Pour qui ?

CascadeGo is the ideal HR solution for UK SMEs needing a cost effective HR solution for up to 200 employees.

Notes moyennes

11 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 3.5 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation présentielle
    Webinaires
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau

Informations sur l'éditeur

  • Cascade HR
  • http://www.cascadehr.co.uk
  • Fondé en 2004

En savoir plus sur CascadeGo

CascadeGo (formerly known as Octopus HR) helps UK SMEs to manage their workforce more efficiently. With CascadeGo you spend less of your time managing day-to-day HR admin and more of your time adding real value to your organisation. CascadeGo provides all of the functionality you'd expect from an award-winning, self-service HR system, and can be customised to the specific needs of your organisation.

CascadeGo - Fonctionnalités

  • Calcul des heures supplémentaires
  • Gestion des calendriers
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi FMLA
  • Suivi du temps
  • Définition d'objectifs
  • Gestion de la formation
  • Gestion des compétences
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Intégration des employés
  • Planification de la relève
  • Plans de développement individuel
  • Base de données des employés
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des congés
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Intégration des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Suivi des candidatures
  • Facturation
  • Gestion des remboursements
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des projets
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet
  • Autoévaluations
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion des rémunérations
  • Mesures de la performance pondérée
  • Modèles personnalisables
  • Plans de développement individuel
  • Portail libre-service
  • Suivi continu de la performance
  • Suivi des cycles d'évaluation
  • Échelles de note personnalisées
  • Évaluation par les pairs
  • Évaluations des compétences

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Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur CascadeGo

Octopus HR / Cascade Go - SME professional services firm

Publié le 07/04/2017
Fiona M.
HR Manager
Comptabilité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Good cloud-based and self service software. Back end for HR Admin is a bit complicated with "where clauses" etc. to get to grips with but since they were acquired by the Cascade/Iris software group there is a larger support team to help with this.

Avantages: The self service elements are excellent and are employees picked up using a self-serve HRIS well and without a lot of teething problems. The tracking of holidays, absences, the inbuilt total reward statement and uploading of documents is proving very useful - we no longer get loads of requests for paper appraisal forms each appraisal season. We also use the e-recruitment module which helps us with applicant tracking and vacancy management.

Inconvénients: The training we got, to begin with, was not great as it was very in-depth but we were told not to take notes as it was all covered in user guides. This was not really the case so my advice would take lots of notes in your training! Since then the software support team has grown and we have found our needs better supported. We are still struggling to use payroll features for seamless payroll integration.

User friendly with top notch support!

Publié le 29/04/2016
Leigh-ann M.
HR Officer
Télécommunications
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4.5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Being able to centralise everything in to one system is ideal for a company of our size. It gives us visibility of the details we need at all levels whilst also being user friendly for all users.

Inconvénients: Not many things. The where clause stuff can be a bit fiddly but the team are always updating and improving things (where clause builder was released recently) and the support team are always quick to respond and help with issues. Even when there have been the odd tricky bits, they have always been resolved.
Exports on more of the analytical information could be "punchier" in graph styles, although admittedly I have not had to use these functions to their fullest so this may just be may limited experience.

First Class Customer Service

Publié le 20/08/2016
Kelly B.
HR Administrator
Banque, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Since using Octopus I have received the best customer experience ever. I must contact customer service on a daily basis asking questions and get a very quick response with brilliant guidance. All members of the team are exceptionally patient.

Avantages: Visually its very simplistic and ease of use

Inconvénients: It would be brilliant to have help guides which could aid members of staff around the system. Our company is encouraging managers to self service but I can only find help guides for the Administrators.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Octopus le 22/08/2016

Thanks for your great feedback Kelly.

We're working on some user guide videos from an employee's point of view, they should be available soon, will let you know when they've launched.

Great experience and prompt responses to enquiries

Publié le 09/08/2017
Rita F.
HR Administrator
Philanthropie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: No hesitation in recommending OCTOPUSHR.

Avantages: From the first phone call to every phone call there after, they are the most knowledgeable people about their products. No pushy sales people. They give you just what you need to run your business efficiently. Ease of use and the speed at which bugs get fixed. Support staff helpful and attentive; The best customer service.

Excellent HR Software and First Class Support

Publié le 20/09/2015
Geoff B.
Consultant
Conseil en gestion
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: HR Self Service functionality is excellent and very easy to use.

Inconvénients: Octopus has met all our core requirements. I would recommend that you attend the training courses to gain maximum benefit from all the functionality on offer.

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