Qui utilise Pipefy ?

Pipefy est idéal pour les gestionnaires qui cherchent à créer, à mettre en œuvre et à gérer des processus efficaces. Il s'agit d'un outil simple et intuitif : pas besoin de compétences techniques particulières ou d'un consultant en informatique.

Description de Pipefy

Pipefy est un outil intuitif de gestion des processus. Avec l'affichage type Kanban ou sprint, les équipes peuvent exécuter et personnaliser n'importe quel type de processus sans code ni informatique. La plateforme est facile à utiliser, mais évolutive. Créez facilement des workflows personnalisés en quelques minutes, établissez des standards de processus et d'exécution et centralisez les communications. Profitez de modèles de processus ou imaginez un nouveau modèle adapté à votre flux de travail unique. Certaines fonctionnalités avancées incluent l'automatisation basée sur les événements, le suivi des SLA et les rapports analytiques.

Informations sur Pipefy

Pipefy

http://www.pipefy.com

Fondé en 2014

Prix de Pipefy

Pipefy est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Pipefy est disponible à partir de 12,00 $US/mois.

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À partir de

12,00 $US/mois
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Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

En ligne

Pipefy - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus

Logiciels BPM (Business Process Management) : afficher la liste complète

  • Formulaires E-Verify et I-9
  • Formulaires électroniques
  • Gestion d'orientation du flux de travail
  • Gestion de la description des tâches
  • Gestion de la formation
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Manuel de l'employé
  • Portail libre-service
  • Signature électronique

Logiciels d'onboarding : afficher la liste complète

  • Alertes de compte
  • Analyse des gains et des pertes
  • Engagement des clients
  • Gestion de la communication
  • Gestion des comptes
  • Gestion des recettes
  • Gestion du cycle de vie des clients
  • Intégration des employés
  • Score "health score"
  • Suivi et analyse de l'utilisation

Logiciels de Customer Success : afficher la liste complète

  • Alerte de paiement en double
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Détection de fraude
  • Extraction de données
  • Formulaire 1099
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des fournisseurs
  • Paiements récurrents
  • Rapprochement des bons de commande
  • Rédaction de chèques
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Traitement des factures
  • Transfert électronique de fonds

Logiciels de comptabilité fournisseurs : afficher la liste complète

  • Analyse de CV
  • CRM
  • Cabinets de recrutement
  • Gestion des entretiens
  • Intégration des employés
  • Offre d'emploi
  • Portail libre-service
  • Publication d'offres d'emploi
  • Ressources humaines internes
  • Suivi des interactions
  • Vérification des antécédents
  • Vérification des références
  • Évaluations

Logiciels de recrutement : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Facturation récurrente
  • Gestion des collectes
  • Grand livre comptes clients
  • Paiements partiels
  • Relevés clients
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Traitement des chèques
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des paiements en ligne
  • Traitement des trop-perçus

Logiciels de relance client : afficher la liste complète

  • Base de données des employés
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des congés
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Intégration des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Suivi des candidatures

Logiciels de ressources humaines : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow

Logiciels de workflow : afficher la liste complète

  • Gestion de la conformité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contrats
  • Gestion des demandes
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du sourcing
  • Traitement des factures

Logiciels pour achats : afficher la liste complète

Pipefy - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Pipefy

Avis sur Pipefy

Afficher 5 avis sur 190

Note globale
4,7/5
Facilité d'utilisation
4,5/5
Service client
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fabrício yutaka F.
Founder
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/11/2019

"Pipefy or Trello?"

Commentaires: Small business owners can easily hire new collaborators and Pipefy helps to "teach" them the processes. Team leaders/managers can empower their team by giving them the chance to decide and build the best process for their work.

Avantages: That's the most common question I hear. If you don't have a minimum process established, you should use Trello. But, if you already have some business process designed for your routines — and need to guarantee they're followed, then your choice is Pipefy. Best of all, Pipefy is like a Lego, so, you can change and rearrange the process and its phases as you evolve them over time. You don't need to exaustly plan ahead every detail.

Inconvénients: Some changes in the process are possible only at the cost of "losing" some historical data. For example, you can't move a field from phase A to phase B. You have to recreate it as a new field and delete (or hide) the old one.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/11/2019
Lisa C.
Sr Director, HR
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2020

"Wow. Just..WOW"

Commentaires: My original purpose for getting a trial membership with Pipefy was to develop a business process to manage our FMLA and FCCRA process. We tried to use other HR management companies, but they were unable to manage the full process and only functioned as a go between, mailing information back and forth with our employees. We felt out of touch with the process, and it was more than $350.00 a month. Our HRIS system is great, but there was no way to manage these processes from within the software (which would have been ideal). Through Pipefy I am able to collect information, create reports, make sure that the HR team is engaged with employees seeking to take leave, and we are able to do timely updates to our payroll system to generate paychecks for employees while they are on leave. Pipefy literally did everything I needed the system to do. The implementation and sales teams were phenomenal. They were helpful, responsive, and were able to find work-arounds if there was a feature I wanted but was not yet available.

Avantages: Pipefy gives you the best of all worlds.... a process management workflow that is easily customizable, allows the development of checklists/prompts that accompany the different steps associated with completion of a business process in order to maintain compliance AND has the added benefit of automation options. You can use conditional logic to collect information that is relevant to the different users, and you can assign business processes to particular members of your team for resolution. The option to collect and maintain database information to accompany the forms is unheard of, and the option of a portal to collect information is very useful, especially at a time when so many people are working virtually. If you have ever needed ANY of these items, this product is for you, all in an affordable package.

Inconvénients: Pipefy has a few items that could use some upgrades, and they are currently working on these. In general, they involve the "siloing" of features by pipe (or process). For example, if you develop a group of email templates, they can only be used with a particular pipe, or business process.
Also, the development of PDFs that will represent the information in narrative form is a little clunky, but certainly do-able.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2020
Adam H.
COO / IT Guru
Édition, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/04/2019

"I'm sure I'm not even using a 10th of it's potential but it fills an important business requirement"

Commentaires: Good - we use it to manage our sales pipeline & sales process and it works well and the free tier is great

Avantages: Easy to setup the basics - reporting is good, quick & easy, nice Kanban functionality & automation.
It's fast, clean, simple & my sales team actually use it (and seem to like it!!)

Inconvénients: Couple of bugs, API doesn't seem to work at the moment with some integrations as it seems to have been upgraded recently, their android app / mobile browser layout is terrible.
Some aspects of the reporting can be a bit restrictive in terms of filters

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/04/2019
Nafatali F.
Human Capital Services
Assurance, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/07/2020

"Easy and userfriendly!"

Commentaires: The best benefit from using pipefy is of course we can easily track and monitor our team working progress. The best one that i like is the reminder when you're job is close or pass to the due date. Its effective to remind us to keep on track with the projects

Avantages: I actually use this to keep monitor my tasks on track. But in some case this is really useful to use while we're having project with teams. All team and tasks connected right away. So many features we could use to enrich the way we control the projects. Have to say it's a good experience using pipefy.

Inconvénients: Haven't found anything that i least like. for me this software is still a good option to use.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/07/2020
Robson P.
CTO
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/03/2020

"The best Process Management Platform"

Avantages: Pipefy has a lot of tools to help small business that haven`t IT Team.
Automations, integration with Zapier and API Access are one of more importants tools of Pipefy, with this three tools you can make pipefy work as your business process work, and with a lot of AUTOMATION!
Pipefy templates: Pipefy offers templates to start your process control, probably any process that you will put on pipefy, someone already did. So you can just use an template, and adapt they to your business. Pipefy Apps: Pipefy gives some apps integrations direct in the Pipefy Platform. My preferred is "Sprint App", Sprint App transform the Pipefy Kanban in a Sprint Tool, with management of Sprints, etc.

Inconvénients: Some features that i would like to see in Pipefy is: - Time control: could have some "Pipefy Apps" that generate time report of taks, and users. - Export Database: One thing that I would like is be able to export Database data with just one Button. I needed this tool a lot of times, and I had to write an script to do this using the GraphQL Api.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/03/2020