SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

par SolarWinds

Qui utilise SolarWinds Service Desk ?

Idéal pour les entreprises de plus de 100 employés qui cherchent à gérer les opérations internes de l'assistance téléphonique et du centre de services, ainsi que les ressources informatiques dans une solution pour support technique unifiée et basée sur le cloud.

Description de SolarWinds Service Desk

Samanage est une des solutions de gestion des ressources informatiques les mieux notées. Ce logiciel ne se contente pas de produire des tonnes de métriques, de données et de rapports (même s'il fait bel et bien tout cela), il simplifie en outre des tâches complexes et automatise des tâches de base. Il vous permet de centraliser le suivi de votre matériel, vos logiciels, vos contrats, vos bons de commande, vos licences et vos garanties. Gagnez un temps précieux afin de proposer des services plus rapides et plus intelligents.

Informations sur SolarWinds Service Desk

SolarWinds

https://www.solarwinds.com/service-desk

Fondé en 2007

Prix de SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de SolarWinds Service Desk est disponible à partir de 19,00 $US/mois.

À partir de

19,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

SolarWinds Service Desk - Fonctionnalités

Logiciels de CMDB (Configuration Management Database)
Cartographie des relations
Découverte automatique d'appareils
Gestion de la configuration
Gestion des changements
Gestion des impacts
Gestion des licences
Gestion des ressources informatiques
Suivi des performances
Visualisation de données
Gestion de la configuration
Gestion de la maintenance
Gestion des achats
Gestion des audits
Gestion des contrats/licences
Gestion des demandes
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Suivi de la conformité
Suivi des coûts
Audit des problèmes
Gestion de la base de connaissances
Gestion de la remontée des problèmes
Gestion de projets
Gestion des affectations
Gestion des tâches
Problèmes récurrents
Programmation des problèmes
Tableau de bord
Catalogue de services
Gestion des billets
Gestion des connaissances
Gestion des contrats
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Gestion des versions
Portail libre-service
Rapports de service
Accès et contrôle à distance
Audit des problèmes
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de la conformité
Gestion des capacités
Gestion des correctifs
Gestion des licences
Gestion des stocks
Planification de la maintenance
Alertes et remontée des problèmes
Chat en temps réel
Communication multicanal
Gestion de la base de connaissances
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des ressources informatiques
Intégration des e-mails
Monitoring réseau
Portail libre-service
Routage automatisé
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des interactions
Accès mobile
Base de connaissances
CMDB
Contrôle à distance
Gestion des SLA
Gestion des achats
Gestion des changements
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Portail libre-service
Gestion de la configuration
Gestion de la disponibilité
Gestion de projets
Gestion des changements
Gestion des contrats/licences
Gestion des incidents
Gestion des problèmes
Gestion des versions et du déploiement
Portail libre-service
Suivi des ressources

Avis sur SolarWinds Service Desk

Afficher 5 avis sur 498

Note globale
4,6/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Patrick B.
IT Supervisor
Biotechnologie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/08/2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Commentaires: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Avantages: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Inconvénients: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/08/2018
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Services environnementaux, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2019

"Huge Upgrade"

Commentaires: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Avantages: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Inconvénients: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2019
Utilisateur vérifié
Service Desk Administrator
Entreposage, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/10/2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Commentaires: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Avantages: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Inconvénients: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/10/2018
Matthaniel C.
IT Specialist
Restaurants, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/10/2019

"Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory"

Avantages: This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Inconvénients: There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/10/2019
Brett H.
System Engineer
Vente au détail, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/10/2019

"Great Cloud Service with Many Features, Expensive for the Full Version"

Commentaires: Incident, problem, and change management are all extremely easy to set up and begin using due to the cloud-hosted nature of the product. As it is fully web-based, low-level training is not required for techs or users.

Avantages: Easy to deploy as it is a cloud-based system. Initial setup requires low effort and detail. Branding is easy to apply, functionality is easy to test out of the gate.

Inconvénients: Information on asset discovery, connections, and scanners feels lacking. Connecting to SCCM via the database has very little information, and after a month of attempts, it is not functional. Support has been a bit slow on response when inquiring regarding this issue, even after purchase.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/10/2019