Qui utilise Freshservice ?

Freshservice compte parmi ses clients des fournisseurs de services d'infogérance (MSP), des organismes financiers, des établissements d'enseignement et plusieurs organismes gouvernementaux.

Description de Freshservice

Grâce à Freshservice, gardez à jour l'inventaire de vos ressources informatiques et non informatiques, tels que les contrats, le matériel ou les logiciels, et suivez les données détaillées sur vos ressources tout au long de leur cycle de vie. L'outil offre une expérience utilisateur motivante en plus de solides fonctionnalités de gestion des cas d'assistance et des ressources telles que la découverte automatique de nouvelles ressources, une bonne gestion de la configuration et une analyse améliorée des impacts.

Informations sur Freshservice

Freshworks

http://freshservice.com

Fondé en 2010

Prix de Freshservice

Freshservice n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Freshservice est disponible à partir de 19,00 $US/mois.

À partir de

19,00 $US/mois
Consulter les tarifs

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Freshservice - Fonctionnalités

Cartographie des relations
Découverte automatique d'appareils
Gestion de la configuration
Gestion des changements
Gestion des impacts
Gestion des licences
Gestion des ressources informatiques
Suivi des performances
Visualisation de données
Calendrier des changements
Définition des priorités
Gestion de la conformité
Gestion de la formation
Gestion des tâches
Gestion des versions
Piste d'audit
Planification des changements
Workflow d'approbation
Définition des priorités
Gestion des exigences
Gestion des portefeuilles
Gestion des problèmes
Gestion des ressources
Gestion des tests et de l'assurance qualité
Gestion des tâches
Prise en charge de la méthode Agile
Prise en charge de la méthode Scrum
Roadmap stratégique de produits
Suivi des bugs
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps et des dépenses
Codes-barres et RFID
Entrée et sortie
Gestion de l'amortissement
Gestion des cessions
Gestion des réservations
Géolocalisation
Piste d'audit
Suivi des activités
Classification des plaintes
Gestion des assurances qualité
Gestion des cas
Gestion des commentaires
Gestion des enquêtes
Gestion des formulaires
Mesures correctives (CAPA)
Portail libre-service
Routage
Suivi des médias sociaux
Suivi des plaintes de clients
Suivi des problèmes
Gestion de la configuration
Gestion de la maintenance
Gestion des achats
Gestion des audits
Gestion des contrats/licences
Gestion des demandes
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Suivi de la conformité
Suivi des coûts
Audit des problèmes
Gestion de la base de connaissances
Gestion de la remontée des problèmes
Gestion de projets
Gestion des affectations
Gestion des tâches
Problèmes récurrents
Programmation des problèmes
Tableau de bord
Catalogue de services
Gestion des billets
Gestion des connaissances
Gestion des contrats
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Gestion des versions
Portail libre-service
Rapports de service
Accès et contrôle à distance
Audit des problèmes
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de la conformité
Gestion des capacités
Gestion des correctifs
Gestion des licences
Gestion des stocks
Planification de la maintenance
Alertes et remontée des problèmes
Chat en temps réel
Communication multicanal
Gestion de la base de connaissances
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des ressources informatiques
Intégration des e-mails
Monitoring réseau
Portail libre-service
Routage automatisé
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des interactions
Accès mobile
Base de connaissances
CMDB
Contrôle à distance
Gestion des SLA
Gestion des achats
Gestion des changements
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Portail libre-service
Gestion de la configuration
Gestion de la disponibilité
Gestion de projets
Gestion des changements
Gestion des contrats/licences
Gestion des incidents
Gestion des problèmes
Gestion des versions et du déploiement
Portail libre-service
Suivi des ressources
Conformité OSHA
Gestion des enquêtes
Gestion des incidents de sécurité
Gestion des incidents informatiques
Gestion des tâches
Logiciels d'actions préventives et correctives
Piste d'audit
Rapports d'incidents
Reprise d'activité
Arbre de décision
Catalogage/catégorisation
Collaboration
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de la base de connaissances
Portail libre-service
Recherche en texte intégral

Avis sur Freshservice

Afficher 5 avis sur 368

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,7/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Rich K.
Director of IT
Vente en gros, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/10/2018

"Simple to use and has all the features you actually need."

Commentaires: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Avantages: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Inconvénients: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/10/2018
Adam P.
IT Ops
Immobilier, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/04/2020

"A great helpdesk solution"

Commentaires: Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.

Avantages: So sleek and simple to implement. Built in user-portal, reporting, workflows and constant updates make this the best helpdesk software we could find

Inconvénients: A few setup niggles were quickly solved. Sometimes support can be slow, but rarely needed. Updates not always follwoed through

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/04/2020
Utilisateur vérifié
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Conseil en gestion, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    1/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 13/06/2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Avantages: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Inconvénients: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 13/06/2017
Jose Q.
Support Services Manager
13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/03/2018

"Freshservice is quite a solid ITSM solution in the Cloud, with no investment in IT infrastructure."

Commentaires: The rapid deployment! Being Cloud, we were ready to start almost from day zero. The learning curve is quite smooth, and it was fairly easy to perform basic to moderate customizations on the portal and forms. Also the automation options were quite easy to follow (we basically used templates of the predefined ones) and one key for more novice users is that Freshservice has tutorials all around the solutions.

Avantages: It's literally "pay and use". Zero footprint in your current IT architecture, everything is habdled via any compatible web browser. And yet it includes advanced ITSM functionalities such as asset management and CMDB, in which you mdeploy Probes and Agents to Windows, Linux and Mac devices to scan and inventory hardware and software. And like every other Freshworks solution, it's very customizable interms of UI, automation and notifications, as well as integrations with third-party solutions and via API for developers.

Inconvénients: Perhaps adding new modules. Freshservice deals with this by integrations and automations, but out of the included modules (Tickets, Problems, Changes, Releases, CMDB, Projects, Solutions and Reports) you can't, at the moment, add a new one, such as Facilities or HR for example. However, provided that the included modules cover most, if not all, or ITSM's basic needs, and that the mnost generic modules (such as Tickets) are easily adaptable and customizable, that's not much of a problem.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/03/2018
Daniel W.
IT infrastructure & Product Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/03/2018

"The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to."

Commentaires: Our company has very specific requirements and this software is able to fulfill all of them. We appreciate the continued development and clear control of the system. Management has better control over departmental processes.
The use of this software has shifted our customer service to a higher level.

Avantages: The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.
Even after years of use, the system is constantly evolving and improving. Freshservice can always surprise us with new functionality.
The range of features can satisfy every big and small business. Depending on the needs, an appropriate cost plan can be selected.
We greatly appreciate various kinds of reports.

Inconvénients: Technical support is sometimes really slow. Until recently, we were complaining about the searching, but it was improved in the last update.
The price for a complete set of features is quite high.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/03/2018