Qui utilise JIRA ?

JIRA est approuvé par des équipes de toutes tailles qui cherchent à détecter les problèmes et mettre en place des solutions, à assigner le travail et à suivre l'activité de l'équipe. JIRA est idéal pour la gestion de projet agile, le développement de logiciels, et bien plus encore !

Description de JIRA

JIRA est l'outil de gestion de projet pour les équipes qui planifient et développent d'excellents produits. Des milliers d'équipes choisissent JIRA pour détecter les problèmes et mettre en place des solutions, assigner le travail et suivre l'activité de l'équipe. À votre bureau ou en déplacement, avec la nouvelle interface mobile, JIRA aide votre équipe à accomplir le travail.

Informations sur JIRA

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fondé en 2002

Prix de JIRA

JIRA est disponible à partir de 10,00 $US/mois. JIRA n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de JIRA ci-dessous.

À partir de

10,00 $US/mois
Consulter les tarifs

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

En ligne

JIRA - Fonctionnalités

Logiciels DevOps
Définition des priorités
Gestion des portefeuilles
Gestion des stratégies
Gestion des versions
Gestion du calendrier
KPI
Rapports de dépannage
Tableau de bord
Workflow d'approbation
Gestion des commentaires
Gestion des objectifs
Planification stratégique
Suivi de la progression
Suivi des indicateurs clés de performance
Tableau de bord personnalisable
Collaboration
Conversation d’équipe
Création de bases de données
Création de documents
Gestion de projets
Gestion des notes
Gestion des tâches
Outils de présentation
Partage des fichiers
Suite Office
Filtrage
Gestion des backlogs
Gestion des billets
Gestion des flux de travail
Gestion des tâches
Gestion des versions
Suivi des problèmes
Contrôle des sources
Contrôles/Permissions d'accès
Débogage
Développement d'applications web
Développement de logiciel
Développement mobile
Factorisation de code
Gestion du déploiement
Modélisation de données
Outils de collaboration
Rapports et analyses
Sans code
Tests de compatibilité
Achats
CRM
Facturation
Gestion de la formation
Gestion de projets
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion du marketing
Gestion financière
Mesure des performances
Planification
Suivi du temps et des dépenses
Collaboration
Gestion des exigences
Gestion des portefeuilles
Gestion des problèmes
Gestion des ressources
Gestion des tâches
Gestion du budget
Planification de projets
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Tableau de bord
Définition des priorités
Gestion des exigences
Gestion des portefeuilles
Gestion des problèmes
Gestion des ressources
Gestion des tests et de l'assurance qualité
Gestion des tâches
Prise en charge de la méthode Agile
Prise en charge de la méthode Scrum
Roadmap stratégique de produits
Suivi des bugs
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps et des dépenses
Diagrammes de Gantt
Gestion des idées
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Gestion du budget
Modèles personnalisables
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Portail client
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Accès mobile
Aperçu de Gantt/du calendrier
Creation de sous-tâches
Gamification
Gestion des tâches récurrentes
Liste des tâches
Outils de collaboration
Rapports et analyses
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps
Tableau des tâches
Tableur
Collaboration
Collecte de commentaires
Définition des priorités
Gestion des exigences
Gestion des flux de travail
Gestion des idées
Gestion des ressources
Gestion des versions
Roadmap stratégique de produits
Suivi des étapes
Audit des problèmes
Gestion de la base de connaissances
Gestion de la remontée des problèmes
Gestion de projets
Gestion des affectations
Gestion des tâches
Problèmes récurrents
Programmation des problèmes
Tableau de bord
Analyse des capacités
Analyses des performances
Approbation de workflow
Contrôle d'accès
Facturation et approvisionnement
Gestion des SLA
Gestion des coûts
Gestion multicloud
Suivi de l'approvisionnement
Suivi de la demande
Analyse prédictive
Budgétisation et prévision
Calendrier de marketing
Collaboration
Configuration et suivi des objectifs
Gestion de projets
Gestion des dépenses
Outils de présentation
Planification des médias
Roadmap stratégique
Collaboration
Définition des priorités
Fonction de glisser-déposer
Gestion des exigences
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de contenu
Suivi des étapes
Accès mobile
Automatisation des processus métiers
Configuration des workflows
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des formulaires
Gestion des tâches
Intégrations de tiers
Sans code
Suivi de la conformité
Tableau de bord personnalisable
Éditeur graphique de workflow
Brainstorming
Conférences vidéo
Correction en temps réel
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de projets
Gestion de versions
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des tâches

Avis sur JIRA

Afficher 5 avis sur 8 366

Note globale
4.3/5
Facilité d'utilisation
3.9/5
Service client
4.1/5
Fonctionnalités
4.4/5
Rapport qualité-prix
4.2/5

Excellent produit, la référence dans le domaine

Publié le 07/11/2019
Paulhenri P.
CPO
Agriculture, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
2/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients: L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

The best way to synchronise requirements, roadmap, agile roadmap, scrum, reporting and much more in a single solution

Publié le 10/07/2018
Sreekumar J.
Co-Founder
Services d'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I have been working in information technology field for more than twelve years. For a long period, I was a big fan of Bugzilla. However in my previous company, when we have migrated to Atlassian Jira, it was a very difference experience. When the entire organization moved more in to agile, the product also changed priorities around understanding customers' problems. The migration was tough as we were not in a position to ignore the requirements from our users. The import functionality helped us a lot and thanks to our engineering team to put huge effort in doing research on Jira. I love the way information is organized across, projects, boards with decent agile reporting capabilities. Being in product management, I have enjoyed the flow of user stories, backlog review, estimation, roadmap and Atlassian Jira's functionality to customize workflow. The transparency which Jira brings to the product management team is a big plus. What we are working on, what is going to come next and when, what is in the pipeline are a big relief to any customer facing product development organization. Another beauty is the categorization of user stories and epics, which helps the product owners to start filtration of issues at the entry level itself. The knowledge handover from product team to other teams collaborating for product success ( Eg:- CS, Marketing) became seamless with Jira. The dashboards are great for monitoring purpose. Finding Jira, an effective and comprehensive solution to ensure that every action in a user story is accounted and traceable across the product life cycle without loosing the goal of delivering iterative and incremental value to customers, as fast as possible.

Inconvénients: I like learning new things. Jira require good learning and is not a very light tool. The user interface act a bit confusing sometime. Setup, project/workflow creation, user management etc. are tough tasks and require brains from Dev ops with good knowledge of agile practices.

Useful to track software project progress

Publié le 23/01/2020
Usman K.
Senior Android Engineer
Logiciels, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, I have had a good experience with JIRA. It makes software development easier certainly. But it is by no means a perfect tool. Every team I have worked with that does software development has used this tool, so it is a popular choice for software projects.

Avantages: This tool lets you create projects, and subdivide them into smaller projects. This allows for separation of development tasks from product and project management. It has messaging/comments in each ticket that is created, where people can be tagged and notified when their input is required. This makes for collaborative solutions. Informational data objects such as documents, images, zip files, videos can be attached to each ticket to add to the task description. JIRA also has Bitbucket integration, so any software development such as code branches or pull requests are automatically attached to the corresponding ticket if the ticket number is mentioned in the commit message. Pull requests are also automatically linked to the ticket so it is very easy to find corresponding code for a task/ticket.

Inconvénients: JIRA does it's job. The cloud version of the tool can be slow sometimes. The tool does not put dates on every change or addition to a ticket. For example, if you keep making changes to an issue description over time, it does not tag each change with a timestamp or which user made the change . This makes it difficult to track when an addition to the issue description was made, or who made it. Also, in some cases of very large features, the description box can get very convoluted and hard to read. Same goes for message/comment sections where too many people are commenting and asking questions, it gets very difficult to sift through all the noise.

Entry level to management - tool for everyone

Publié le 23/11/2019
Utilisateur vérifié
Lead Quality Analyst
Services et technologies de l'information, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall Jira is a nice tool which helps to create and track issues and also agile boards are really helpful. I would recommend it to everyone because for basic level you need not to guide anyone (how to use it etc.) entry level people can use it themselves.

Avantages: I pretty much like everything about this software. It’s UI, features are great. The fields while
logging any issue/user story are extensive and self explanatory and there is tool tip too if you wanna know about the details of any field. For eg: you can format the description field like colours bold etc. this really helps while logging defects. This way it’s easy to understand the user stories too.
Secondly, attaching screenshots is quite easy. You can simply copy paste which saves time. There option of upload too but saving files and uploading is on effective utilisation of time I think. You can copy paste the screenshot directly.
Thirdly, issue search is good. History is maintained very well. You can search and filters tickets with any field and moreover there is advanced search where you can write a query (it’s very simple) to search issues. You can add delete columns and can also download an excel or cvs file. This results helped us in creating reports which were in turn send to the higher managements.
Another feature which I found very useful is agile birds and dashboards. It’s simple to move tickets on agile board and track progress.The sprints are maintained well.Dashboards has a lot of gadgets which you can customise and add. It’s give a very clear picture of the whole project and all team members. You can create multiple dashboards.It gives the latest summary of the project which saves a lot of time and effort when you need to share the report with the management.

Inconvénients: There at not much to write in cons section. But I think starting to work with Jira, using bas features, is quite simple but if you wanna use variety of features like advance ones, you need to explore them. Some features are not direct and you need to do the R&D. Like creating dashboards look simple but adding filters and complex gadgets takes time and will be quite difficult to implement in first go.

More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one

Publié le 21/05/2018
Yaroslav K.
Information Technology Major
Enseignement supérieur, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
3/5
Note globale
2/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
2/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: *Functionality The best feature of Jira is a huge number of integrations, massive amount of possibilities, statistics and tricks that you can you inside the platform.
There is an integrated tracking, kanbans, lists, sorting direct contact with chat (stride) and feature to work with git right from every task or issue.
* New UI Recently Jira got an update, a new chat (Stride, instead of Hipchat) and a new UI for the tasks. I can see that company goes in the right direction to adopt all of it's powers. *Customization Jira, being confusing at first hides a lot of it's features inside most of which you can change and adjust to your business needs. It is a great solution for a big corporation with dozens of departments, hundreds of employees and thousands of issues and tasks daily. However, in all other cases Jira can be a nightmare at this point.

Inconvénients: *Slow Out off all CRM platforms and tools to handle tasks and issues Jira is the slowest by far. Is it initial problem or has it appeared after adopting so many technologies under one roof - I can't be sure. But one thing is clear - Jira is awfully slow. *To many features Yes, it is a disadvantage when it comes to Jira. When a new customer comes to Jira I believe, he is most definitely confused. Especially, if he/she tried ANYTHING else before. Of course, I see that company does a lot to make it easier and more comfortable, but as it is now, Jira is a terrible solution for fast adoption, scary for a small or middle sized team and most definitely not a great choice for personal use. Jira is Huge. If you are huge - great features, customizing, different apps and plugins will help you solve a lot with Jira. If you are just starting or don't have that many tasks and issues and people in your company - you should probable check other options.