ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

par ManageEngine

Qui utilise ServiceDesk Plus ?

Ce logiciel offre le confort d'utilisation requis par les PME et les fonctionnalités puissantes exigées par les plus grandes entreprises. Plus de 100 000 entreprises partout dans le monde font confiance à ce produit pour gérer leurs services informatiques.

Description de ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus est un logiciel d'assistance et de gestion des ressources. Il offre un package intégré proposant la gestion des incidents (dossiers de cas d'assistance), le suivi des biens, les achats, la gestion des contrats, un portail en libre-service et une base de connaissances à un prix abordable. ServiceDesk Plus contient tout ce dont vous avez besoin pour un service d'assistance informatisé complet et une équipe d'assistance productive. ManageEngine ServiceDesk Plus est disponible sur site et à la demande.

Informations sur ServiceDesk Plus

ManageEngine

https://www.manageengine.com

Fondé en 1996

Prix de ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de ServiceDesk Plus est disponible à partir de 120,00 $US.

À partir de

120,00 $US

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

ServiceDesk Plus - Fonctionnalités

Logiciels de gestion de projets
Diagrammes de Gantt
Gestion des idées
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Gestion du budget
Modèles personnalisables
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Portail client
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Codes-barres et RFID
Entrée et sortie
Gestion de l'amortissement
Gestion des cessions
Gestion des réservations
Géolocalisation
Piste d'audit
Suivi des activités
Gestion de la configuration
Gestion de la maintenance
Gestion des achats
Gestion des audits
Gestion des contrats/licences
Gestion des demandes
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Suivi de la conformité
Suivi des coûts
Audit des problèmes
Gestion de la base de connaissances
Gestion de la remontée des problèmes
Gestion de projets
Gestion des affectations
Gestion des tâches
Problèmes récurrents
Programmation des problèmes
Tableau de bord
Catalogue de services
Gestion des billets
Gestion des connaissances
Gestion des contrats
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Gestion des versions
Portail libre-service
Rapports de service
Alertes et remontée des problèmes
Chat en temps réel
Communication multicanal
Gestion de la base de connaissances
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des ressources informatiques
Intégration des e-mails
Monitoring réseau
Portail libre-service
Routage automatisé
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des interactions
Accès mobile
Base de connaissances
CMDB
Contrôle à distance
Gestion des SLA
Gestion des achats
Gestion des changements
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Portail libre-service
Gestion de la configuration
Gestion de la disponibilité
Gestion de projets
Gestion des changements
Gestion des contrats/licences
Gestion des incidents
Gestion des problèmes
Gestion des versions et du déploiement
Portail libre-service
Suivi des ressources
Conformité OSHA
Gestion des enquêtes
Gestion des incidents de sécurité
Gestion des incidents informatiques
Gestion des tâches
Logiciels d'actions préventives et correctives
Piste d'audit
Rapports d'incidents
Reprise d'activité

Avis sur ServiceDesk Plus

Afficher 5 avis sur 143

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4,2/5
Service client
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
Basil M.
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 03/12/2015

"Exactly as they advertise. Big 4's are a pain."

Commentaires: We used ServiceDesk in the ISP (Internet Service Provider) that I worked for. We nearly lost hope in finding good helpdesk software with ITIL compliance. We even considered building a home-made application. For two years, BMC Remedy gave us a hard time from a usability and performance perspective, in addition to their highly priced customization bills. Until, one day, a decent consultant forwarded a link to ServiceDesk Plus. ServiceDesk Plus breaks the myth that 'java server applications are slow' and really shows that a high quality product with good efficiency and performance can be built using Java. It's all up to the engineers (and when it's slow, its all their fault). One thing I learned from ServiceDesk; don't blindly trust Gartner reports when searching for good software. At the time of searching, Gartner Quarterly reports listed BMC at the top with no mention whatsoever of ServiceDesk Plus. I'm not blaming Gartner for corrupt information, I'm sure they have their criteria in place, but at the end, they're humans, they have their mistakes, biases, misinformation, etc.

Avantages: 1. Light-weight and highly responsive. Intuitive interface.
2. Wonderful 'Solutions Knowledge Base' side feature based on articles and with an excellent search functionality. (We no longer use Media Wiki, however I'm doubtful about dropping MediaWiki).
3. The ServiceDesk API gives you unlimited abilities to automate and integrate with other applications. For example, we were able to integrate Nagios Network Monitoring tool so that a high priority alarm could automatically open a ticket on ServiceDesk Plus.
4. I admire the effort they placed on their online documention with their and searchable online you'll hardly need to contact support.

Inconvénients: Nothing major, but would like to see improvements in the following areas:
1. Provide a visual view of all entities in the system. Virtual Machines, Routers, Physical Servers, etc. using graphing tools.
2. Provide a searchable menu. For example, if I type "LDAP Authentication" this would show me the "Domain Controllers" in the setup menu (Similar to CPanel's menu search feature).
3. More help notes & tips on 'what to do next' and on 'keyboard shortcuts'.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 03/12/2015
Sam L.
Systems Administrator
Services financiers, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/07/2019

"Great ticketing system for helpdesk "

Commentaires: This is a great helpdesk application for most small-to-medium companies who don't need all the extra features that come with Autodesk, connectwise or Salesforce. Worked directly out of the box with minimal configurations needed.

Avantages: Ease of use, setup, low resource consumption on server, built-in reporting is enough for my company, Solutions, preventative maintenance tasks, templates, email fetching, user portal, external mobile app.

Inconvénients: Reporting isn't that user friendly, upgrades don't allow skipping of versions, not cumulative. Support isn't that good in resolving issues, so luckily we haven't had many

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/07/2019
Peter B.
Director
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/05/2020

"Sevdesk - easy to use bookkeeping software"

Commentaires: It has certainly saved us time on monthly bookkeeping and made a life for our accountant easier. It is a great solution for medium-sized businesses

Avantages: It is really easy to use and understand with all the necessary plugins. The linking of documents is really easy with the bank statement import

Inconvénients: There could be additional integrations to CRM systems, such as Hubspot etc. The CRAM is very basic and needs some additional features to be useful

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/05/2020
Mark S.
Services financiers, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/12/2016

"Basic Helpdesk Application"

Commentaires: Our company has been using ManageEngine plus ServiceDesk for our IT Helpdesk support system for several years now. Although this application has been reliable and used widely by our IT support team, it is limited on features and functionality. The support for the application from ManageEngine has been somewhat limited as well. If you are looking for a very basic IT support system, then ManageEngine's ServiceDesk might be a good fit. The application is just limited on what it can do and its ability to scale to fit our needs.

Avantages: ServiceDesk Plus from ManageEngine is fairly easy to implement and provides the most basic needs of an IT support application.

Inconvénients: ServiceDesk Plus from ManageEngine is very limited in features and functionality. It also has a fairly complex interface that is out of date. Our company has trouble tracking IT support tickets because of this limitation.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/12/2016
Mike V.
Teamlead IT
Vente au détail, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/04/2020

"Best Servicedesk Product EVER!"

Commentaires: I set this up as ticketsystem for our company and users have an easy platform to create tickets instead of calling. This works like a charm and even users with little computerexperience can create tickets. Also the solutions part of servicedesk is awesome.
We upgraded our entire IT deaprtment with this product, bye bye shard IT-mailbox!!

Avantages: I love the fact that is is simple in use. You can isntall it yourself, you can customise it the way you want and that is all sooo easy. Updating the product is a piece of cake and best part is that you can make the program like you need it.

Inconvénients: Nothing! Only pros pros pros!
Even when there is a issue, the support team is on top of it. WOW!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/04/2020