Description de Housecall Pro

Découvrez la manière dont cette solution peut vous aider à développer votre entreprise dès aujourd'hui : appelez l'éditeur.

Housecall Pro est une solution professionnelle tout-en-un de premier ordre qui aide les professionnels des services à domicile à travailler plus simplement et à se développer plus intelligemment. Avec des outils numériques faciles à utiliser pour planifier et répartir les tâches, gérer les paiements, automatiser les efforts marketing, etc., Housecall Pro aide les professionnels à gérer efficacement tous les aspects de leur activité au sein d'un seul et même espace.

Qui utilise Housecall Pro ?

Housecall Pro est destiné à tous les professionnels des services de tous les grands secteurs, comme la plomberie, l'électricité, le nettoyage de tapis, le CVC, le nettoyage, l'artisanat, le nettoyage de vitres, la serrurerie, etc.

Où peut-on déployer Housecall Pro ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Linux (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Housecall Pro
  • Situé à San Diego, É.-U.
  • Fondé en 2013
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Canada, États-Unis

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • Housecall Pro
  • Situé à San Diego, É.-U.
  • Fondé en 2013
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Canada, États-Unis

Langues

anglais

Housecall Pro en vidéos et en images

Housecall Pro Logiciel - 1
Housecall Pro Logiciel - 2
Housecall Pro Logiciel - 3
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Vidéo de Housecall Pro
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Comparez le prix du logiciel Housecall Pro avec ses alternatives

Housecall Pro

49,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
35,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
149,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Housecall Pro

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Booking Management
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Chat et messagerie
  • Coût des tâches
  • Création de bons de travail
  • Création des factures
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Factures personnalisables
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de projets
  • Gestion des affectations
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des factures
  • Historique des services
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Messagerie SMS
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des tâches
  • Planification en temps réel
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour entreprises de dératisation
  • Pour le secteur de la plomberie
  • Pour les serruriers
  • Pour sous-traitants en commerce/électr. industrielle
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapprochement bancaire
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Relevé des matériaux
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Saisie de signature mobile
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements

Alternatives à Housecall Pro

Le leader des logiciels de comptabilité pour les petites entreprises. Accès instantané aux informations sur les clients, les fournisseurs et les employés.
Intuit FSM ES est un logiciel de gestion des interventions de bout en bout qui peut évoluer avec votre entreprise.
Profit Rhino propose un des registres de prix forfaitaires et système de vente les plus innovants et concis du secteur des services CVC, d'électricité et de plomberie.
Optez pour une solution 100 % dématérialisée et éliminez le fardeau administratif de la double saisie. ThermoGRID couvre tous les aspects de votre entreprise.
Solution mobile qui fournit la distribution, la facturation, le suivi de client, le suivi de technicien, la facturation et la comptabilité robustes.
Mesurez avec précision les performances de votre flotte, découvrez les frais cachés et identifiez les opérations d'amélioration de votre efficacité avec Verizon Connect.
Le logiciel de gestion de services le plus rapide, le plus facile et le plus rentable du marché, conçu pour tout automatiser, du premier contact client jusqu'au paiement.
Mobilisez votre entreprise de services et augmentez vos bénéfices grâce à l'application de tarification forfaitaire unique de Coolfront, disponible sans aucuns frais !
Square POS est une solution de point de vente complète qui offre une suite d'outils allant du suivi des ventes et des stocks à l'analytique approfondie.
Logiciel de gestion tout-en-un conçu pour les petites entreprises
Designed for cleaning and maintenance businesses, it helps manage processes related to scheduling, estimating, and customer files.
Ideal for any service businesses that look for affordable, easy-to-use,mobile-ready, end-to-end management solut
Un logiciel qui synchronise les téléphones portables, les tablettes et les ordinateurs pour permettre aux entreprises de plomberie de gérer efficacement leur personnel, leurs registres et leurs clients.

Avis sur Housecall Pro

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trouver les avis classés par note

5
79%
4
17%
3
2%
2
1%
1
1%
Ryan
Ryan
Managing Partner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great software that has really helped us take our remediation business to the next level.

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : HousecallPro has helped us take our business to the next level and makes dispatching, estimating, and bookkeeping much easier. I've used other competitive products in the past, but nothing has come close to the features of HousecallPro.

Avantages :

Price list flexibility, automated emails, estimate approvals and invoicing, and dispatching to make sure everyone's on the same page.

Inconvénients :

The automated emails should absolutely be tied to job tags, but because they're tied to customer tags, we have to add and remove them vigilantly if we have repeat customers with multiple properties or different service needs. I wish the estimate approval process was more of an eSignature process as opposed to any party just clicking a button.

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 2 mois

Hi Ryan, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Andy
President (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Saves time and Money

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Great customer service and functionality

Avantages :

Housecall Pro has been a great addition to our company. We've used several different options in the past and never been satisfied until now. This software has saved us countless hours and made us a more profitable company. Great support

Inconvénients :

There are a few minor hiccups, but they can be easily worked around until the software team makes adjustments to eliminate them.

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 2 jours

Hi Andy M, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

karen
office manager (É.-U.)
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

What were they thinking?!?

3,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Used to be a big supporter. Now feel betrayed. This experience is moving me to look for other solutions. Moving will be a giant expense in time and training and data movement....but i have to work with partners i can trust and believe in. HCP is no longer that partner...I can see that now. Very disappointed. If you plan to grow to more than 5 employees - this is not the solution for you based on their current predatory pricing plan.

Avantages :

Good product- does what it is supposed to do. You can schedule jobs, invoice customers, and develop a nice database of what you did with each customer. It has limitations and its share of glitches Support is mediocre but it is available. I've been a fan for a long time and have brought a number of businesses over to use their software. No more though.

Inconvénients :

If you grow from 5 to 6 employees watch out - its time to move to another software provider in my opinion. The pricing plan allows up to 5 employees for 1 set price. Keep in mind one of those 5 employees is your office staff so you really only get 4 field techs. If you add the 6th employee your HCP monthly price more than doubles the entire cost of the plan. There is now no longer a way to add 1 employee to their mid-tier plan - you have to move to the high tier plan. You can purchase 2 of the mid tier plans for less than the price of their high tier plan - this is just so ill-conceived! Last year we were able to add 1 additional employee for just a set fee per employee which was very reasonable. WHen that employee quit we were back down to 5...so were unaware that in June 2022 they made this change wiping out the ability to add an incremental employee without having to jump to the next tier. I am gobsmacked by how wrong of move this was on their part. The whole point of this software is helping you to grow your business - but apparently as soon as you do grow boy do they punish you for it! Additionally their search function for the "pricebook" leaves a lot to be desired. If you type in a keyword like "flange" and you have multiple items with that keyword in the description you expect all of the items with that keyword to appear. It doesn't. Only some do. No rhyme or reason to it. Uploading photos from field is dodgy and slow. Reports availble are not reliable or accurate

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 2 mois

Hi Karen, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Andrew
Chief Operations Officer (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The Best For Less

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Outstanding product that has allowed our business to flourish as a top certified partner, providing a valuable scheduling key to our business model.

Avantages :

Houscall Pro offers the power and packaging of a large CRM/FSM at a fraction of the price point. No crazy per user rates, no wild addon costs, just packages that are flat rate, affordable, and well within the budget of even the smallest home services business.

Inconvénients :

Some features when released are generally half finished or in beta when they really need more time to cook, but they are desperate to try and satiate the cravings of their thousands of users

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 3 mois

Hi Andrew, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Karole
Administrative Owner (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Management Efficiency

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : It seems to be a great platform. I am actively learning and integrating other activities.

Avantages :

I love HouseCall Pro because it seems to be a one-stop-shop for management. It has the capability to add your Quickbooks which takes care of your taxes; Gusto for Payroll and many other for other required business activities. I am still learning all the additionally features.

Inconvénients :

I dislike the fact that once you create an Estimate and send to client it does not allow for the client to pay a deposit; despite the Estimate having the request for a deposit. Once Estimate is approved, the administrator has to manually convert the Estimate to Job (Copy to Job) then; the administrator must include a "new" deposit request on the Invoice since the request from the Estimate is not even automatically converted. This seems to be backward and retarded of the developers given the additionally impressive features of the software.

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 3 semaines

Hi Karole P., thank you so much for taking the time to leave us a review, your feedback is very valuable to us. We would love the opportunity to speak with you to learn more about your experience. If you're open to discussing further, please send us an email at the address provided. Thank you again.