Salesforce Essentials

Qui utilise Salesforce Essentials ?

SalesforceIQ CRM est adapté aux équipes de toute taille qui souhaitent gagner du temps, établir de meilleures relations et prendre des décisions plus pertinentes dans le domaine des ventes, des affaires, du développement, de la finance ou des services professionnels.

Description de Salesforce Essentials

Qu'il s'agisse de gérer un pipeline de ventes ou de conclure des accords de développement commercial, SalesforceIQ CRM (solution de GRC) élimine les étapes fastidieuses et manuelles du travail grâce à la capture automatique des données, ce qui permet de revenir aux relations qui importent le plus à l'entreprise. Les algorithmes de SalesforceIQ utilisent la science des données pour faire apparaître des informations cachées dans les e-mails, invitations et autres sources.

Informations sur Salesforce Essentials

Salesforce

https://www.salesforce.com/solutions/essentials/

Fondé en 1999

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
Vidéo de Salesforce Essentials
Play
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Présentation des tarifs de Salesforce Essentials

Salesforce Essentials n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Salesforce Essentials est disponible à partir de 25,00 $US/mois.


À partir de

25,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Salesforce Essentials - Fonctionnalités

  • Alertes sur les biens
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des leads
  • Mise en correspondance des clients et des biens
  • Segmentation
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
  • e-mail marketing

Logiciels CRM immobilier : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel
  • e-mail marketing

Logiciels de CRM : afficher la liste complète

  • Automatisation du marketing
  • Catalogue de produits
  • Devis et offres
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des enquêtes
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion du territoire
  • Lead scoring
  • Pages de renvoi et formulaires Web
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
  • Support client
  • e-mail marketing

Logiciels de CRM pour Mac : afficher la liste complète

  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Lecture de cartes de visite et de badges
  • Messagerie instantanée
  • Prévision
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel

Logiciels de CRM pour PME : afficher la liste complète

  • Base de données de contacts
  • Contacts partagés
  • Gestion des leads
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Importation et exportation de contacts
  • Outils de prospection
  • Recherche/Filtre
  • Segmentation
  • Suivi des interactions

Logiciels de gestion de contacts : afficher la liste complète

  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des interactions
  • Suivi des sources

Logiciels de lead management : afficher la liste complète

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Assistant virtuel
  • Base de connaissances
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des rendez-vous
  • Intégration des médias sociaux
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Portail libre-service

Logiciels de service client : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Macros et réponses types
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions

Logiciels helpdesk : afficher la liste complète

Salesforce Essentials - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Salesforce Essentials

Avis sur Salesforce Essentials

Afficher 5 avis sur 98

Note globale
4,2/5
Facilité d'utilisation
3,9/5
Service client
4/5
Fonctionnalités
3,9/5
Rapport qualité-prix
3,9/5
Alex L.
Managing Partner
Événementiel
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/04/2018

"We love SalesforceIQ! Perfectly integrated and easy for my team to use."

Commentaires: So many. Ease of use, trackable for sales cycle, many more.

Avantages: This software is awesome. It takes the stress out of constantly updating your CRM by making it seamless and integrated with our email. It captures a lot automatically, giving my team more time to close deals. We love the customizable pipeline features as well. Great software overall.

Inconvénients: I have hard time thinking of cons for this software. It was so easy for my team to implement. It is expensive I guess, that'd be the only con.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/04/2018
Utilisateur vérifié
Software Engineer
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/02/2019

"Great for Support"

Commentaires: I found this software very useful to our support team. It also integrated well with the regular Salesforce.

Avantages: We use desk.com for all support interactions. It was priceless for the support team to be able to route support requests to support members, and keep track of all interactions for each client to spot issues with our support team, or issues with the client being too much of a drain on our support resources. The statistics are neat too. We had some healthy competition with some of the support stats (how many emails, calls taken, etc.) Being able to see how many positive rated interactions was the ultimate statistic to have. Their API is essential to integrating notes and other issues into 3rd party solutions.

Inconvénients: This had a learning curve. They were also going through completely switching the UI at the time, so having a beta was nice, but some features were only available in the classic interface. The new one is much better and pleasing to the eyes.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/02/2019
Chance M.
Program Analyst
Services financiers, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2016

"Do Not Assume Anything"

Commentaires: The best advice that I can give to a company considering purchasing Salesforce's Desk.com is to document every single expectation and need regarding a CRM tool. Do not assume any functionality exists, regardless of how simple and standard that functionality may seem. There are definitely features and functionalities that the average person might expect any modern system to offer which it does not. Examples:
List Views - Cannot sort by most fields, cannot add custom fields to list views, and cannot modify the number of records per page
Reporting - Cannot modify fields displayed in a report, cannot edit criteria for metrics, and cannot include custom fields in reports aside from picklists, and cannot export more than 2500 records at a time
Email - Does not include standard modern emailing functions such as underlining, highlighting, modifying font color, or pasting images/tables
Also, while some more complex workflows and automation can be built in Salesforce to update fields which are then passed back to Desk via Desk Connect (native sync between Desk and Salesforce), I strongly recommend against relying on Desk Connect for any business processes. Desk Connect can and has been turned off by Desk.com for all customers without first ensuring this is okay with the customer, interrupting daily business on a large scale. It is also extremely easy to break or surpass its capabilities of Desk Connect to the point that any modification, regardless of size, made to your Salesforce org must be communicated to Desk to ensure that Desk Connect will continue to function as expected. If you are a small-scale organization/team with very basic case tracking and reporting requirements capable, Desk may very well be the answer for you. But you still better be prepared with extensive documentation of all requirements and expectations for a tool like Desk, no matter how small or obvious they may be.

Avantages: Simple UI
Simple workflow building and management

Inconvénients: Extremely limited in its capabilities
Desk Support reps are not thorough when reading emails
ETA's on fixes/patches pushed back for months

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2016
Brittney M.
Marketing Manager
Services aux consommateurs
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/03/2018

"This is a great tool for organizing your sales funnel."

Avantages: Time management and organization are the top reasons to use this software. Being able to include information on new prospects and clients is very helpful and it's easy to add to do items. The sales funnel process is user friendly and easy for other employees to view.

Inconvénients: It can be hard to create clear expectations between management and employees on what information or processes should be done. With so many options of where to save information it can look like information is missing if you don't look in the right place. Processes should be put in place by each organization to clarify how to use the software.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/03/2018
Gerson daniel C.
Member Experience Specialist
1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/12/2017

"Desk.com makes our job a lot easier and it's CS team is really helpful when needed. Desk.com rocks!"

Commentaires: We got to have our email's interaction (with our customers) well organized. We can get through our data to send monthly reports with no problems.

Avantages: It is very user friendly. My team mates and I can navigate through our system with no complications.

Inconvénients: Not getting a pop-up message (notifications) w/o an additional feature is probably what I like least about Desk.com.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/12/2017