WebEngage

Qui utilise WebEngage ?

Plus de 40 000 entreprises mondiales issues de plusieurs secteurs d'activité verticaux : e-commerce, hôtellerie, voyages, BFSI, médias, divertissement, immobilier, Edutech. https://webengage.com/customers-and-testimonials

Description de WebEngage

WebEngage est un logiciel de marketing automation qui aide les entreprises B2C à augmenter leurs revenus avec leurs clients existants et leurs utilisateurs anonymes. WebEngage aide les entreprises à segmenter leurs clients et à interagir avec eux de manière contextuelle et personnalisée via divers canaux tels que Push, In-app, SMS, Web Push, e-mail, notifications, enquêtes et opinions sur site. Grâce à WebEngage, les entreprises peuvent créer des campagnes à cycle de vie complexes en quelques secondes à l'aide de Journey Designer.

Informations sur WebEngage

WebEngage

http://webengage.com

Fondé en 2011

Vidéo de WebEngage
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Présentation des tarifs de WebEngage

WebEngage n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de WebEngage

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

WebEngage - Fonctionnalités

  • Analyse des comportements
  • Conformité RGPD
  • Couplage des données
  • Gestion des campagnes
  • Intégration de données
  • Modélisation prédictive
  • Personnalisation
  • Profils de clients
  • Segmentation de la clientèle

Logiciels CDP (Customer Data Platform) : afficher la liste complète

  • Base de données de contacts
  • Contenu dynamique
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Rapports et analyses
  • Suivi des e-mails
  • Tests A/B
  • Vérification antispam

Logiciels d'e-mail commercial : afficher la liste complète

  • Bibliothèque d'images
  • Campagnes de drip marketing
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • E-mail découlant d'un événement
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Rapports et analyses
  • Répondeurs automatiques
  • Tests A/B
  • Éditeur d'e-mail WYSIWYG

Logiciels d'email marketing : afficher la liste complète

  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Contenu dynamique
  • Lead scoring
  • Marketing social
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Sales intelligence
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B

Logiciels de marketing automation : afficher la liste complète

  • Attribution de canal
  • Ciblage contextuel
  • Coupons
  • Jeux concours par SMS
  • Marketing localisé
  • Messagerie texte
  • Notifications push
  • Suivi des engagements
  • e-mail marketing

Logiciels de marketing mobile : afficher la liste complète

  • Analytique
  • Ciblage contextuel
  • Ciblage des appareils
  • Ciblage géographique
  • Notifications d'expiration
  • Notifications mobiles
  • Notifications visuelles
  • Notifications web
  • Planification des notifications
  • Segmentation des campagnes
  • Tests A/B

Logiciels de notification push : afficher la liste complète

  • Analyse des comportements
  • Analyse prédictive
  • Collaboration
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des actions
  • Importation et exportation de données
  • Modèles
  • Modélisation de l'attribution
  • Profils de clients

Logiciels de parcours client : afficher la liste complète

  • Account-based marketing
  • Analyse de contenu
  • Ciblage comportemental
  • Ciblage contextuel
  • Gestion de l'expérience
  • Moteur de recommandations
  • Personnalisation de site web
  • Profils de clients
  • Relance de paniers abandonnés
  • Segmentation des campagnes
  • Tests A/B

Logiciels de personnalisation web : afficher la liste complète

WebEngage - Alternatives

Plus d'alternatives à WebEngage

Avis sur WebEngage

Lire tous les avis

Note globale

4,6/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,5

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Mrinal S.
Head - Partnerships & Ancilliary business
1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/10/2017

"This is simply a great tool for marketing Automation."

Commentaires: - Customer re-targeting
- Promoting flash sales to a large TG
- Personalized communication

Avantages: - Comprehensiveness of offerings across multiple channels of communication
- Great Support team. Niket our SPOC from Webengage has been available literally 24*7 to help us with our queries
- Value for Money. Great pricing as compared to other tools in the market

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/10/2017
Suhas R.
Director, Product and Operations
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2017

"It helped improve our sales conversion by 65%!"

Avantages: We were on the lookout for a marketing automation tool for a couple of months when we finally found out Webengage. One of our primary criteria for the tool was the the tool needed to have integration with Segment.com. All of our data was already being passed onto Segment.com and we did not want to make another tech integration. Since Webengage had this integration, it was fairly simple to get started with Webengage. Webengage also offered a very useful and unique feature of customer journeys. This was our second criteria which we also could find in Webengage. We automate our marketing by defining rules such as, send SMS to a user if a user has signed up but not proceeded ahead within 5 days, wait for 2 days and then send an email, if user does not click this email, send a push notification, etc. This is by far our most used feature, which nicely incorporates all other features of Webengage.

Inconvénients: UI of the in-app and onsite notifications can be improved.
Some of the conditions that are set for these notifications some time do not work which leads to users being shown the same notification multiple times.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2017
Utilisateur vérifié
Lead Product Manager
Internet, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/04/2018

"A good MarTech tool for beginners of SMEs (if they can afford it)."

Commentaires: We were able to utilize our technology team for our core business; leaving martech related development to Webengage team.

Avantages: Easy to use and set up journey's once their script and events are in place (no technical knowledge required).

Inconvénients: I don't see any ROI in this, it's too costly compared to features it provides. If you have decent tech team, you can custom build most of the features directly.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/04/2018
Aniket T.
VP - Marketing
Services financiers, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2017

"Our worn out hunt for THE email automation tool we wanted, ended with WebEngage"

Commentaires: We really struggled to find an affordable automation tool for Email & SMS, that had good API support and an intuitive journey builder. WebEngage hits all the right notes for that. It packs the punch of big automation systems like Marketo, Eloqua or Responsys. But is much cheaper and tech stack is way more startup friendly. Post WebEngage, we have much better control over targeting when it comes to communication. By sending right content in the right context, we have seen improvements all across the funnel.

Avantages: Mapping out a user journey which everyone from techies to PMs to content writers, could understand was very important to us as a business. Most tools swung one way or the other, made for developers or made for people who didn't care about APIs. WebEngage has best of both worlds, and the most awesome journey builder I've come across as a marketeer.

Inconvénients: The pricing model discourages experimentation and creates road-blocks in terms of on-boarding. For a tool which doesn't actually send emails / messages (they have integrations with all leading senders), the pricing is too steep based on number of active users / events you can send.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/09/2017
Soyinka M.
Head, Retention Marketing
Internet, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/09/2017

"A platform which empowers marketing to create large scale campaigns without going to the developer"

Commentaires: Cross device, cross platform, integrated and instantaneous campaigns on customer actions.

Avantages: User journeys is the main value generator for marketing guys. Allows cross device campaign set ups with perfect ease. Integration with Segment.io also makes life easier as most of the campaigns can be event driven. Client support is awesome

Inconvénients: The response time on dashboard UI is slow.
The SDK is heavy to be integrated in client. But segment integration can take care of that. Still some code review is required on the app

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/09/2017