WebCheckout

Qui utilise WebCheckout ?

Enseignement supérieur

Description de WebCheckout

WebCheckout est une application logicielle de planification et de gestion des ressources basé sur un navigateur et conçu pour les établissements d'enseignement supérieur. Ce logiciel complet de gestion des biens est également utilisé par des entreprises du monde entier dans les secteurs de la production de films et de la diffusion, de l'automobile et de l'équipement scientifique.
WebCheckout est la référence du secteur en matière de logiciels pour la gestion des équipements audiovisuels et informatiques, des ressources média, des salles et des personnes. WebCheckout offre une solution complète avec une excellente flexibilité.

Informations sur WebCheckout

WebCheckout

http://www.webcheckout.net

Fondé en 2000

WebCheckout Logiciel - 1
WebCheckout Logiciel - 2
WebCheckout Logiciel - 3
WebCheckout Logiciel - 4
WebCheckout Logiciel - 5
Vidéo de WebCheckout
Play
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À partir de

400,00 $US/mois
45,00 $US/mois
40,00 $US/année
35,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de WebCheckout

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

WebCheckout - Fonctionnalités

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Champs personnalisables
  • Codes-barres et RFID
  • Emplacements multiples
  • Entretien des équipements
  • Entrée et sortie
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'amortissement
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des audits
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cessions
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des utilisateurs
  • Géolocalisation
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marquage
  • Monitoring
  • Numérisation RFID
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des statuts
  • Suivi des équipements
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de gestion des actifs : afficher la liste complète

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Champs personnalisables
  • Codes-barres et RFID
  • Comptabilité des actifs
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Entretien des équipements
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'amortissement
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des audits
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cessions
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
  • Géolocalisation
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Monitoring
  • Numérisation RFID
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Rapports d'historique
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Stockage de documents
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  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des statuts
  • Suivi des équipements
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de gestion des immobilisations : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Champs personnalisables
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Définition des priorités
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des stocks
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  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Monitoring
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Authentification unique
  • Calendrier des événements
  • Chat et messagerie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de cours
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'aide financière
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la communication
  • Gestion des admissions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des logements
  • Gestion des programmes d'enseignement
  • Gestion des présences
  • Gestion des étudiants
  • Gestion des évaluations
  • Gestions des anciens élèves
  • Informations sur les étudiants et dossiers scolaires
  • Intégrations de tiers
  • Mesure des performances
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  • Outils de collaboration
  • Planification
  • Planification des cours
  • Portail libre-service
  • Portail étudiant
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  • Rapports de suivi
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des présences
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de gestion pour l'enseignement supérieur : afficher la liste complète

  • API
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Audit de l'inventaire
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • Champs personnalisables
  • Codes UGS et UPC
  • Codes-barres et RFID
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des éléments
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Impression de codes-barres
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des commandes

Logiciels pour inventaire : afficher la liste complète

WebCheckout - Alternatives

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Avis sur WebCheckout

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Note globale

4,4/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,1

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Écrivez votre avis !
Frank F.
Art Technologist
Gestion de l'enseignement, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2020

"Industry Standard, (but...)"

Commentaires: I have worked with Webcheckout for over 10 years. It has been the industry standard the whole time, and meets the need for most users. As an admin it takes a "programmer's head" to get used to, but that's just part of the territory. It's so powerful and can do so much, that it's going to be complex, and they do their best to keep it as simple as possible. Phone support is extremely responsive and capable.

Avantages: The software does it all...especially now after well over a decade of upgrades and user feedback. The customer service is the best,

Inconvénients: The software in places seems to have no input from designers. New users should expect good amount of training and "getting used to it" through practice. Things like calendar input can seem clunky, and not the same across the board. A streamlined mobile app interface would be nice (maybe it's extra money), and bar-code scanning isn't mac friendly.

Réponse de l'éditeur

envoyé par WebCheckout le 30/04/2020

Thank you for your comments and praise for our support team, Frank! Please contact [email protected] to help work out any issues, including barcode scanning, and to let us know of any application improvements to better your experience with WebCheckout.
Holly V.
Customer Care

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2020
Ryan C.
Technology Commons Manager
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2020

"Webcheckout review"

Commentaires: Having said all of these pros and cons, I will say that webcheckout really listens to their customers. They provide excellent and quick customer service, they are always offering new training opportunities, and they have created a community where people can provide feedback and they will listen and try to implement changes if possible. So even though there are unfortunate parts to this product, I have confidence they will be addressed in the future.

Avantages: I have been using webcheckout for our university for the 5 years. We have a very robust equipment checkout program for our campus and webcheckout helps us manage over 1,000 pieces of equipment for around 12,000 students/faculty, and staff. There are some things that webcheckout does really well. I love that it syncs with Active Directory and the reporting they do is also very nice. They just recently opened a patron portal, and the advances they have made there are really nice and are allowing us to make some advances in shift left for our services. The organization is very good and keeping track of fines and late equipment is very easy.

Inconvénients: There are a few things that I would consider minor annoyances for webcheckout. We would really like to find a way for patrons to renew equipment themselves, but this still does not exist and adds a lot of unnecessary man power for a pretty simple task. Also there is no embedded signature system, so if you want students to sign for a checkout you have to pull up a separate program, then upload that file back into webcheckout, and then manually update a signature on file date to let the software know something was uploaded. That is just too manual.

Réponse de l'éditeur

envoyé par WebCheckout le 28/04/2020

Hi Ryan,

Thank you for your time and thoughtful feedback. We are committed to continuously add value to WebCheckout and its suites of modules, and we want to ensure customers feel the same. I hope you will not mind that I will be following up with you directly to get more of your thoughts on the improvements you'd like to see. As always, please feel free to reach out to us at [email protected] with any WebCheckout concerns and feature requests.

Thanks again for your time, and we appreciate your continued support.

Best,

AJ O.
Customer Care Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2020
Rifah O.
Client Services Manager
Services et technologies de l'information, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2020

"Helpful but Not User Friendly"

Avantages: I like that it helps us keep track of our events and checkouts so that we don't lose equipment. Overall, it offers a lot of flexibility especially with being able to write notes on reservations, checkouts, and equipment.

Inconvénients: I wish the dashboard would stick without having to reset it up daily with my preferences. I also wish the dashboard view was more integrated into the main checkout page instead of its own page. I wish this system was more user friendly or they offered tutorial videos. I have a large rotating staff of student workers that I have to train and retrain on the various aspects of Webcheckout. I have had to create my own documentation on how to use it and still come across issues where things don't go right if a student worker misses a step. The system is not intuitive at all and needs to be taught and learned. There needs to be a way to delete equipment for good. I would also like an easy way to track our events vs. just our regular checkouts or scheduled tasks so I could pull reports on it. The set, strike, show isn't cutting it for us.

Réponse de l'éditeur

envoyé par WebCheckout le 01/05/2020

Hi Rifah, thanks for your time and feedback. We're pleased to know that WebCheckout aids in keeping track of your equipment.

The Dashboard now persists, so once you set it up, the information is readily available for the next time you login. This improvement was made after your request in our 2019 User Training. We also provided SXU with the Task Module to better track event details, a part from regular checkout/reservation information.

As we continue to improve and add to WebCheckout's countless features, we understand this can make training an every changing staff difficult to manage. We do update our online documentation, and will continue to host webinars to highlight new features of each release. Additionally, we do offer training services to take the burden of training off of the administrative team.

If we can provide any assistance, please do not hesitate to reach out to your account manager.

We hope you're well.

Jeannie C
Customer Care Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2020
Asa K.
Video Production Specialist
Enseignement supérieur, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/04/2020

"WebCheckout in Media Education"

Commentaires: Our old loan inventory system was being decommissioned, so we had to find something new. Web Checkout filled all our needs and more. It has been an incredible improvement over our previous workflows.

Avantages: Web Checkout is highly customizable, easy to use, entirely web based, and integrates with our existing Active Directory, Student Information System, user ID cards, and equipment barcodes. The best functions are the automated email reminders and flexible permission rules.

Inconvénients: Initial setup of the integration was a bit tedious, but once it was setup it makes daily processes a breeze.

Réponse de l'éditeur

envoyé par WebCheckout le 27/04/2020

Hi Asa,

Thank you for your time and thoughtful feedback. We are committed to providing attentive customer service and appreciate insight into how to make our processes easier. As always, please feel free to reach out to us at [email protected] with any concerns and feature requests.
Thanks again for your time, and we appreciate your continued support.

Best,

AJ O.
Customer Care Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/04/2020
Aaron G.
Media Specialist
Enseignement supérieur, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2020

"WebCheckout saves you time and money!"

Commentaires: We moved to WebCheckout after using a paper-based rental solution for over 40 years. Our inventory count has become accurate. We're now able to run monthly, weekly, or even daily usage reports without having to manually count paper slips.

Avantages: WebCheckout provides the ability to track every piece of gear in our inventory. We can monitor the usage of our production suites as well. Being able to run real-time usage reports helps to put budget towards higher used areas and gear. Dashboard screens allow workers to pre-pick pending orders and prepare for the return of large rentals.

Inconvénients: We have no complaints with this software.

Réponse de l'éditeur

envoyé par WebCheckout le 28/04/2020

Hi Aaron,

Thank you for your time and thoughtful feedback. I'm glad to hear WebCheckout has been working so well for your team. If you have any questions or concerns, please do not hesitate to reach out to [email protected] we're always happy to help.

Thanks again for your time, and we appreciate your continued support.

Thank you,

Brittany W.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2020