Qui utilise Calamari ?

Calamari est conçu pour divers types d'entreprises, des start-up axées sur la croissance aux PME traditionnelles, dont la planification nécessite des informations détaillées sur le télétravail et le suivi des absences.

Description de Calamari

Calamari simplifie la gestion du personnel. Cet outil vous permet de planifier et de suivre tous les types de congés, les absences et les congés maladie. Vous pouvez désormais suivre les absences à l'aide d'ibeacons et d'applications mobiles. Calamari est utilisé par les entreprises ayant des bureaux dans plusieurs pays ou régions et offre des fonctions de sécurité basées sur les responsabilités. Il s'intègre à des outils de gestion des projets, tels que JIRA, Slack, Office 365, Toggl, G Suite, Basecamp et Asana.

Informations sur Calamari

Calamari

http://calamari.io

Fondé en 2014

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Présentation des tarifs de Calamari

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Calamari n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Calamari est disponible à partir de 10,00 $US/mois.


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Essai gratuit

Déploiement et prise en charge de Calamari

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Documentation
  • Vidéos

Calamari - Fonctionnalités

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  • Gestion des employés
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  • Gestion des présences
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  • Portail employés
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Logiciels de ressources humaines : afficher la liste complète

Calamari - Alternatives

Plus d'alternatives à Calamari

Avis sur Calamari

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,7

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Avishkar P.
Project Director
Conseil en gestion, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2017

"Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!"

Commentaires: My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.

Avantages: We have decentralized operations, and our managers and HR love being able to see presence and location statuses of our employees in real time, and at a high level.
The Calendar function in the leave module allows for great oversight and enables more efficient resource management and allocation.
The time-sheet and leave reports available are robust and we love the download to excel feature, this perfect tabular format allows for deeper dives on trends, pivot tables etc within Excel.
It really is simple to use for employees and managers. The app keeps things simple to enable clocking in/out and applying for leave.
Really just very easy to navigate, after training our managers, no one has had to come back to us on how to navigate the system.
There are several clock in methods which allows for flexibility, eg smartphone clock-in, QR scans, and browser check-ins.
I must also commend the support team for providing excellent back-end support for our administrators! Keep up the great work and service

Inconvénients: A few improvements could be made, such as allowing for attachment uploads from a smartphone for leave applications and for locations to be tagged when clocking in with a QR code.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2017
Parker R.
VP, People, Mission & Culture
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/07/2020

"Checks Every Box"

Commentaires: Couldn't have been better. Less than a month after identifying the need for a new PTO management platform we were launched. The reviews from our team members has been exceedingly positive as well. It is a major upgrade in terms of ease of use, reporting, and notifications from the past platform.

Avantages: Months ago, we scoped out our requirements for a PTO management tool. Calamari checked off every box! Coupled with outstanding and responsive customer service, we couldn't have asked for a better experience. The process of requesting and approving time off requests, particularly the Slack integration, are a MAJOR upgrade from our previous platform.

Inconvénients: The .csv upload tool can be a little tricky to figure out, but the customer service response is immediate and helped resolve the issues. Onboarding couldn't have gone any more smoothly.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/07/2020
Jenna P.
Administrative Associate
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/04/2021

"Would recommend!"

Commentaires: The customer service and technical assistance that I have received while working with Calamari has been unparalleled. As soon as I signed up for a free trial a representative reached out to me and answered every question I had. For weeks she had very consistent and helpful communications with me and guided me through every step of the way!

Avantages: This software is clean, simple and easy to use. it integrates well with Slack and outlook calendars. It's easy for employees to use and keep track of their own time off reporting in an organized way. It's very customizable to out companies accrual rules, holidays, birthdays, working hours and PTO. I really love that our employees do not have to leave the Slack pap to request PTO and check their balance.

Inconvénients: There is little that is missing from this software and they are always making updates! I would say if you have a lot of employees it takes some time to set them all up initially.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/04/2021
Jimz ..
Project Manager
Production audiovisuelle, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 20/08/2017

"the sign-up system is faulty, and no one cares in "support""

Inconvénients: i signed up. received the email, followed the link and only get a green screen asking you to "wait for a while". and after a few HOURS ( you get it right, hours ), that so-called "while" is still there. refresh / quit browser do no help. same link goes to same screen with same words. i received the mail at 0100, tried it on 0300, get the same result. so i contacted them via the webform. i checked back on 0700. my mailbox got nothing - not even a acknowledgement of receiving my email, and surely nothing about why the while is still staying. and yes - same signup link still goes to the same page with the same words. i'm still hopeful, so tried again on 1900 on the same day. now the best part arrived - the same link i tried said "my license expired and my account is blocked". so, what Calamari suggesting, is that my signup license is "looking at their green screen and wait for a while" - but hey, i haven't looked at that for 14 days yet, why have my license expired SO SOON??? is Calamari a hoax for getting my email? the other "positive" reviewers sound SO TRUE, i just can't tell how can that be. i'm not suggesting fake accounts with fake reviews, but i doubt for this kind of performance and stability, how can i handle the attendance / leave management thing of my whole company to it ?

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 20/08/2017
Saul F.
CIO
Gestion de l'enseignement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/03/2021

"A good product at high price"

Commentaires: I like the software technically speaking, but it seems to me expensive for what it does. A leave management and a clock in software should be so expensive. That's why I am looking for other alternatives like OrangeHRM.

Avantages: - Easy of use and implementation
- Easy of customization

Inconvénients: - Clock in and leave management have to be paid separately and are expensive.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/03/2021