17 ans à aider les entreprises luxembourgeoises
à choisir le meilleur logiciel

Description de MaintainX

MaintainX est un logiciel de maintenance et d'exécution des travaux. L'éditeur aide les écoles à rationaliser les opérations de maintenance, à améliorer la gestion des actifs et à responsabiliser les travailleurs, tout en fournissant des informations qui peuvent améliorer les résultats.

L'éditeur est fier de servir certaines des plus grandes marques au monde, notamment Duracell, AB InBev, Univar, Cintas, McDonald's, Titan America, etc.

Qui utilise MaintainX ?

Fabrication, industrie, gestionnaires d'installations, gouvernement, écoles, hôtellerie, équipes opérationnelles, gestionnaires de flottes, restaurants, entrepôts, églises, commerces de détail, responsables de la sécurité/QHSE. Des PME aux grandes entreprises.

MaintainX Logiciel - 1
MaintainX Logiciel - 2
MaintainX Logiciel - 3
MaintainX Logiciel - 4
MaintainX Logiciel - 5

MaintainX ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

MaintainX

MaintainX

4,8 (654)
0,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
134
17
4,8 (654)
4,7 (654)
4,8 (654)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
59,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
144
11
4,6 (2.798)
4,6 (2.798)
4,7 (2.798)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à MaintainX

Housecall Pro
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des factures
Planification
FMX
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Création de bons de travail
Gestion des ordres de travail
eSPACE
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Planification
Planification des événements
Fleetio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inspections
Informations sur les véhicules
Maintenance préventive
FTMaintenance Select
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Identification des produits
Suivi de l'inventaire
Sécurité des données
Rhino 7
Fonctionnalités les mieux notées
Dessin 2D
Importation et exportation de données
Outils de CAO
MAPCON
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des ordres de travail
Maintenance préventive
FieldAware
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Planification
Suivi des projets

Avis sur MaintainX

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
18%
3
1%
2
0%
David
David
IT Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Better Than Any Other Work Order Software or Mobile App

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We are a full scale IT department and we have been able to respond more quickly to our end users needs. It has allowed us to be more focused on customer service and time management. MaintainX has also allowed us the ability to be able to enter work orders on the fly so we do not forget to take care of something. I have not worked with any other software or app that has given us this type of functionality with so much ease and value for the price.

Avantages :

The ease of functionality in creating work orders for myself, staff and end users. The ability to easily create repeating work orders for backup and preventative maintenance items. The reporting dashboard is really nice and allows me to see a well rounded view of where we stand. I think I most enjoy how fast the app notifies me of a new request and status updates.

Inconvénients :

I would like to see the ability to have work orders created based on known email addresses as well.

Chase
Regional Sales Manager (É.-U.)
Produits alimentaires, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to Use

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : - Love MaintainX. It's been a great tool for our business and has helped us grow our asset management abilities.

Avantages :

- The convenience and ease use but also the ability to rely on support and service from MaintainX

Inconvénients :

Copying and pasting assets takes too much time.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits chimiques, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

decent for an entry level program

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : Decent program to track work orders and manage assets. Very easy to use. Mobile app is helpful. not impressed with overall features and functionality. Data input way too time consuming.

Avantages :

Very easy to use, mobile app is helpful.

Inconvénients :

inability to mass edit in spreadsheet format, worksheets are time consuming and basic. Lack space to input details such as component info for equipment, specs, etc. Lack of many desired features and functionality. mobile app doesnt show all info or allow editing of info when it comes to inventory control etc.

Réponse de l'équipe de MaintainX

il y a 3 ans

Hi there, Thanks for leaving a review for MaintainX. We are sorry to hear that your experience has been anything less than exceptional so far. We have a team available to assist with data input and help set up your organization for you. We would love the opportunity to learn more about your feedback and ensure that we have enabled all the functionality you are looking for. If we are missing any functionality, our team would love to understand what you need so we can include it on our roadmap. Feel free to reach out to us at your earliest convenience. Best, MaintainX

Amber
Business Support Specialist (Canada)
Services et installations de loisirs, 501–1.000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Maintain X

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : It has been great moving to Maintain X. They always work with us for our success!

Avantages :

Maintain X has such great features and after doing A LOT of research and testing of other platforms, out performs all that I have found. It is very user friendly (which is helpful for folks who are used to working on the tools and not as much with technology). The support we get is great - from chat to our account manager. They have always tried to work with us to find ways we can utilize the system in a way that works for us. We use it everyday all day for work orders (Reactive), and preventative (PM) and it has been a dream since we implemented it over a year ago now. We also use another app that has integrated well with helping us automate other jobs that we used to manually put into Maintain X.

Inconvénients :

Pricing is per seat - it would be great if there was a package price for unlimited users or even "up to 30 or 50" users. It would be nice to be able to access reporting on mobile. Would like more than just 1 level of hierarchy (parent/child) in assets and locations.

Flovent
Director of technical dep. (Islande)
Production alimentaire, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Myllan-Ora. Experience

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Fantastic, it is fast even when I am working with lot of photos.

Avantages :

How simple it is, and easy the app is to work on

Inconvénients :

nothing yet I have been using it for about 3 years now and still happy