Pour qui ?

Asana aide les équipes à gérer des projets en utilisant moins le courrier électronique. Des entreprises comme Airbnb, Dropbox, Pinterest, Quora et Uber utilisent Asana pour être plus productifs.

Notes moyennes

8 030 avis
  • Note globale 4.4 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.3 / 5
  • Service client 4.3 / 5
  • Fonctionnalités 4.3 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.4 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 9,99 $US/mois
  • Version gratuite Oui
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Asana
  • https://asana.com/
  • Fondé en 2008

En savoir plus sur Asana

Asana est un outil de gestion de projet qui rend les équipes jusqu'à 50 % plus efficaces. Asana est bien plus qu'un logiciel typique de gestion de projet puisqu'il permet aux équipes de suivre toutes leurs tâches. Avec les différents tableaux de bord (tâches, projets, conversations et Kanban), Asana permet à toute votre équipe de savoir qui fait quoi et quand, pour vous permettre d'obtenir des résultats. Vous pouvez utiliser Asana pour des réunions, des lancements et des campagnes, et facilement y intégrer des graphiques de Gantt, des fonctions de suivi du temps et plus encore.

Asana - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus
  • Collaboration
  • Conversation d’équipe
  • Création de bases de données
  • Création de documents
  • Gestion de projets
  • Gestion des notes
  • Gestion des tâches
  • Outils de présentation
  • Partage des fichiers
  • Suite Office
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Génération d'offres
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Filtrage
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des billets
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Suivi des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Codage des couleurs
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des tâches
  • Modèles
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi de la progression
  • Suivi des capacités
  • Suivi des étapes
  • Actions découlant d'un événement
  • Base de données de contacts
  • Campagnes multiples
  • Gestion des canaux
  • Gestion des leads
  • e-mail marketing
  • Collaboration
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Planification de projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur
  • Collaboration
  • Collecte de commentaires
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Gestion des versions
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes
  • Analyse prédictive
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier de marketing
  • Collaboration
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion des dépenses
  • Organigramme de programmation
  • Outils de présentation
  • Planification des médias
  • Suivi des projets
  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Outils de collaboration
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de contenu
  • Suivi des étapes
  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow
  • Collaboration
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Suivi du temps
  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Définition des priorités
  • Gestion d'équipe
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des demandes
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des rétrospectives
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Suivi des statuts
  • Tableau kanban

Logiciels similaires

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Asana

Collaborative software for project and task management.

Publié le 11/11/2019
Carlos T.
Gerente de Proyectos y Comunicaciones
Hôpitaux et soins de santé, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I recommend this software responsibly because it is one of the best solutions that work teams have to manage tasks and work projects. With Asana you will be able to develop different types of collaborative activities quickly and efficiently, improving the product of your work and adding to your work dynamics a lot of productivity. Acquire this software and improve your work dynamics.

Avantages: Asana is a software designed to facilitate the management of projects and tasks in the working environment. The most important features of this software are the following. -It is a software that strengthens teamwork thanks to its shared workspaces, which are divided into projects and tasks. You can manage large projects, as well as you can manage small operational tasks in your work and assign obligations to other co-workers. -A well explanatory central panel, which mentions each of the details of the project or task you are carrying out and the tools applicable to your projects. -Receive instant updates on the progress of your project or tasks, plus notify you when a member of the team made changes to the project. -You can schedule meetings and pending tasks. -All the projects and tasks you are managing are stored in the Asana cloud. -It has a multiplatform application, so you can access the software from your smartphone.

Inconvénients: Asana has one of the best project management platforms I have ever known. For more than three years I have used this software for work purposes, and both its collaborative workspace tool and the option to develop projects, tasks and store them in the cloud, work excepcionalmemte. Asana developers have done a great job developing this software for businesses. It is a very complete and efficient software for me.

Simple and easy task management

Publié le 31/10/2019
Michael C.
Web Developer
Internet, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I use this as a quick way to jot down ideas, suggestions and tasks when communicating with clients and then I can come back and expand on the tasks with more details when I have more time. Adding in sections to distinguish priority and time-frames is nice as well.

Avantages: It's so easy to setup a project and add in tasks when in a rush.
It's extremely easy to invite people to join your organisation and being able to have up to 15 for free is amazing.
I find the option of being able to view tasks in both a list and board view very useful.

Inconvénients: I use it in a very simple manner just to manage ideas and tasks on different projects so currently there are no cons. A few years ago I did find it to load slowly but they have fixed it and increased the speed.

If I only had ONE tool, this would be it.

Publié le 29/10/2019
Ken I.
Owner
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I use Asana every day, and it's the first thing I fire up in the morning. I can check it's inbox to see if there are any pressing issues or communications (if I hadn't already seen it in the app), and then run down my tasks which are displayed just as I've set them up. My projects are listed in the order that makes sense to me, and tasks are scheduled, communications, files, etc., all available at a click. It even talks to Toggl, so I can track my time effortlessly. As a one-man agency, I've been able to take on much more work using Asana than if I'd tried to manage everything the old way. Before I used Asana, I tried to manage projects, service and other communications via email, labels, etc., but there's just no comparison. If you make the transition to Asana, you'll be a better coordinator, project manager, business person, etc. You won't be able to help it. ;)

Avantages: Asana is a very capable project coordination platform. It's very easily customized to fit my individual workflow, and extremely intuitive. I share access with some of my clients to allow them to create, edit and update tasks. I love the way this tool weans stakeholders from the jungle of email.

Inconvénients: I wish there were a mid-level pricing tier for entrepreneurs to take advantage of some of the pro-level features, but not have to commit to the fairly pricy upgrade. Don't get me wrong, it's probably very worth it to upgrade, but I'd rather be able to choose the features that would benefit me at a reduced price rather than buy the upgrade for one or two I really want. Like when we had to buy an album just to get the 2 songs we really wanted, lol!

Great clean software for managing tasks !

Publié le 24/10/2019
Moshe D.
Director/VP
Biens de consommation, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: It helps us manage workflow, organize tasks, and delegate tasks. I use it mostly for delegating.
Overall I am very happy

Avantages: The interface is clean simple and fluid. There is no waiting or load time on any pages, which I consider a very important requirement in any software, especially a task management software. Its intuitive any easy to use

Inconvénients: No good solution from time tracking.
No good hierarchy option for organizing tasks.
Its not built with every day tasks in mind, its more focused on projects. but its simple interface makes it easily usable for any tasks you need.
Chat is near real time, but not real-time.

Great project management software for budget nonprofits!

Publié le 22/10/2019
Utilisateur vérifié
Development Associate
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: This is a great software for organization. It has upgrade features that are paid, but you can basically do everything you need to do in the free version for a small nonprofit to stay organized. I would highly recommend this if you have multiple events or fundraisers you manage for the year, or if you are an administrative professional of any kind that needs to coordinate multiple things every month (payroll, accounting, board meetings, client relationship follow ups, etc.) The free version is a no brainer for nonprofit management!

Avantages: I love that I can assign myself personal tasks to complete, and that I can also assign others tasks or subtasks to help me move forward with the pieces of a larger project or event that I need them to do before I can move on. This is a great software for organizing teams that can't always meet in person. We are able to coordinate across campus and ensure communication on progress is easily managed in one spot. I also love that I can set reoccuring tasks for things that must be completed monthly (like accounting exports, payroll imports, board reporting, etc.) It helps keep me on track to ensure that nothing falls through the cracks.

Inconvénients: I don't like that you can't quickly and easily see all of your completed tasks in one spot with the task yet to be completed. I wish I had this feature so that I could better weekly report on what was accomplished while also reporting on what is coming down the pipeline. One of the only other things I don't like is that when you go to mark a task complete, and you are marking multiple, sometimes the list updates and shifts a bit so you click on the wrong one. You can click undo, but I just wish it didn't shift the items while it was refreshing the to do list.

Lire d'autres avis