One to One Plus

par Edutek Solutions

Qui utilise One to One Plus ?

One to One Plus est conçu pour répondre aux besoins spécifiques des systèmes scolaires de l'enseignement primaire et secondaire. Différents systèmes scolaires, de ceux comptant 250 étudiants à certains des systèmes parmi les 100 plus grands aux États-Unis.

Description de One to One Plus

One to One Plus est un logiciel conçu pour aider les systèmes scolaires de l'enseignement primaire et secondaire à intégrer et rationaliser la gestion des ressources, les entretiens individuels et les ordres de travail.

Informations sur One to One Plus

Edutek Solutions

https://onetooneplus.com

Fondé en 2015

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Présentation des tarifs de One to One Plus

One to One Plus n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

One to One Plus - Fonctionnalités

  • Calendrier en ligne
  • District scolaire
  • Enseignement primaire/secondaire
  • Enseignement spécialisé
  • Enseignement supérieur
  • Gestion des bibliothèques
  • Gestion des cafétérias
  • Gestion des installations
  • Gestion des librairies
  • Gestion des logements
  • Gestion des programmes d'enseignement
  • Gestion financière
  • Paiements en ligne
  • Portail parent et étudiant
  • Rapports et analyses
  • Établissement privé

Logiciels d'administration scolaire : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Kitting
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Rapports et analyses

Logiciels de gestion de stocks : afficher la liste complète

  • Base de données de clients
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Maintenance préventive
  • Planification
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage

Logiciels de gestion des ordres de mission : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Macros et réponses types
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions

Logiciels helpdesk : afficher la liste complète

  • Gestion de la communication
  • Gestion des classes
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des programmes d'enseignement
  • Gestion financière
  • Informations sur les étudiants et dossiers scolaires
  • Portail parent
  • Rapports de suivi
  • Suivi des présences
  • Tests de compétences

Logiciels petite enfance et pour écoles primaires : afficher la liste complète

One to One Plus - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à One to One Plus

Avis sur One to One Plus

Afficher 5 avis sur 28

Note globale
4,8/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,8/5
Jim R.
Supervisor of Technology and Data Management
Gestion de l'enseignement, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/04/2019

"Great product to manage Chromebooks Assets integrate Google Console, AD & Your Student Info System"

Commentaires: We find that using One to One Plus has allowed us to manage a school based 1 to 1 device program such as Chromebooks without all the headaches. We couldn't manage without it. The company is very responsive and listens to our requests. Bugs have been infrequent. We are able to minimize theft and other loss events through timely detection of missing devices. If you have a school based 1 to 1 device program you should evaluate / consider One to One plus!!

Avantages: This product helps us manage our Chromebooks in a school 1 to 1 program. It keeps AD, Google Console and our student information system synced up (PowerSchool and others). It handles the daily operations, the beginning and end of school tasks, and complete lifecycle. While we bought it specifically for our Chromebook program it also helps us manage all our technology assets. The company adds new features regularly will add functionality upon request if it is relevant to the larger customer base.

Inconvénients: The help ticket functionality built into the program is decent but if you already have a stand alone helpdesk ticket system you might find that the stand alone one is better. But if you don't have one... the included one is decent enough.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Edutek Solutions le 16/04/2019

Jim,

Thanks for your review of the One to One Plus system. We appreciate you and enjoy working with you and your team at Salem City Schools. You guys have been great.

The One to One Plus Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/04/2019
Heidi S.
Computer Technician
E-learning, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2019

"One to One Plus inventory management"

Commentaires: Keeping track of our assets has become much easier. We used to keep track in a spreadsheet. This is so much better, faster, more accurate. etc.

Avantages: Web based software that is easy to use. We purchased a Honeywell scanner and Dymo LabelWriter 450. This makes it quick and easy to scan in inventory items, print out asset tags, and look up assets. It keeps track of which asset is assigned to which staff/student member. It tracks when devices go out for repair or if we do in house repairs.

Inconvénients: There are some instances where I want the software to do something it isn't programmed to do. The upside is, we can contact the company and they can put it on a list of features to include in a future update.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Edutek Solutions le 19/09/2019

Heidi,

Thanks for leaving this review. We appreciate the partnership with you and Ravenna Public Schools. We are thrilled that the software has made inventory management and repair tracking faster and easier for you all.

Thanks, again.

The One to One Plus Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2019
Utilisateur vérifié
Instructional Technology Coach
Gestion de l'enseignement, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/03/2019

"Can be Complicated"

Commentaires: We use one to one plus to manage all of our district devices which is over 10,000. The system is fairly easy to use once you get familiar with it and you can look up many different kinds of information. I would recommend the software to others with the cautionary tale of ensuring people are trained on its use and are comfortable using it before just setting them free on it.

Avantages: I like having most of our information for our devices in one place. I like being able to research assigned users, assigned assets, tasks for broken/malfunctioning iPads, and invoices. The ability to look up information by asset tag number, serial number, student name, or student number is also a very useful feature.

Inconvénients: There have been glitches with this software, for instance we have had duplicate tasks get created within a minute of each other on multiple occasions which can lead to inaccuracies in records. We have also run into situations where the system just will not pull up the information we need even though we know it is available. We have also run into where one person changed the rights for another person and it threw the whole system out of order and we had to call one to one plus to get it fixed which was somewhat frustrating even though it was human error.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Edutek Solutions le 02/04/2019

Thank you for your review of the One to One Plus software. We completely agree that with the many features and integration offered by the software that proper training is critical.

Thanks for the feedback on the couple of issues. We will look into those to ensure that they have been resolved.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/03/2019
Esteban P.
IT Project Manager
Services et technologies de l'information, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/09/2019

"One to One Plus- Review"

Commentaires: It has been a Pleasure working with the 1:1Plus team. They are very fast at responding to inquiries or requests.

Avantages: Robust Help Desk and inventory solution. Easy to assign devices and do mass turn in. Electronically sign Agreements. Ability to create invoices. Able to print user and asset tags.

Inconvénients: Some users report that ticket submittal flow is not as intuitive as previous solution.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Edutek Solutions le 30/09/2019

Esteban,

We enjoy working with you and the rest of the group at Jasper County School District. You guys are a pleasure. Thanks for leaving your review as we always appreciate hearing from the customer.

Thanks again,
The One to One Plus Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/09/2019
Ruby P.
Technology Support Specialist
Gestion de l'enseignement, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/09/2019

"One to One Review September 2019"

Avantages: I like the ease of adding information, reporting and location management.

Inconvénients: I don't like that we don't have the ability to assign teachers to multiple locations.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Edutek Solutions le 19/09/2019

Ruby,

Thanks to you and the team at Dillon School District Four for partnering with us. We enjoy working with you and the rest of the team. The request that you mention will be available in an upcoming release.

Thanks again,
The One to One Plus Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/09/2019