Resource Guru

Qui utilise Resource Guru ?

Gestionnaires de ressources, gestionnaires de projet, producteurs et toute autre personne qui a besoin de planifier des ressources pour des projets.

Description de Resource Guru

La façon simple et rapide de planifier son personnel et d'autres ressources en ligne. Obtenez une visibilité sur votre équipe avec un calendrier intelligent. Faites glisser-déposer les réservations en quelques secondes. Gérez les vacances et autres congés. Une barre de disponibilité facilite la planification des capacités. La gestion des conflits vous aide à garder le contrôle. Tableaux de bord, notifications par e-mail et synchronisation du calendrier : tout le monde est au courant. Des rapports vous permettent de surveiller les taux d'utilisation. Aucun logiciel à installer. À partir de seulement 2,50 dollars par personne et par mois. Inscrivez-vous pour un essai gratuit de 30 jours.

Informations sur Resource Guru

Resource Guru

http://www.resourceguruapp.com

Fondé en 2011

Vidéo de Resource Guru
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Présentation des tarifs de Resource Guru

Resource Guru n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Resource Guru est disponible à partir de 2,50 $US/mois.


À partir de

2,50 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Resource Guru

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Documentation

Resource Guru - Fonctionnalités

  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Génération d'offres
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels de PSA (Professional Services Automation) : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agiles
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban

Logiciels de gestion de projets : afficher la liste complète

  • Calcul des heures supplémentaires
  • Gestion des calendriers
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi FMLA
  • Suivi du temps

Logiciels de gestion des absences : afficher la liste complète

  • Contrôle du processus d'approbation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des politiques de congés
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports sur les congés et les absences
  • Suivi FMLA

Logiciels de gestion des congés payés : afficher la liste complète

  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des capacités
  • Outils de collaboration
  • Planification des ressources
  • Prévision
  • Rapport d'utilisation
  • Recherche/Filtre
  • Reporting et suivi de projet
  • Suivi des compétences

Logiciels de gestion des ressources : afficher la liste complète

  • Budgétisation et prévision
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Main-d'œuvre variable
  • Mesure des performances
  • Planification du personnel
  • Prévision du travail
  • Suivi des compétences

Logiciels de gestion du personnel : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Méthodes Agiles
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Suivi de la progression
  • Suivi des échéances
  • Tableau kanban

Logiciels de planification de projet : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel

Logiciels de planning : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Changement d'équipe
  • Distribution planifiée
  • Gestion de la paie
  • Gestion des ressources
  • Messagerie
  • Planification automatisée
  • Rapports et analyses
  • Suivi du temps en ligne

Logiciels de planning du personnel : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Outils de collaboration
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban

Logiciels de suivi de projet : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Suivi du temps

Logiciels pour agences de communication : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance à distance
  • Chat vidéo
  • Collaboration
  • Conférences web
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tâches
  • Messagerie instantanée
  • Signature électronique
  • Softphone
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi des fuseaux horaires

Outils de télétravail : afficher la liste complète

Resource Guru - Alternatives

Plus d'alternatives à Resource Guru

Avis sur Resource Guru

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,5

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Myroslav P.
Integration Services Manager
Construction, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/02/2020

"Simple and very easy to use resource scheduling\tracking app."

Commentaires: Resource Guru is a great resource scheduling application for a simple use cases. It does what it promises perfectly. The UI is very friendly and pleasant - make for a great user experience. I used it to track the tasks for my team for almost a year. I would have kept using it but the company mandated a different tracking system and I had to abandon it. I like that Resource Guru'a focus on their product and customer service. I also appreciated the slow introduction of new features. Overall, very pleasant and satisfactory experience with a great application.

Avantages: - Ease of use
- Very pleasant UI
- Flexibility

Inconvénients: - Lack of features. The application does the simple scheduling\tracking perfectly though.
- Copy\paste of resource tasks was not available at the time

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/02/2020
Isabella H.
Traffic coordinator
Marketing et publicité, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2019

"Extremely handy software, easy to use, visibly appealing, great to manage and schedule."

Commentaires: Positive, I do enjoy managing RG for our company. My company want us to migrate and start using the schedule planned for Office 365, but I had to push back and explain that this software is up to date, already does everything we need it too and Office 365 still has a long way to go before we can use it for what we want. It's safe to stick with RG that we know how to work, we know what it does and what i can't do and it works, no need to change something that isnt broken.

Avantages: I like the appearance of the software - its clear, self explanatory, easy to navigate, see the bigger picture to jiggle schedule resource about, etc. I like how easy and quickly the support team are there to assist when needed. I like how it shows you who has booked what and the daily reminders via email of what is coming up, etc.

Inconvénients: It isn't a negative but I would like to have a scheduling log, to see at what time and date did someone book a slot onto the schedule. I manage the Creative Studio, depending how many campaigns and the urgency in hitting these deadlines, I need to keep track of the entire departments availability, knowing when i can move things around in order to deliver last min projects. Only myself should have booking access, but I currently share it with Creative Directors, so they can schedule in my absence, but I can't see when they have booked them in so i can keep track. Is this something you could implement, please? Thanks,

Réponse de l'éditeur

envoyé par Resource Guru le 27/11/2019

Hi Isabella

Thanks for the great review - I'm so pleased to hear that you're enjoying Resource Guru :) I'm pleased to say that an activity log is very firmly on our roadmap, and I've made a note to contact you as soon as this is available. You can also keep up to date with new features by signing up to our Newsletter at the bottom of our homepage - https://resourceguruapp.com/

I hope this helps but please don't hesitate to reach out if there's ever anything we can do for you :)

Happy scheduling!
Kat

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2019
Eric S.
Head of buildings and structures
Génie civil, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021

"Great Tool"

Commentaires: it have been very positive. I implemented this across or company to get some visibility on our resource allocation. it have worked well and is not very expensive.

Avantages: very easy to use and the calander view is great give me a sense of what is going on 2, 3, 4 weeks out.

Inconvénients: would like to have a feature that allows the employee to be able to mark a task or a project complete, which would than send a notification back to me or the PM that they are available to do additional works.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021
Utilisateur vérifié
Business analyst
Vente au détail, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 08/07/2019

"Glorified spreadsheet"

Commentaires: Causes more problems than it solves. We used to use a spreadsheet, it was much better than this.

Avantages: Nothing at all. It has no redeeming qualities.

Inconvénients: Allows you to book time without tasks. When asked to change this was told couldn't because some companies want that function, ie it isn't an option as it should be. The drop downs are fiddle and make it easy to select a blank, but doesn't warn you. Can't toggle between scrolling list and typing to search without cl king out of area. You have a set number of hours per day you need to book but it doesn't highlight those that are short- you have to hover to see remaining time but that function doesn't work properly, resulting in multiple clicks to get it to trigger. Colour by project doesn't actually do it, I'm on 6 projects yet only see 2 colours. Can push to calendar but not pull- useless function as meetings are booked in calendar to allow invites, you want guru to pull that data in to autofill. Though it is web based it is impossible to use on a mobile. The popups are always off screen, making it impossible to use - mobile friendly websites have been around for a very long time, lazy to not have it here, particularly as would allow people who are on the road to log their time on he go. Not worth the hassle even if free.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 08/07/2019
Terri H.
Director of Operations, Education Services
Services et technologies de l'information, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/01/2021

"Love this tool"

Commentaires: When I took over my role as class scheduler, our team was using a very outdated, manually intensive, spreadsheet. I looked at a number of scheduling applications, and so many of them are strictly hourly schedulers when I primarily needed a simpler daily view. We organized by class taught (projects) and type of delivery (clients). I have everything organized by billable/non-billable, color coordination of clients and have just a couple of admins while the rest of my team uses a single login to simply view the schedule when needed. We LOVE this tool, viewing/using it multiple times a day and are also now leveraging the reporting features.

Avantages: Flexible, configurable, easy for non admins to use

Inconvénients: Would like to be able to see details of an entry when hovering over it, more color options, more categories like products/clients that could be filtered or organized by

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/01/2021