Pour qui ?

All small and medium sized businesses and accounting & bookkeeping practices.

Notes moyennes

1 706 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de $25/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Xero
  • https://www.xero.com/au/
  • Fondé en 1966

En savoir plus sur Xero

Award-winning online accounting software designed for small business owners and accountants. Available on any computer or mobile device with an internet connection. Business finances and cashflow are updated in real time. Imports transactions from bank accounts. Unlimited user logins. Integrates with over 600 3rd-party business applications. Supports multiple currencies. Data is accessible through a single ledger, allowing accountants and clients to collaborate around finances.

Xero - Fonctionnalités

  • Achats et réceptions
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des partenariats
  • Comptabilité fournisseurs
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des ressources
  • Grand livre général
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des activités
  • Bons de commande
  • Cabinets d'expertise comptable
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Comptabilité fournisseurs
  • Facturation
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gouvernement
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des frais
  • À but non lucratif
  • Calcul et validation des frais
  • Comptabilité d'exercice
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des reçus
  • Rapports de gains et de pertes de ressources
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Suivi des activités
  • Validation croisée de la comptabilité
  • Alerte de paiement en double
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Détection de fraude
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des fournisseurs
  • Impression de chèques
  • Rapprochement bancaire
  • Écriture de comptabilité
  • Crédit concessionnaire
  • Facturation récurrente
  • Gestion de la paie
  • Gestion des collectes
  • Gestion des frais
  • Gestion des pièces
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des ventes
  • Gestion du financement
  • Modèle Lease Here-Pay Here
  • Service clientèle
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité fournisseurs
  • Gestion de la paie
  • Gestion des dons
  • Gestion des ressources
  • Grand livre général
  • Rapprochement bancaire
  • Achats
  • Budgétisation et prévision
  • Chargement de cours
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité fournisseurs
  • Enseignement primaire/secondaire
  • Facturation
  • Fonctions pour écoles privées
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des présences
  • Grand livre général
  • Configurateur de produits
  • Devis automatisé
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des contacts
  • Gestion des prix
  • Gestion des remises
  • Portail client
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Base de données de contacts
  • Calculateur d'impôts
  • Facturation des dépenses imprévues
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Gestion des demandes de paiement
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Portail de facturation
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Traitement des paiements
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des bons de commande
  • Grand livre général
  • Projections des dépassements de coûts
  • Répartitions des constructions
  • Facturation des provisions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des documents
  • Relevés de clients
  • Suivi des comptes
  • Suivi des frais
  • Suivi du temps
  • Alertes de date critique
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier d'amortissement
  • Facturation
  • Fonctions pour location de matériel
  • Fonctions pour secteur immobilier
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Rapport sur la capitalisation
  • Suivi des frais
  • Suivi des paiements
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Kitting
  • Optimisation des stocks
  • Product Identification
  • Prévision
  • Rapports et analyses
  • Formulaire W-2/ 1099
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion des avantages
  • Impression de chèques
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs pays
  • Prise en charge de plusieurs états
  • Rapports et analyses
  • Saisie sur salaire
  • Suivi 401(k)
  • Suivi des vacances/congés
  • Versement direct
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des clients
  • Gestion des documents
  • Gestion du personnel
  • Portail client
  • Pour les cabinets d'expertise comptable
  • Suivi des échéances
  • Suivi du temps
  • Workflow d'approbation
  • Facturation récurrente
  • Gestion des collectes
  • Gestion des reçus
  • Paiements partiels
  • Traitement des chèques
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des paiements en ligne
  • Traitement des trop-perçus
  • Bilan comptable
  • Comptes de résultat
  • Consolidation et regroupement
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la trésorerie
  • Grand livre général
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs départements/projets
  • Prévision
  • Relevé des profits et des pertes
  • Scénarios possibles
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contrats
  • Gestion des demandes
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du sourcing
  • Traitement des factures
  • Bookkeeping Services Integration
  • Collectes
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Facturation
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des immobilisations
  • Grand livre général
  • Prise en compte des revenus
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des frais

Avis les plus utiles sur Xero

Xero makes reconciling fun

Traduire avec Google Translate Publié le 04/03/2019
Anna L.
Administrator/accounting assistant
Comptabilité, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I use Xero in two roles in my life, one as an employee and the other for the accounting software for my husband's business.
In my work New Zealand schools use this software as it is relatively easy to learn, quite intuitive and uses cloud accounting, enables document uploads for accountants to view etc. Once well set up it is also fast to use on a day to day basis.
At home I assist my husband to reconcile our business transactions for our accountant. We don't have to go in to the accountant's office or email invoices etc as we can upload them to Xero for him to see. You can set up the dashboard to get an overall view of your business and how much money is owed to you, and bills you owe, how you are tracking month to month, and the balances of your accounts you have linked to Xero.

Avantages: I like the ease of reconciling because once you get set up and code a few items it remembers them for next time for a faster job (you still have to check them to see if they are correct first).
I find it fun and satisfying to reconcile in Xero as it is quite visual, you see several lines waiting to be reconciled and then as you work through the transactions, coding them and clicking on the middle button, they disappear. Setting up bank rules is also a huge benefit, as they get coded automatically, ready for you to just hit the green 'ok' button. You can use this for your usual bills for example, electricity bill, local cafe, cell phone bill, internet charges. Although it does take time to set bank rules up to make sure all details are accurate, it saves time in the long run.
I like the fact that customers can upload documents into the files section of Xero and their accountant can see these documents immediately to work on them or code them.
I also like the search function as you can search for a particular number, or the first few letters of a name or business to find relevant transactions.
Being able to generate invoices and email them direct from Xero is great as it saves time.

Inconvénients: It is not the software's fault exactly, but because reconciling is so easy there is a temptation to accept what Xero suggests for a transaction and reconcile to this account, instead of pausing and really checking if the code is the best one.
Xero is first and foremost a business accounting software, so the reports it can generate may not be exactly what other users of the software need, like schools for example, who may need a Xero add-on to get what they most need in regards to reports.

Xero truly puts powerful data in the hands of small business owners

Traduire avec Google Translate Publié le 15/08/2018
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
3 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I have been using Xero for a good number of years now and can only recommend it! The usability is fantastic, the ability to see really clearly how the accounts work is groundbreaking in its field. I love the bank reconciliation and the bank feeds. The automation of data is actually fun and linking it into the add-ons can make life a lot easier and save time and money. It is a great way to keep things simple and clear. I love the advisor features, that you can't break it (although you can make a real mess if not careful). For me the biggest benefit is the clarity of the data and the ability to drill down into virtually anything. Don't use Xero in super complex scenarios and I would recommend that you employ a proper XERO accountant - who actually knows how to use Xero and uses the data when using it though or you will end up paying twice - once for entering the data to xero - and again when the accountant pulls it out into their own software. Overall I would absolutely recommend Xero for people who are more serious than working in spreadsheets but who are turning over £50k-£3m+ with a fairly simple process.

Inconvénients: We have found that Xero does not work well in all scenarios but there are work arounds - the bigger the business and the more complex the processes the less it suits but then if you are bigger/more complex you should arguably be using something else!
Support is not awesome! It can take time and you are often met with unhelpful suggestions. There has been an increased number of 'blips' in the software in more recent months and the support has been almost useless in those cases and I have had to find workarounds. Conversation/instant message support should surely be on the cards?
Another thing that I don't like is the highly evangelical nature of the conferences! It borders on the cultish and if you are not 'in' then you are definitely 'out'! I have not found there to be any benefit to being on the 'directory' for that same reason.

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