Pour qui ?

Les organisations de toutes tailles qui emploient du personnel sur le terrain, notamment dans les secteurs de la vente au détail, de la restauration, de l'épicerie, de l'hôtellerie, du voyage, de la logistique, des assurances et des franchises.

Notes moyennes

43 avis
  • Note globale 4.4/5
  • Facilité d'utilisation 4.5/5
  • Service client 4.5/5
  • Fonctionnalités 4.1/5
  • Rapport qualité-prix 4.3/5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Speakap
  • https://www.speakap.com
  • Fondé en 2011

En savoir plus sur Speakap

Speakap est une plateforme privée et sécurisée primée permettant de communiquer avec vos collaborateurs sur le terrain. Grâce aux fonctions de partage des campagnes, des meilleures pratiques et des résultats sur plusieurs sites, les clients constatent une hausse de 10 % de leurs ventes moyennes depuis l'adoption de ce logiciel.

Plus de 350 clients dans 27 pays, dont Marriott, Suitsupply, Hudson's Bay et Kimpton Hotels, lui font confiance. Utilisez les intégrations personnalisées pour renforcer votre marque avec votre propre application. Avec un taux de réussite de mise en œuvre de 100 %, communiquez plus intelligemment avec Speakap.

Speakap - Fonctionnalités

  • Blogs
  • Calendrier des événements
  • Chat et messagerie
  • Conférences audio et vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des newsletters
  • Partage des fichiers
  • Répertoire d'employés
  • Benchmarking
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des objectifs
  • Gestion des performances
  • Reconnaissance des employés
  • Sondages d'opinion
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Appels audio
  • Chat en temps réel
  • Conférences vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fils de discussion
  • Gestion des tâches
  • Intégration de tiers
  • Partage des fichiers
  • Recherche
  • Blogs
  • Calendrier des événements
  • Chat et messagerie
  • Galerie de photos
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes
  • Gestion des newsletters
  • Partage social
  • Répertoire d'employés
  • Téléphonie
  • Accès mobile
  • Chat et messagerie
  • Collaboration entre plusieurs utilisateurs
  • Conférences audio et vidéo
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des fax
  • Messagerie vocale
  • Partage des fichiers
  • Routage des appels
  • Discussions et forums
  • Gestion de contenu
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des groupes
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des événements
  • Idéation et production participative
  • Modération de contenu
  • Répertoire de membres
  • Budgétisation et prévision
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Main-d'œuvre variable
  • Mesure des performances
  • Planification du personnel
  • Prévision du travail
  • Suivi des compétences
  • Chat en temps réel
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion des documents
  • Partage des fichiers
  • Recherche
  • Base de données des employés
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des congés
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Intégration des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Suivi des candidatures
Information non fournie
  • Blogs
  • Discussions et forums
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des stratégies
  • Recherche
  • Wiki
Information non fournie
  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Arbre de décision
  • Catalogage/catégorisation
  • Collaboration
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Portail libre-service
  • Recherche en texte intégral

Logiciels les + demandés

Avis les plus utiles sur Speakap

The best alternative for complex and expensive communication platforms

Publié le 20/11/2018
Martijn L.
Manager ICT
Vente au détail, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: The implementation is the key to success. There are alternatives, but as far as I know is Speakap is the only one who really understand the importance of a smooth implementation and onboarding. Therefor employees of Speakap are helping with the actual onboarding, the customizing of the app and helping with a strategy for content. Speakap is easy to use and the service is excellent. Not an anonymous software product but a partner who really knows their customers.

Inconvénients: There are just a few reporting options, it would be nice to have more insights. Furthermore, the synchronisation between our Active Directory and Speakap is not fully automated. We started wit CSV exchange, the API possibilities are not fully developed.

Jetsream

Publié le 03/07/2019
Utilisateur vérifié
Pilot
Compagnies aériennes/Aéronautique, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall the application is doing well. Gets the job done well. Allows the company to be in direct contact with everyone and I think that is a great tool. I was impressed to see how many people have started to use the application already, I figured it would have taken a little bit of time for people to start using it. I hope that we start to see more and more people post things. This is a great tool for questions about literally anything pertaining to Flexjet. I am glad that we got this tool for our company.

Avantages: Great way to get all employees to connect and ask questions. It is nice that management can respond directly to the employees if they have questions. It is also fun to see everyones experience on the road. I also like that the weekly message and other "call" like updates are written out so that people can read them without having to call. Seems that the message may reach more people that way.

Inconvénients: As with any personalized software, there're are going to be growing pains. Some of the features on the mobile app take a little bit of getting used to. Such as trying to like a post, half the time it asks you if you want to report the post instead of actually liking the post. This is due to the sensitivity of the heart icon. There were growing pains in the beginning with posting videos, however this got resolved quickly. It takes a little bit of time to figure out where all the groups are. Experience from helping people on the road that are un familiar with social media platforms, explaining where the groups are and how to use them and how they correlate to the timeline has made some of them confused. However I think that in the long run they seem to understand it. I did find it difficult to find the specific fleet that is assigned to each pilot within Jetstream. After a little help from above we found it. It takes a bit of searching to find it.

Great so far...

Publié le 12/12/2019
Brandon R.
COO
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: All typical intranet functions (centralized resources, documents, etc), plus communication, info sharing, and collaboration.

Avantages: We are new to SpeakAp, but so far, initial design, build, & customer service has been impeccable, rollout was easy, and we had rapid attachment and use by our employees. Because the platform is familiar to social media users, implementation was easier than most systems. With white labeling, users adopt the platform as their own and they've been quick to use it for communication and centralized resources. All this from a very cost effective platform.

Inconvénients: We're new to the product--thus far, no serious cons identified

Speakap can give easy access to business news to all of your employees

Publié le 17/11/2018
Ger-jaco D.
IT Specialist
Santé, bien-être et fitness, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
2/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We made the decision to start with Speakap because we have a lot of employees without a computer. Now we can easily reach everyone and share news knowing that all are reached.

Avantages: It is very easy to use. Even for people who are not very familiar with computers.

Inconvénients: Not many features to personalize the software (what you see is what you get)

Speakap Usage and Implementation Review

Publié le 10/06/2019
Paul C.
Head of IT, Business and Organisation Architecture
Hôpitaux et soins de santé, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The app has been a great way to improve engagement across organisational boundaries, and provide another channel to communicate easily and quickly with remote workers. The support we have had from the team during our testing, implementation and launch has been great and always get a quick response to our questions and issues.

Avantages: This software is easy to use and has good features to be able to set-up structures in line with our organisation hierarchy, and specialist groups for specific content types. The employee set-up process is easy and easy to post news items and on the timeline. There are features for private messaging which is really useful.
The company specific branding has been key to the launch and ongoing engagement with the app.

Inconvénients: It would be good to be able to see statistics and analytics in Real Time

Réponse de l'éditeur

envoyé par Speakap le 11/07/2019

Hi Paul, thanks for your review! We'll forward your feedback to the product team. The Statistics feature is a priority on the product roadmap, which is here if you want to check out other upcoming features (https://www.speakap.com/en/roadmap). Your review reiterates the importance of this feature, and we look forward to rolling it out.

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