Qui utilise Snow License Manager ?

Toutes les organisations recherchant une solution de SAM bien établie.

Description de Snow License Manager

La solution Snow License Manager a été conçue pour réduire les risques et les coûts associés aux actifs logiciels et à la gestion des licences ainsi que pour en atténuer la complexité. Des milliers d'organisations à l'échelle mondiale utilisent Snow License Manager pour réduire les coûts associés à l'utilisation des logiciels et veiller à se conformer entièrement aux règles d'obtention de licences.

Informations sur Snow License Manager

Snow Software

http://www.snowsoftware.com

Fondé en 1997

Prix de Snow License Manager

Snow License Manager n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

Snow License Manager - Fonctionnalités

Logiciels de gestion des licences
Activation des produits
Gestion des nœuds
Licence d'évaluation
Licence pour appareil mobile
Protection anticopie
Suivi des licences
Gestion de la configuration
Gestion de la maintenance
Gestion des achats
Gestion des audits
Gestion des contrats/licences
Gestion des demandes
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Suivi de la conformité
Suivi des coûts

Avis sur Snow License Manager

Afficher 5 avis sur 8

Note globale
4,2/5
Facilité d'utilisation
4,5/5
Service client
3,2/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
3,8/5
George C.
IT Compliance Manager
Produits alimentaires
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/07/2018

"Snow License Manager is revolution in software and hardware asset management"

Commentaires: It is my main source of data for my software asset management program at a company of 18,000 employees.

Avantages: I like the ease with which software and hardware can be searched and viewed at a glance. Also, the reporting module is very powerful. Reports for everyone from the PC Tech team all the way to C-level are pre-configured and ready to be exported.
In addition to that it can act as a contract management repository and an IT finance management (ITFM) tool , with a T.C.O. of every asset in your organization.

Inconvénients: Almost an overwhelming amount of data is gathered. There are so many screens and modules that it takes a while to learn and master. Also, implementation and entitlement gathering is time consuming.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/07/2018
Pawel C.
License manager
Entreposage, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/05/2020

"SNOW review "

Commentaires: I'm working on it every day from 2 years and in general I have positive opinion about it.

Avantages: The software give me possibility to be in control with software consumption min large company, i can easily create many reports and .csv or .pdf files.

Inconvénients: I don't like support- there is always problem with time of response etc. The true is that on the market of that kind of software SNOW is the most popular and they should provide more resources to support their clients.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/05/2020
Utilisateur vérifié
License Manager
Transport routier/ferroviaire, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/05/2020

"Software Asset Management solution for medium companies"

Commentaires: It's good software, but still require a lot of work to make it better. Flexera is still better.

Avantages: Ease of use after the implementations is completed in full.

Inconvénients: The support is horrible, you need to pay for all additional features. Dashboards that show incompliance based on the number of products instead of users and installations.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/05/2020
Katarzyna K.
Contract Specialist
Services et technologies de l'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/06/2020

"Snow License Manager - licenses and agreements management tool "

Avantages: The SLM is easy to use, intuitive, you can manager a lot of licenses at once. Reports gives you a good oversight ot the usage of the software within the company

Inconvénients: Sometimes it's very slow, if you are generating reports with many rows it can crash and re-generating report is required.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/06/2020
Joshua H.
Infrastructure Services Manager
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/06/2018

"Tried to work with Snow Support for years - not helpful. "

Avantages: The product does what it is suppose to do. It looks great and is a powerful tool for us. The cost was good when using a re-seller with purchase power.

Inconvénients: Support is the worst. The smallest questions take days, sometimes weeks to get anything back. Initial install was flawed and took several months for SNOW to acknowledge the setup was incorrect. We hosted our environment with another company and had no access to admin tools. This caused us to rely on SNOW for answers which took an enormous amount of time to solve. Our last issue took more then 2 weeks for even after follow up emails. On the final followup email for status weeks later, we stated that we are looking at other vendors and to cancel our ticket. Within 1 hour, they closed the ticket with the comment "Customer is going to another vendor". Weeks with no response, but an hour to close the ticket. Hosted service has limited admin tools.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/06/2018