Site24x7

Qui utilise Site24x7 ?

Site24x7 est conçu pour les PME et s'adresse à des personnes comme le propriétaire d'entreprise/administrateur d'application web, l'ingénieur de fiabilité du site, l'administrateur système et le responsable informatique.

Description de Site24x7

Site24x7 offre une surveillance unifiée du cloud pour les opérations informatiques et le DevOps et surveille l'expérience des utilisateurs réels qui accèdent aux sites web et aux applications à partir de postes de travail et d'appareils mobiles. Des capacités de surveillance approfondies permettent aux équipes DevOps de surveiller et de dépanner les applications, les serveurs et l'infrastructure réseau, y compris les clouds privés et publics. La surveillance de l'expérience utilisateur se fait depuis plus de 50 sites à travers le monde et différents opérateurs sans fil.

Informations sur Site24x7

ManageEngine

https://www.manageengine.com

Fondé en 2006

Vidéo de Site24x7
Play
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Présentation des tarifs de Site24x7

Site24x7 est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Site24x7 est disponible à partir de 9,00 €/mois.


À partir de

9,00 €/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Site24x7

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Site24x7 - Fonctionnalités

  • Diagnostic réseau
  • Gestion des ressources réseau
  • Gestionnaire de base
  • Rapports de trafic web
  • Suivi de l'utilisation d'Internet
  • Suivi de la bande passante
  • Suivi des SLA
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des adresses IP
  • Surveillance du temps de fonctionnement
  • Tableau de bord

Logiciels d'analyse de réseau : afficher la liste complète

  • Analyse des causes profondes
  • Contrôle des performances
  • Diagnostics des transactions complètes
  • Gestion des ressources
  • Gestionnaire de base
  • Outils de diagnostic
  • Performances des serveurs
  • Suivi des transactions individuelles

Logiciels de gestion de la performance des applications : afficher la liste complète

  • Analyse de machines vituelles
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des informations d'identification
  • Journaux des événements
  • Planification
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des processeurs

Logiciels de gestion de serveurs : afficher la liste complète

  • Analyse des capacités
  • Analyses des performances
  • Approbation de workflow
  • Contrôle d'accès
  • Facturation et approvisionnement
  • Gestion des SLA
  • Gestion des coûts
  • Gestion multicloud
  • Suivi de l'approvisionnement
  • Suivi de la demande

Logiciels de gestion du cloud : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Journaux des événements
  • Mesure des performances
  • Planification de la maintenance
  • Rapports de disponibilité
  • Surveillance FTP
  • Surveillance des serveurs de messagerie
  • Surveillance des transactions
  • Surveillance en temps réel
  • Tests de disponibilité

Logiciels de monitoring de sites web : afficher la liste complète

Site24x7 - Alternatives

Plus d'alternatives à Site24x7

Avis sur Site24x7

Lire tous les avis

Note globale

4,3/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,3
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,3

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Don S.
Internet
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    Sans note
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 14/09/2014

"Excellent tool for monitoring Saas based internally hosted Environments"

Commentaires: there's a lot of good press for pingdom but in my view, it doesn't come close to site24x7. This may be related to us being located in Australia. The best site response time I got from pingdom was +1000ms. Site24x7: anything from 200 - 500ms for the same website. I guess this just means site24x7 has their servers closer to Australia....or using bigger pipes. The other issue was the pingdom UI is pretty slow in Oz as well. I suspect it's much better in the EU. While pingdom's interface is trendy, site24x7 is simple and very detailed. The final decision for us was that we can monitor our background services in terms of memory use, cpu use etc. We can even allow operators to restart some of these services without needing direct access to the servers.

Avantages: Very detailed performance monitoring
Good intuitive interface
Great reporting
Great alert and notification system
Windows service monitoring

Inconvénients: Some of the help documentation grammar is poor. Looks like it may have been written by someone who doesn't use English as a first language.
The steps in the pricing models don't seem logical. 300% jump for 10 extra monitors + 1min pings

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 14/09/2014
Ummar H.
Hosting Manager
Télécommunications, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/01/2020

"Cloud Monitoring"

Commentaires: Cloud monitoring of networked devices alongside ith logging feature.

Avantages: Free demo available for teams to check their servers and network devices for their health monitoring.

Inconvénients: Features are paid and demo is available for a shorter period of time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/01/2020
William W.
Product Lead
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/06/2020

"Lots of Features, None working right"

Commentaires: We cannot actually use Site24x7 for alerting because all the features we have tried are unreliable. A system that is supposed to notify us if there is a problem needs to actually be able to reliably detect those problems and Site24x7 has never been able to do that for us. We have been able to use it for some general server monitoring but not for the main reason we used Site24x7. Support is willing to help, but in the end has not resolved any of our deeper issues with their system.

Avantages: This software offers a lot of features and functionality. It monitors almost everything we need and allows for easily creating custom plugins to monitor most things that it doesn't already natively support. CloudSpend and StatusIQ are nice features that have worked well for us.

Inconvénients: Nothing we have used this for has worked properly. APM does not work in our PHP environment at all. It has not caught a single error while New Relic has caught them all. It does not provide insight into DB query performance at all. It randomly stops collecting data from our custom plugins with no clear reason why. We have never gotten it to properly collect all our desired server logs. It continually thinks the format is wrong and support's suggestions have not worked either.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ManageEngine le 07/08/2020

Hi William,

I am sorry to hear about the issues you have been facing. I will have our support executive contact you immediately so that we can help you in resolving all the issues you are facing ASAP.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/06/2020
Utilisateur vérifié
Senior Web & Application Support Engineer
Appareils médicaux, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 29/10/2019

"All in one monitoring solution"

Commentaires: Overall the experience has been good. It's very fast and easy to set up.

Avantages: Easy to use, very cheap and powerful. It has many features to monitor from server health, to website URL and integration with third party applications as well.

Inconvénients: APM monitoring not as powerful as some other enterprise software, but they are more expensive.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 29/10/2019
Selvakumar S.
Technical Team Lead
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2018

"Track almost every IT Asset"

Commentaires: Overall experience is good and you will be the first person to when the system is down before your client!, so that you can act quickly

Avantages: Have used the same tool in 2010. When compare now and then, the features they have added is incredible.
Now i can track all most all our IT assets right from Windows server, IIS and externally hosted web applications. Even it has option to track AWS and Azure as well. When it comes to reports, what it surprised me is i have not even configured weekly report but they have consider the basic needs and it is configured out of the box and its in my inbox with complete up and down time. Availability/Up-time/Downtime report based on different location is a plus.

Inconvénients: Configuring Network element is not easy as configuring WEB and Servers.It took little time to follow the instruction to configure.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2018