Qui utilise HubSpot CRM ?

HubSpot CRM s'adresse aux petites et moyennes entreprises (10-200 employés) pour lesquelles les feuilles de calcul ne suffisent pas, mais qui n'ont pas besoin des fonctions avancées d'une CRM complexe pour grande entreprise.

Description de HubSpot CRM

La solution parfaite pour les entreprises de 10 à 1000 employés. Entrez dans le 21e siècle avec HubSpot CRM, un outil de gestion des relations clients facile à utiliser, qui élimine les opérations manuelles et aidera votre équipe à booster ses ventes. Il est gratuit, et vous pouvez commencer à l'utiliser dès maintenant. HubSpot CRM vous permet de garder tous vos contacts dans une base de données centralisée et personnalisable. Il enregistre automatiquement toutes les interactions, explore l'Internet à votre place et peut suivre plus de 13 millions d'entreprises, chiffre qui ne cesse de croître.

Informations sur HubSpot CRM

HubSpot

http://www.hubspot.com

Fondé en 2012

HubSpot CRM Logiciel - 1
HubSpot CRM Logiciel - 2
HubSpot CRM Logiciel - 3
HubSpot CRM Logiciel - 4
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À partir de

50,00 $US/mois
14,00 $US/mois
s/o
65,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de HubSpot CRM

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Service de support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

HubSpot CRM - Fonctionnalités

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  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
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  • Modèles personnalisables
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  • Prévision des ventes
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  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Saisie de leads
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  • Stockage de documents
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  • Suivi des interactions
  • Suivi des interactions
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Logiciels CRM : afficher la liste complète

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Logiciels CRM en ligne : afficher la liste complète

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Logiciels de CRM pour Mac : afficher la liste complète

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Logiciels de CRM pour la construction : afficher la liste complète

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Logiciels de gestion des leads : afficher la liste complète

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Logiciels de predictive lead scoring : afficher la liste complète

HubSpot CRM - Alternatives

Plus d'alternatives à HubSpot CRM

Avis sur HubSpot CRM

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,4

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Kristi A.
Marketing & PR Coordinator
Hôpitaux et soins de santé, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/10/2020

"Top-quality CRM with excellent features, just make sure everyone is on board"

Commentaires: Overall, HubSpot has been an INCREDIBLY positive experience for us. I won't lie and say there haven't been frustrations, but there are always going to be frustrations with switching software or implementing new processes. Ultimately, HubSpot has helped us bring our processes forward in a wonderful way, and their support is truly, truly superior to any other product support I have ever received.

Avantages: To HubSpot's credit, their CRM functions really quickly and its basic features have a very short learning curve -- we onboarded our sales teams in multiple parts, with inside first followed several months later by outside reps. The main CRM we used before HubSpot was Microsoft Dynamics, and we are still significantly based there, but I attribute the positive reception of a new (and dramatic) software shift to HubSpot's ease of use and quick accessibility of prospect information.

Inconvénients: We've run into a similar problem several times due to our industry being so niche (and therefore, the information we collect tends to be highly customized). We have needed to organize and implement quite a few custom fields, which GENERALLY HubSpot's CRM is very good about -- however, there are some significantly important fields that cannot be changed at all, even by HubSpot. We also have had some issues with company associations -- if your prospects work in an industry in which one company can have multiple locations (and the distinction matters), HubSpot's CRM does not lend itself well to that at all.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/10/2020
Brandon S.
Marketing Content Manager
Biotechnologie, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/01/2020

"Intuitive and User-Friendly Without Being Overwhelming"

Commentaires: I was a critic of HubSpot before I was a strong supporter. It takes some time to understand the platform before you can fully see the possibilities. If starting a company from scratch, I would definitely put HubSpot CRM on the short list.

Avantages: HubSpot focuses on simplicity and usability rather and competing for the most features or customization. The primary requirement of our CRM implementation project was ease-of-use and HubSpot has not dissapointed. And while there are limitations compared to other platforms, the feature set is growing all the time and we don't have to rely on third party integrators or developers. It is also easy to scale up quickly.

Inconvénients: HubSpot has a strong culture and jargon. To truly understand the platform, you will need to learn to think like the HubSpot community which can use different terms and methodologies. The platform also seems to be biased mostly towards B2B service companies, however you can make it work for just about any type of organization. Also keep in mind that while the CRM starts as "free," the cost increases quickly as you leverage the other HubSpot "hubs."

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/01/2020
Eric r. B.
Chief Product Officer
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/05/2021

"HubSpot CRM is excellent but they are modulizing features out, making it less powerful"

Commentaires: I've brought HubSpot CRM to four different companies so far, but I am getting frustrated about how often HubSpot keeps trying to remove functionality and making me pay for this and that over and over to use basic functionality should not cost more.

Avantages: HubSpot is excellent for small companies, especially if you can get the startup discount for 90% off for your first year. The system has a lot of power and plugs pleasantly into a lot of the coolest, best products (gmail, Slack). The system's Contacts and Companies systems are well-done and extend pleasantly into other parts of the platform.

Inconvénients: HubSpot needs to stop removing features and putting them into new licenses that cost more money. I realize they need to make money but they're turning it into this nickel-and-dime situation that makes the system more complicated. It's starting to feel like a bloated mess like Saleforce. I think someone nimble is going to come in and outdo them if they aren't careful.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/05/2021
Javier H.
Digital Consultant
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/05/2019

"I hate HubSpot so much, it made me loose a lot of money!!!"

Commentaires: The worst experience with a piece of software in my life. I have lost thousands because of HubSpot. Avoid with all your means!

Avantages: I really wanted to be fair and find something that I like about HubSpot but, to be honest, when I tried to do so, I was unable. It has so many bugs, its control panel UX is so bad, the learning curve is so big and it lacks so many features, that this is the first review I make in Capterra where I cannot find anything I like of a piece of software.

Inconvénients: Oh, god. I have TONS of things that not only I dislike, but HATE of HubSpot. 1) The learning curve is ridiculously big, as a result of a very badly designed UX and the constant bugs when using it. 2) You will need hours, days, weeks and sometimes months of hard work to design by yourself a decent landing page that will still lack many functionalities and look not so good. Their visual editor is really really bad, and coding in HubL is frustrating. And if you look for predesigned templates, most of them are terribly badly designed. It has issues every now and then, and you will lose contacts, automations will not work... a disaster. Their support chat works sometimes, sometimes not, just when they decide to make it available! Very careful with the Advanced Code Snippet box in your landing pages settings, don't place your tracking codes there: sometimes this doesn't work and you will lose retargeting opportunities. Also, email templates are terrible. Oh! And this one is the worst: if you tag your ads' URLs with UTM tags, HubSpot receives these tags but will not show you this info for all interactions, only for the interaction preceding the creation of the contact. TERRIBLE!!! I think this has to be the worst CRM ever in history!!!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/05/2019
Leandro N.
Owner
E-learning, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/03/2021

"A potentially excellent business suite that is hobbled by its numerous pay walls."

Commentaires: Hubspot has a great starter plan that resembles the software mechanics of "free to play" games. The user interface, integrations, email marketing, contact tracking are all top-notch. As long as your contact list is small, your email marketing frequency is sparse, and you don't need automations, you are good to go. However, as your business grows, your contact list will swell up, your email marketing frequency will increase, and the sheer scale will make automations a must. So what is the problem? Let me give you a quick rundown of the costs involved, using 2000 contacts as a baseline: 1) You can start with Free CRM (0$ per month)
2) Once you need a few features, then you upgrade to Growth Starter suite, which is $67 per month, or $804 per year.
3) However, once you need automations, you must upgrade to professional growth suite, which is currently at $1253 a month, with a 12-month commitment, and a $3500 onboarding fee, which means your yearly costs balloons to $18536.
I do not think there is any startup or early business that can afford to increase its marketing and CRM suite costs by 2300%. Most businesses must make the painful decision to abandon Hubspot and find new CRM suites which much more reasonable cost escalations. By then, you lost 1 to 2 months migrating, learning the new tools and onboarding your team. In all, a great tool for enterprises. Small businesses and startups, just stay way. You will end up regretting it just as your business begins to take off.

Avantages: The email marketing tool is very robust, almost as good as Mailchimp (but falling short in design options). The ability to upload PDFs and other documents brings two benefits: not having to re-edit permalinks when you do file changes and, most important of all, tracking. Hubspot allows you to track document opens, which is useful to measure lead engagement and segment further. The service ticket is very good and allows and admin to track the team. The CRM app is as good as any other. The Gmail add-on is great for tracking, as is the Outlook plug-in. However, at my time of use, the outlook plugin was only available for Windows. Customer support was top-notch, too. The few times I had some issues, I had access to a huge library of FAQs sites, and the chat support was quick as well. They do tend to try to upsell you some features while they help you, but it is not too naggy.

Inconvénients: The amount of emails you can send is directly related to how many contacts you have. If you send a lot of them per month, you will need to increase your contact list to twice of what you have, just to be able to send more marketing campaigns. Business who send heavily segmented mails depend on this for dear life.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/03/2021