for 3 pojects to get my hands on it.

Russell
Partner (Canada)
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Customer Service is horrible, lots of broken promises.

2,0 il y a 8 mois

Commentaires : Our experience with Simpro started out great. The sales person promised us the world and we bought in. The onboarding process was partially hampered by Covid so the whole process was done online. We worked our way though that and started to use the program. We even switched our accounting software to one that was compatible with their system. A lot of the features that they promised to be seamless were not and I kept getting told that it would get better and that they would work on it. The tax features were not compatible in Canada, even though we were assured numerous times that they were and when they finally admitted that they weren't they promised they would fix the issues. We limped along with the software for about 6 months all the while being promised that the issues were being fixed. During this time we saw a definite drop in revenue, that corrected itself when we cancelled the software. We eventually got in contact with upper management, they promised to work with us and make things right. Unfortunately that is all it was, promises that were never followed through on. After cancelling Simpro we were promised that they would keep in contact and even potentially talk about refunding some money. From that point on they refused to reply to emails or phone calls. Stay away. They only care about collecting your money and will say whatever they need to to do this.

Avantages :

The Quote features and catalogue worked well.

Inconvénients :

Time entering, looking back on jobs, live time costing

Réponse de l'équipe de simPRO Software

il y a 6 mois

Hi there Russell, Thank you for your candid feedback and details in regard to your experience with simPRO. We are deeply saddened to hear that you had a less than ideal experience with our software and team. We understand the implementation process can be a lot of work for your business. Our training process is robust and can take a significant amount of time, however, it is essential for long-term success with our software. We are also disappointed to hear that you were not pleased with the experience you had with our upper management; serving our customers is a top priority of ours, and we want to make sure it is being showcased through all of our simPRO departments. We have reached out to your Account Management team to have them assist you in any way possible. Once again, we would like to sincerely apologize for any negative experience you have had, and we wish you all the best in your future endeavors.

David
Managing Director (R.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Simpro

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : We have had a good experience with Simpro implementation team and our consultant was great. The suppourt team are not as well versed in the software and sometimes don't come up with the correct solution to the problem

Avantages :

Easy to implement the back office side works really well and gives the ability to manage stock and jobs easily. The integration into Quickbooks is flawless and is a great boon.

Inconvénients :

The mobile app is hard to use not intuative and lacks some funtionality.