GatherContent

GatherContent

par GatherContent

Pour qui ?

GatherContent est destiné aux grandes équipes qui produisent beaucoup de contenus de projets de sites web. Des milliers d'agences de conception et de grandes équipes de développement internes l'utilisent dans le monde entier.

Notes moyennes

15 avis
  • Note globale 4.1/5
  • Facilité d'utilisation 4.1/5
  • Service client 4.2/5
  • Fonctionnalités 4/5
  • Rapport qualité-prix 4.2/5

Informations sur le produit

  • À partir de 99,00 $US/mois
  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide En ligne

Informations sur l'éditeur

  • GatherContent
  • https://gathercontent.com/home
  • Fondé en 2012

En savoir plus sur GatherContent

GatherContent vous aide à gérer tout votre contenu en un même endroit pour gérer et améliorer les flux de travail.

Spotlight_media_placeholder

GatherContent - Fonctionnalités

  • Contenu audio
  • Contenu vidéo
  • Formulaires Électroniques
  • Gestion SEO
  • Gestion de site web
  • Gestion de versions
  • Indexation de documents
  • Modèles personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Éditeur d'images
  • Éditeur de texte

Avis les plus utiles sur GatherContent

Publié le 21/10/2016
Michael S.
President
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Transformed my editorial process

Publié le 07/06/2017
Jessie B.
Content Marketing Direcor
Rédaction et correction, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: - More automated editorial process (saved time)
- Less time spent communication with writers on the status of their articles, where to find their assignments, and other logistical questions
- Better historical record of submissions
- No more loosing submissions in the "blackhole of Google Drive"

Avantages: I used GatherContent to get out of Google Docs and into a more sophisticated and consolidated platform for my editorial content. Some huge pros were: - Automated email notifications to writers when I changed the status on a page
- HTML and plain text versions of everything
- The way everything was organized
- Flexible tagging / customized organization
- Ability to create "forms" for content submissions (so, for example, I could encourage writers to fill out sections for standardized content, like a guide, rather than free-form compositions)
- Overviews and content progress

Inconvénients: Sometimes it could be a bit glitchy. I know they're still working on it and the pros far outweighed the cons, but there were times where I'd click on one spot and start typing and the text would appear somewhere else... also if I'd put custom HTML into the HTML side (e.g. a class), it wouldn't save it.

GatherContent smoothed the content management process

Publié le 04/05/2018
Utilisateur vérifié
Chargée de projet
Internet, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Improve our content management process and communication flow for content

Avantages: Before GatherContent, I managed content with Word, Excel or Google Docs. For years, I have prepared template for my customers and we were doing back and forth until a final version. Every time, no matter how much work I have put in my files, it was a total nightmare from the beginning to the end, because projects evolved, content changed, there's alway many person involved and different approval levels. I have been looking to improve the process and I was so glad to finally find a tool dedicated to this need. Gather Content allow to create templates, assign responsibilities, set due dates, manage status, track history, comments and more! It's easier for my clients to managed, edited, review and approved their content and for my team to be sure they really got the final version to integrate into website

Inconvénients: Gather Content could sometimes be glitchy and/or slow. I think it's when there's a lot of content in a same page.

Don't use if you're actually the owner of your business

Publié le 02/08/2019
Bob B.
Presidnet
Services financiers, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
1/5
Note globale
1/5
Facilité d'utilisation
1/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I see no reason from a business owners perspective why this product exists. Regular old Word does the trick for content editing.

Avantages: nothing. It potentially makes our web developers job easier as they can upload to site faster but if you actually want to be involved in the content going into your site stay away.

Inconvénients: no ability to track changes and manage multiple parties editing the content with the ability to see who wrote what.

Goodbye Microsoft Word, Endless Emails, and Disorganized Content Teams!

Publié le 04/12/2018
Utilisateur vérifié
CMS Consultant
Hôpitaux et soins de santé, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: GatherContent really helps accelerate and organize the content production process. It reduces the time needed to get the job done, and reduces the amount of errors made.

Avantages: Finally, something for writers, designers, and developers to track and edit content production. It also helps content migration immensely for large website redesign projects. For someone that is user centered and content first, this tool (and the free training provided) will help make your case clear.

Inconvénients: Sometimes setting up workflow is not always straightforward, but that is more of a learning curve for teams and requires someone with more high-level project insight to create and help update.

Lire d'autres avis