Cornerstone LMS

par Cornerstone OnDemand

Qui utilise Cornerstone LMS ?

Des entreprises de tous les secteurs d'activité. Aide à gérer toutes les exigences de certification ou de licence uniques ou récurrentes.

Description de Cornerstone LMS

Avec Cornerstone Learning, les entreprises de plus de 500 employés peuvent proposer à leurs collaborateurs une grande variété de cours et de programmes de formation riches en supports. Les tests et les évaluations sont accessibles via les portails employés. Ce LMS est adapté aux mobiles, ce qui rend l'apprentissage autonome et possible 24h/24, 7j/7. La formation permet aux employés de conserver leurs certifications, leur conformité et de se tenir prêts à développer leurs compétences. Les opportunités d'apprentissage ont un impact positif sur la motivation des collaborateurs et sur leur performance organisationnelle.

Informations sur Cornerstone LMS

Cornerstone OnDemand

http://www.cornerstoneondemand.com

Fondé en 1999

Vidéo de Cornerstone LMS
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Présentation des tarifs de Cornerstone LMS

Cornerstone LMS n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Cornerstone LMS

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Cornerstone LMS - Fonctionnalités

  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Conformité SCORM
  • Conférences vidéo
  • Création de cours intégrée
  • Entreprises
  • Entreprises de formation en ligne
  • Gamification
  • Portail des apprenants
  • Université/Écoles
  • e-commerce

Logiciels de LMS (Learning Management System) : afficher la liste complète

  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Création de cours intégrée
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Gestion des certifications
  • LMS intégré
  • Portail des apprenants
  • Simulation
  • Université/Écoles
  • e-commerce

Logiciels de formation : afficher la liste complète

  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage collaboratif
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage synchrone
  • Classe virtuelle
  • Conférences vidéo
  • Création de cours intégrés
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Formation des employés
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion des certifications
  • Gestion des médias
  • Portail étudiant
  • Suivi des compétences
  • Suivi des engagements
  • Tests et évaluations
  • Université/Écoles
  • e-commerce

Logiciels de formation mobile : afficher la liste complète

  • Définition d'objectifs
  • Gestion de la formation
  • Gestion des compétences
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Intégration des employés
  • Planification de la relève
  • Plans de développement individuel

Logiciels de gestion des talents : afficher la liste complète

Cornerstone LMS - Alternatives

Plus d'alternatives à Cornerstone LMS

Avis sur Cornerstone LMS

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,9
Service client 4
Fonctionnalités 3,9
Rapport qualité-prix 3,7

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Utilisateur vérifié
Senior HR Specialist
Vente en gros, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2019

"An excellent way to organize and provide employee training."

Commentaires: We have used the Learning module for a few years and added in the performance and recruiting modules. My focus is on the Learning and Core modules.

Avantages: There is so much we can do to improve our employee education / training with the system.

Inconvénients: We are not using the software to it's full extent so there is a lot of clean up to do. We are also part of a larger corporation so I'm not able to use some of the new features without assistance from the lead organization.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2019
Darlene S.
LMS Administrator
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/02/2021

"CSOD - Access your learning anywhere/anytime!"

Commentaires: Overall, we are very pleased with our selection and have no plans of leaving this application any time soon. We just resigned for another 5 years, so that speaks volumes to our confidence level with this product.

Avantages: We have found that our users required no training to be able to use the Cornerstone software successfully. Given that we have 10,000 employees, this was a key deciding factor when we signed on.

Inconvénients: There’s always going to be small issues that may be frustrating. The one thing that we found is that their customer service/support central is more than adequately prepared to handle anything that comes up.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/02/2021
Johann C.
Learning Manager
Immobilier, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/12/2020

"Simply Awful"

Commentaires: Absolutely awful, once you sign that contract no one responds to you in a timeline manner. You get a lot of "that is how the system is built, can't help you" answers. They have a great sales team and awful everything else.

Avantages: Not a lot to be honest. If you have to pick something, it would be their reporting 2.0 tool. When it doesn't freeze or error out, it is simple to use.

Inconvénients: Where to start? Here are just a few highlights:
- The worst customer service I'd ever experience working with a vendor.

- They take days to reply to emails, same for technical support tickets, even when they are labeled as a high priority.
- When you call the support line, their reps are customer service agents who are just reading the same outdated info you find on their documentation online, so useless. -If you need to escalate the issue, prepare to wait 2 days for a reply, the first reply will always be a question about something you already explained on the initial ticket. Then you'll be waiting at least another 48 hrs for an update on their "investigation." - Their compatibility with iPads has become very bad. Since 13.1 came out, we've had nothing but problems with files not loading, 404 errors, server errors, and to make matter worse, expect to wait a week or more to be told, there is nothing they can do. - If you have to set permissions at different levels, good luck figuring out how the hundreds of individual permissions interconnect and how they are dependent on each other. Their own training team can't help you with this area. So if you plan to create any custom permissions that fall outside the few standard positions they have already created, good luck, prepare to spend weeks testing settings. - They refused a 1-year extension and said that they wouldn't consider anything less than 2 and that there would be a significant price increase for less than 3.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/12/2020
Utilisateur vérifié
Reliability Engineer
Appareils médicaux, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/01/2021

"Trainings"

Avantages: The SW well-organized: it provides a complete system trainings, each employee has different training program

Inconvénients: Technical issues, sometimes it is impossible to complete a course due to browser support issues/defects

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/01/2021
Keithia K.
Technology Education Specialist
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/11/2019

"Cornerstone LMS not great for complicated builds"

Commentaires: My experience is both good and bad. Good in that I have gotten used to the way the product works and can maneuver well. Bad in that its tedious work and there are areas where streamlining is needed.

Avantages: Cornerstone was an improvement over the LMS platforms we were using 5 years ago. It handles large amounts of learning objects and dynamic assignments well if its simple. It doesn't like complicated assignments. The system works well with a simple set of learning objects assigned to a simple group with a due date. If you need to build a complicated group (one with many parameters), it may not work as well. Also the removal of items is a challenge when you are removing from a large number of transcripts.

Inconvénients: the administration of cornerstone is not straight forward. There are a lot of nuances that come up when you are completing various activities. There is also the inconsistencies with various screens throughout. In some areas you can click check all or uncheck all to select multiple objects. In other areas you cannot and have to click individually, which is time consuming.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/11/2019