18 ans à aider les entreprises luxembourgeoises
à choisir le meilleur logiciel

Description de UserGuiding

UserGuiding aide les entreprises à améliorer l'adoption des produits en concevant des flux interactifs d'intégration des utilisateurs. Les utilisateurs non spécialisés peuvent créer des guides produit étape par étape, sans aucun codage.

UserGuiding fournit également des fonctions d'analytique pour suivre les performances des visites, des fonctions de segmentation pour créer des expériences plus personnalisées, un NPS pour la collecte d'opinions et des listes de contrôle d'intégration pour garantir une expérience saine.

De Red Ventures à Young Capital, des milliers d'entreprises font confiance à ce logiciel.

Qui utilise UserGuiding ?

Les propriétaires de produits SaaS, la vente en ligne et les solutions pour grandes entreprises constituent le marché cible de l'éditeur.

UserGuiding Logiciel - 1
UserGuiding Logiciel - 2
UserGuiding Logiciel - 3
UserGuiding Logiciel - 4
UserGuiding Logiciel - 5

UserGuiding ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

UserGuiding

UserGuiding

4,7 (52)
69,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
51
10
4,7 (52)
4,6 (52)
4,8 (52)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
152
49
4,4 (66)
4,1 (66)
4,3 (66)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à UserGuiding

Fullstory
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour sites web
Rapports et analyses
Real-Time Monitoring
Appcues
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Création de contenu
Formation sur application
Userlane
Fonctionnalités les mieux notées
Apprentissage asynchrone
Gestion de la formation
Rapports et analyses
WalkMe
Fonctionnalités les mieux notées
Portail libre-service
Rapports et analyses
Segmentation de la clientèle
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Userpilot
Fonctionnalités les mieux notées
Monitoring
Prise en charge de plusieurs langues
Suivi des activités
Hotjar
Fonctionnalités les mieux notées
Créateur d'enquêtes
Heatmaps
Suivi des activités
Stonly
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de contenu
Gestion de la base de connaissances
Userflow
Fonctionnalités les mieux notées
Ciblage du public
Création de contenu
Intégration de l'utilisateur

Avis sur UserGuiding

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trouver les avis classés par note

5
69%
4
29%
3
2%
Buğra
Buğra
Co-Founder (Turquie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great onboarding tool!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We use UserGuiding to highlight certain important features in the trial -> paid funnel. It has been increasing conversions so far. Before, we felt like customers don't understand how to work with the product; now we have less support tickets than ever.

Avantages :

We were on the brink of building an in-house solution for onboarding when we met UserGuiding. It allowed us to design a beautiful product walkthrough within minutes, without a single line of code. Less support tickets, more free trial conversions, happy product managers :)

Inconvénients :

The analytics part is probably enough for most teams. We needed a little more control over data, which led us to use another product for it.

Peter
Chief Executive Officer (Australie)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Highly recommend. Fantastic user onboarding product.

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : The overrall experience so far has been fantastic. It is very easy to use and more importantly to integrate into any web application with a few simple lines of code.
The online help documentation they provide is fantastic to get you up and running in minutes.

Avantages :

UserGuiding allows me to have complete control of my onboarding content, my release notes as well as my knowledge base outside of my application allowing it to evolve at a faster or slower pace than my application.

Inconvénients :

I would have to say that onboarding for a small business the cost can be a little high but worth it.

Youssef
Consultant (Maroc)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Review

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : so good

Avantages :

Easy to use without any code implementation

Inconvénients :

less functionnality i would like if add possibilty to insert audio like we inject a text

Kent
Product Owner (Australie)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Very customisable onboarding software

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : It is pretty clear that having a clear and effective onboarding process is vital for engagement and retention of those new users. Userguiding is helping us make sure we guide and assist our users in how to get the most value from our software.

Avantages :

UserGuiding is a powerful way to add onboarding to your browser based app or website. We needed an option that was more customisable than other offerings, like Intercom. Userguiding allows you to adjust the look and feel of your onboarding product tour to look like it is part of your application. You can add much more than just a picture or video to your tooltips as well. You can adjust size of modals and pop-ups all of which allows a much finer level of control.

Inconvénients :

The actual experience of adjusting settings, look and feel can be a bit cumbersome. The preview of a step within a guide looks quite different to the version that will be rendered on the preview so you need to keep swapping back and forth between the two views. It would also be good to have control of the location of some other elements, like where on the screen a tooltip appears, and where within a tooltip or modal the quit icon (X) appears. Finally, it would amazing to have some extra controls over when a particular guide starts - for example, the guide starts 30 seconds after landing on a page. Another option would be to have elements on previous screens trigger the start of the guide. In our case, we have a native welcome screen that the user has to complete before the user guide should start. But the welcome screen is the same URL as the landing page. Because the URL doesn't change when the user completes the welcome screen, we had to do some workarounds to trigger the user guide on completion of the welcome screen.

Réponse de l'équipe de UserGuiding

il y a 5 ans

Hello Kent, thanks a lot for your feedback and suggestions. I've forwarded your review to our product team. Thanks for being with us, and stay healthy! Mert

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Powerful User Onboarding Tool

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : UserGuiding allows me to create interactive product guides for my users in seconds. The platform is easy to use and allows me to create user guides at multiple language and in different formats. I can also segment my users into groups and create surveys to understand their needs. Most importantly, I don’t need to hire anyone to build my guides. I can do it all myself with UserGuiding.

Avantages :

It's easy to build and it has a lot of onboarding documents and videos.

Inconvénients :

The price is a bit high. It would be great there is a free plan and feature based pricing.