Qui utilise Confluence ?

Aujourd'hui, des services fonctionnels de tout type font appel à Confluence, qu'il s'agisse d'équipes techniques, de groupes de gestion de projets, de services marketing, de ressources humaines ou de services juridiques ou financiers.

Description de Confluence

La plateforme Confluence met l'accent sur la participation et la collaboration en équipe plutôt que sur le travail individuel et cloisonné. De la création de documents à la collaboration à des projets, c'est un moyen révolutionnaire de partager des idées, de bâtir une communauté et d'accomplir du travail. Confluence propose un endroit centralisé pour créer, faire évoluer et réunir la documentation de votre équipe, une plateforme de collaboration de projet robuste avec de nombreuses fonctionnalités sociales, une base de connaissances étendue pour partager et découvrir des idées et une intégration de première classe avec le logiciel JIRA.

Informations sur Confluence

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fondé en 2002

Prix de Confluence

Confluence est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Confluence est disponible à partir de 10,00 $US/mois.

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10,00 $US/mois
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Version gratuite

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Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

En ligne

Confluence - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Archivage et rétention
  • Gestion de versions
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des ressources numériques
  • Gestion du cycle de vie du contenu
  • Gouvernance de l'information
  • Outils de collaboration
  • Recherche
  • Signature électronique

Logiciels ECM (Enterprise Content Management) : afficher la liste complète

  • Contenu audio
  • Contenu vidéo
  • Formulaires Électroniques
  • Gestion SEO
  • Gestion de site web
  • Gestion de versions
  • Indexation de documents
  • Modèles personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Éditeur d'images
  • Éditeur de texte

Logiciels de gestion de contenu : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agiles
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban

Logiciels de gestion de projets : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des comptes rendus
  • Gestion des documents
  • Répertoire de membres
  • Signature électronique
  • Sondages et votes

Logiciels de gestion des conseils d'administration : afficher la liste complète

  • Attributs définis par les parties prenantes
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Gestion des changements
  • Gestion des tâches
  • Reporting
  • Suivi des statuts

Logiciels de gestion des exigences : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Planification de lancement
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes

Logiciels de gestion des produits : afficher la liste complète

  • Accès hors ligne
  • Archivage de documents
  • Assemblage de documents
  • Conversion du type de fichier
  • Gestion de versions
  • Indexation de documents
  • Outils de collaboration
  • Reconnaissance optique de caractères
  • Récupération des fichiers
  • Rétention de documents
  • Signature électronique
  • Suivi de la conformité

Logiciels de gestion documentaire : afficher la liste complète

  • Carte heuristique
  • Classement des idées
  • Collaboration
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion des flux de travail
  • Idéation
  • Suivi des statuts

Logiciels de management des idées : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Cryptage
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Messagerie
  • Piste d'audit
  • Recherche/Filtre
  • Signature électronique
  • Synchronisation en temps réel

Logiciels de partage de fichiers : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Méthodes Agiles
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Suivi de la progression
  • Suivi des échéances
  • Tableau kanban

Logiciels de planification de projet : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion des documents
  • Partage des fichiers
  • Recherche

Logiciels de portail web : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de contenu
  • Suivi des étapes

Logiciels de roadmap : afficher la liste complète

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches

Outils collaboratifs : afficher la liste complète

  • Arbre de décision
  • Catalogage/catégorisation
  • Collaboration
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Portail libre-service
  • Recherche en texte intégral

Outils de gestion des connaissances : afficher la liste complète

Confluence - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Confluence

Avis sur Confluence

Afficher 5 avis sur 1 621

Note globale
4,4/5
Facilité d'utilisation
4,1/5
Service client
4,2/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Gestion d'organisme à but non lucratif, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/10/2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Commentaires: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Avantages: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Inconvénients: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/10/2019
Panagiotis K.
Founder & Managing Director
Production audiovisuelle, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2019

"Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs"

Commentaires: The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent. The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered. There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages. Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation. Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Avantages: Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are: - The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.
In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Inconvénients: I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve. Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs. From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there. If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2019
Brandon B.
System Analyst
Hôpitaux et soins de santé, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 17/08/2020

"Quick and Easy to use"

Commentaires: We use it for business requirements for our solutions as well as a Wiki/knowledge base for our support desk.

Avantages: Great editor tools and easy to make my pages look content rich and informative. Good search and folder structure is great for organizing content.
Integration with JIRA is a huge win.
Notifications are powerful and helpful.

Inconvénients: So much flexibility some pages are just garbage because of the authors - wish i had the rights to do more cleanup. The versioning on content can get a little cumbersome, especially with attached files and file lists.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 17/08/2020
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/08/2019

"Great Resource Library within the JIRA Space"

Commentaires: Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Avantages: Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Inconvénients: Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/08/2019
Guy N.
Developer
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/05/2020

"Our organization use it frequently and we love it"

Commentaires: Overall experience is that confluence feels light and clean.
All departments use it and share ideas through it

Avantages: I like the simplicity of the product.
You can view the change history and who made the change.
It looks visually good.

Inconvénients: I find it hard to find some pages. Because it has a page hierarchy on a list, it can take some time to find what you are looking for.
There is a search option that mitigates the problem.
We also have some table features missing like freeze top row.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/05/2020