Description de Housecall Pro

Découvrez la manière dont cette solution peut vous aider à développer votre entreprise dès aujourd'hui : appelez l'éditeur. Housecall Pro est une solution professionnelle tout-en-un de premier ordre qui aide les professionnels des services à domicile à travailler plus simplement et à se développer plus intelligemment. Avec des outils numériques faciles à utiliser pour planifier et répartir les tâches, gérer les paiements, automatiser les efforts marketing, etc., Housecall Pro aide les professionnels à gérer efficacement tous les aspects de leur activité au sein d'un seul et même espace.

Qui utilise Housecall Pro ?

Housecall Pro est destiné à tous les professionnels des services de tous les grands secteurs, comme la plomberie, l'électricité, le nettoyage de tapis, le CVC, le nettoyage, l'artisanat, le nettoyage de vitres, la serrurerie, etc.

Vidéo de Housecall Pro
Housecall Pro Logiciel - 1 Housecall Pro Logiciel - 2 Housecall Pro Logiciel - 3 Housecall Pro Logiciel - 4 Housecall Pro Logiciel - 5

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Housecall Pro

4,7 (2.671)
Housecall Pro
Indisponible dans votre pays
49,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
140
11
4,7 (2.671)
4,7 (2.671)
4,7 (2.671)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1,58 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
76
1
4,4 (251)
4,5 (251)
4,5 (251)
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Alternatives à Housecall Pro

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Avis sur Housecall Pro

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trouver les avis classés par note

5
78%
4
17%
3
2%
2
1%
1
1%
Paul
Paul
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Fabrication électrique/électronique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great Product!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision. Great Job Guys! Really, I mean it.

Avantages :

I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Inconvénients :

The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

Rosemary
Owner (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

HouseCall Pro

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

I love that I can do almost everything with this software. It has helped our company grow and I love that we are able to grow with HouseCall Pro.

Inconvénients :

I would really like to have inventory management available and I do not like working with Stripe for the payment processing. I am however, glad that they are starting to allow payroll though.

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 4 semaines

Hi Rosemary, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Utilisateur vérifié
ceo (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

good for very small business les than 5 employees

2,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Better than using paper. Scheduling is best feature and better than other tools in the market (as it exists today). Contracting, invoicing, estimating, are only for a very small company. Editing is almost impossible.Changes are made with no advance knowledge. The data importing team (material list and customer list) are wonderful. Interface to quickbooks is not closed loop and is a mess.

Avantages :

HCP has a good scheduling function as it is easy to see a week and move resources around easily. It needs a rolling week versus a static Monday to Friday that is currently deployed. The current scheduling feature is HCP's best feature. Hopefully they will not change it and emulate other software firms that have absolutely poor scheduling functions

Inconvénients :

Impossible to use HCP to create contracts that are legally binding. Must use docuSign or another application. Invoicing cannot be customized. It is line items based and cannot be summarized. You cannot customize messaging, and invoices end up being most frustrating for customers on big multiday jobs. You cannot create and save your invoice letters. Integration with Quickbooks is a daily challenge, search function is truly a problem with the new release, there is no logic to how jobs and estimates are stored in hcp, hcp calls "jobs" invoices. Imagine getting an hcp "invoice" before the job has even started very confusing to customers and employees until you get used to it. this is for a tiny business or for a team who has no software experience.

Derek
Owner (Canada)
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

HVAC business

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

It's relatively easy to use. I can schedule an estimate, then convert it to a job once approved, send the invoice and even take payments through the website/app

Inconvénients :

The online scheduling option seems like it could be a good feature, but our company doesn't use it much and the times we have used it, the emails just got lost or customers selected the wrong responses which led to confusion. Scheduling a job that takes multiple days is also a bit of a nuisance. We switched from Jobber, and they were so easy to schedule a multiple day job.

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 4 semaines

Hi Derek, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Dorina
Owner (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

All in one software

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

I like the fact that it's versatile, and you are able to do so much within the system.

Inconvénients :

Changing over from QuickBooks is still a process and trying to figure out the ins and out on the accounting part.

Réponse de l'équipe de Housecall Pro

il y a 4 semaines

Hi Dorina, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team