Saba Cloud

Saba Cloud

par Saba Software

Qui utilise Saba Cloud ?

Les dirigeants qui recherchent le meilleur système de gestion de la formation disponible sur le marché.

Description de Saba Cloud

Développez une main-d'œuvre hautement qualifiée et motivée avec un logiciel de gestion de la formation qui offre l'expérience de formation moderne que vos collaborateurs recherchent, les activités d'apprentissage formelles dont votre organisation a besoin, ainsi que les outils et les informations qui favorisent un réel impact commercial. Saba Cloud est la plateforme idéale pour les organisations de plus de 750 employés qui souhaitent offrir une expérience d'apprentissage continue et personnalisée.

Découvrez toutes ses fonctionnalités. Saba, la société de développement des talents.

Informations sur Saba Cloud

Saba Software

http://www.saba.com

Fondé en 1997

Prix de Saba Cloud

Saba Cloud n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Saba Cloud - Fonctionnalités

Logiciels de LMS (Learning Management System)
Apprentissage asynchrone
Apprentissage mixte
Apprentissage mobile
Apprentissage synchrone
Conformité SCORM
Conférences vidéo
Création de cours intégrée
Entreprises
Entreprises de formation en ligne
Gamification
Portail des apprenants
Université/Écoles
e-commerce
Apprentissage asynchrone
Apprentissage mixte
Apprentissage mobile
Apprentissage synchrone
Création de cours intégrée
Entreprises
Entreprises de formation
Gestion des certifications
LMS intégré
Portail des apprenants
Simulation
Université/Écoles
e-commerce
Apprentissage asynchrone
Apprentissage collaboratif
Apprentissage mixte
Apprentissage synchrone
Classe virtuelle
Conférences vidéo
Création de cours intégrés
Entreprises
Entreprises de formation
Formation des employés
Gamification
Gestion de contenu
Gestion des certifications
Gestion des médias
Portail étudiant
Suivi des compétences
Suivi des engagements
Tests et évaluations
Université/Écoles
e-commerce
Définition d'objectifs
Gestion de la formation
Gestion des compétences
Gestion des performances
Gestion des rémunérations
Gestion du cycle de vie des employés
Gestion du recrutement
Intégration des employés
Planification de la relève
Plans de développement individuel
Développement de carrière
Feedback à 360 degrés
Gestion de la relève
Gestion des objectifs
Gestion des performances
Gestion des recrutements
Organigrammes
Profil des employés
Scénarios possibles
Échelle de compétences
Bibliothèque de questions
Enquêtes et feedback
Portail libre-service
Rapports et analyses
Suivi de la progression
Sélection des évaluateurs
Tableau de bord
Autoévaluations
Feedback à 360 degrés
Gestion des rémunérations
Mesures de la performance pondérée
Modèles personnalisables
Plans de développement individuel
Portail libre-service
Suivi continu de la performance
Suivi des cycles d'évaluation
Échelles de note personnalisées
Évaluation par les pairs
Évaluations des compétences

Avis sur Saba Cloud

Afficher 5 avis sur 96

Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Service client
3,8/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
3,7/5
Russell K.
HR Compliance Analyst
Banque, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/11/2018

"Halogen is a little complex, but quite powerful. "

Commentaires: Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.

Avantages: Halogen's 'comment helper' function is easily the best and most innovative feature. The comment helper makes it really easy for managers to add specific comments to their direct reports without having to come up with comments from scratch. For example, if you have a 5 point scale, manager's simply drag the slider from a level 5 comment (ie. He/she is always courteous and respectful with customers) to a level one comment (ie. He/she is rarely courteous and respectful with customers). It takes a little bit to setup, but you don't have to write them. Admins can just download the comment helpers directly from Halogen and train managers on how to use them. Halogen also has a multi-rater and a third-party rater function. This is quite nice for larger organizations. A multi-rater function gives managers the ability to combine/average out the ratings from multiple managers. The third-parter rater gives the manager the ability to forward the appraisal to another manager entirely.

Inconvénients: Halogen is not intuitive. It's unlike any other software I've come across, so the back end might be confusing if you try and learn it on your own with no training. For example, administrators might be confused by the fact that there are two locations sets of user information; one called the 'user center' and the other set inside each 'appraisal process'. The user center information holds user demographic information while the appraisal process set contains user performance information.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/11/2018
Mehmet Y.
Engineering Supervisor
Automobile, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/05/2020

"Learning Solution Provided at Cloud"

Commentaires: Simple and lean cloud system for learning solutions and easy to use. I love that as for a newcomer to company such solutions is very important and explaining SABA to a newcomer is very easy.

Avantages: We are using SABA CLOUD as learning solution for online learning classes and webinars. In terms of that, SABA is very precise and lean.I have never experienced a problem.

Inconvénients: I'm not sure if it is really required but some features to make learning activities more interactive might be useful. There are lots of new learning websites, especially for data science products which are very interactive.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/05/2020
Nancy T.
HR Director
Conseil en gestion, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 16/10/2018

"Like a bad dream"

Commentaires: I am disappointed in SABA. They have added an unneccessary burden to my work life and I resent it.

Avantages: Less paper in my office - mobile platform. Some groups like being able to send kudos to each other in a public forum. If it worked, it would be great. Theoretically employees and managers would have access to prior years docs. For a small company of 200 people, with a tiny HR department, the ADMIN burden of this product outweighs any benefit.

Inconvénients: The product is counterintuitive, difficult to maneuver thru, inefficient, and offers no immediate online training/support. If an employee fails to hit complete on their input or hits complete too soon, it affects the Managers ability to see the input. If a Manager fails to log in and hit the complete button after the final review mtg, then the review won't be available for viewing in next year. This is emblematic of multiple faults with the software. At review time, I become a Full Time Software Support rep trying to handling all employee inquiries relating to Saba's many limitations. I do NOT have time for this additional FT job! There is no reason this software should be so difficult to use. The fact that Training is extra adds insult to injury. It should not be an annual add-on. This is expensive software. Saba should offer a FREE generic training and offer a buy-up for customers wanting something Customized. Saba nickel and dimes customers to death. for the ridiculous price we pay, I do not think we get our money's worth.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 16/10/2018
Krishnamurthy P.
Assistant Consultant
Services et technologies de l'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/10/2019

"Very helpful for learners as well as managers"

Commentaires: The usability of this software is very amazing, be it from the learner's point of view or manager's point of view

Avantages: - I like the user interface which is so friendly, I can track my mandatory courses and the courses assigned to me in home page
- Also it lets me know the courses whose due dates are nearing and I need to retake the courses
- As a manager I can create a course completion report query for employees and schedule it to be sent as an email

Inconvénients: I cannot think about any drawbacks of this tool. It is an amazing Learning management tool. It would have been great if I was able to connect my excel to Saba database.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/10/2019
Tomas G.
Enterprise Technical Support Engineer
Services et technologies de l'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/12/2019

"The paradise to take trainings"

Commentaires: now all the departments have his training in one place, making easy for everyone

Avantages: The trainings are so organized that you only need time to search and select the courses do you want to complete.

Inconvénients: Some training requires Flash, and right now that's an outdated plugin and unsupported for some web browsers

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/12/2019