Description de Cisco Webex

Chaque mois, 113 millions de professionnels comptent sur WebEx pour collaborer et accélérer les projets. Désormais, les équipes peuvent travailler avec n'importe qui depuis un navigateur, un appareil mobile ou un système vidéo. WebEx Meeting Center offre des fonctions intégrées de partage audio, vidéo et de contenu. Assurez la confidentialité de vos conversations privées grâce aux réunions hautement sécurisées de WebEx prises en charge par Cisco Collaboration Cloud.

Informations sur Cisco Webex

Cisco

http://www.webex.com

Fondé en 1996

Prix de Cisco Webex

Cisco Webex est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Cisco Webex est disponible à partir de 13,50 $US/mois.

À partir de

13,50 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

En ligne

Cisco Webex - Fonctionnalités

Logiciel de streaming
Analyse du public
Contrôle d'accès
Enregistrement de session
Flux de multiples caméras
Modération
Multistreaming
Outils de monétisation vidéo
Participation du public
Planification des événements
Production de streaming en direct
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des performances
Écran divisé ou multiple
Accès mobile
Alertes/Notifications
Appels audio
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Enquêtes et feedback
Fil d'activités et d'actualités
Fils de discussion
Gestion des tâches
Intégration de tiers
Partage des fichiers
Recherche
Capture d'écran
Enregistrement de l'écran
Gestion du contrôle des présentations
Mise en miroir de l'écran
Outils d'annotations et de dessin
Partage d'écran ciblé ou verrouillé
Partage d'écran et de navigateur
Partage d'écran mobile
Gestion de voyages
Gestion des comptes rendus
Gestion des invitations
Gestion des matériaux
Gestion des participants
Gestion des votes
Gestion du calendrier
Outils de compte-rendu de réunion
Outils de préparation de réunion
Planification
Réservation de salle de réunion
Réunions de comités
Réunions du conseil d'administration
Réunions internes
Réunions législatives
Suivi des tâches
Accès mobile
Cadrage automatique
Chat en temps réel
Chat privé
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Partage des fichiers
Possibilité d'enregistrement et de lecture
Profils d'utilisateurs
Sondages et votes
Streaming de présentation
Transcription automatique
Accès mobile
Audio HD
Chat en temps réel
Chat privé
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Main levée électronique
Outils de présentation
Partage d'écran
Possibilité d'enregistrement et de lecture
Streaming de présentation
Webdiffusion à la demande
Alertes/Notifications
Gestion des événements
Hôtes multiples
Messagerie instantanée
Partage d'écran
Promotion sur les médias sociaux
Questions-réponses
Rapports et analyses
Sondages et votes
Stratégie de marque personnalisable
Webinaires à la demande
Brainstorming
Conférences vidéo
Correction en temps réel
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de projets
Gestion de versions
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des tâches
Accès à distance
Assistance à distance
Chat vidéo
Collaboration
Conférences web
Gestion des réunions
Gestion des tâches
Messagerie instantanée
Signature électronique
Softphone
Suivi de l'activité des employés
Suivi des fuseaux horaires

Avis sur Cisco Webex

Afficher 5 avis sur 4 132

Note globale
4,4/5
Facilité d'utilisation
4,2/5
Service client
4,2/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,2/5
David S.
IT Director
Fabrication électrique/électronique, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/07/2019

"Host Meetings Professionally!"

Commentaires: Cisco WebEx keeps our meetings professional for both internal users and clients we work with! We've noticed that most people are familiar with the software and have used it before so it makes hosting meetings even easier.

Avantages: WebEx is really easy to use and setup! From both the view point of the admin setting up a meeting or an end user who was invited to a meeting, it's all really simple! I especially enjoy how WebEx will automatically adjust for time zone changes since many meetings I'm joining or hosting are with people on the other side of the country. Screen sharing also works really well, usually I'd experience some bandwidth issues with other software but for some reason WebEx works wonderfully!

Inconvénients: The only con I can think of is that sometimes if I'm joining a meeting that I have scheduled in my Google Calendar it won't work correctly. It should be able to load the meeting invite and join as intended but I usually find myself having to manually enter the meeting ID, attendee ID, and passcode.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/07/2019
Krishna G.
Database Administrator
Administration publique, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/05/2020

"Good and Bed Sides"

Commentaires: We are using Webex on day o day basis for meetings, Its helpful to get everyone on same page. It has so many good feature, ease of use but for Web developers or people in IT it's little difficult to work between shared screen feature. Overall I like the product.

Avantages: The Web Application is good as it will give notification to join meetings directly.It has helpful features like Share Screen, Chatting, You can get a grid or detailed view if its Face to Face Meeting.

Inconvénients: It is too hard to share screen and toggle if you are using multiple screens. You need to make sure evrytime you are sharing right screen.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/05/2020
Steve B.
Lead User Experience Engineer
Services financiers, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/09/2018

"How the mighty have fallen"

Commentaires: WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.

Avantages: WebEx was the default leader in virtual meetings. Subsequent to its acquisition by Cisco, things got markedly better. The tool had broad integration with scheduling tools like Outlook, and the (relatively) recent addition of the ability to attend a meeting using only a browser is an added bonus for people who lack administrative rights on their PCs.

Inconvénients: With stiff competition from Microsoft's Skype for Business, the venerable GoToMeeting, and newer arrivals like Slack and Zoom, WebEx is now a choice amongst many. When WebEx works, it does so decently at best. It suffers from bandwidth issues, even with only two participants in the same building. Furthermore, if a large enterprise buys an account, they are given "dedicated" support. When the client recently kept crashing every time I joined a meeting, I called the WebEx support number. After a half hour, I was told I needed to be transferred to our company's dedicated support team, who (after an hour of not being able to fix my problem) said I needed to be transferred to Cisco. Their agents wanted me to roll back device drivers (that hadn't been updated in over three months) and even suggested I may need to reinstall my operating system! I told them I had no issues with any of the other tools I use daily (Hangouts, Slack, Zoom, Skype for Business) and that I could attend a WebEx meeting if I used a browser. The agents only knew how to read from a script, and still haven't solved my problem.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/09/2018
Jenny M.
Software Developer
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/05/2020

"It connects all sectors of our company."

Commentaires: It connects all sectors of our company, today 70% of our employees are working from home and Cisco Webex is the best tool we could choose for our meetings, interviews, collaborative groups, joint projects and videoconferences, it helps to be more coordinated when working on projects with different edges and development teams, it offers video calls, private and group chat, voice and video meetings with many participants, video training conferences for freelancers and allows to share all kinds of documents.

Avantages: Cisco Webex is an excellent communication tool, it has allowed us to change our meeting habits by allowing us to attend any meeting remotely and organize personalized interviews with other colleagues, it allows me to record meetings and video conferences and then edit them and create tutorials, it integrates with Office, IBM and Google tools, it also offers good audio quality without ambient noise.

Inconvénients: The mobile app can sometimes be a headache for meetings with many attendees.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/05/2020
Atir Z.
Sr. Software Engineer
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/07/2020

"Best for Large Organization "

Commentaires: Overall it is great, and I am not sure if there’s any other option available with so many options like Meeting Rooms Digital Board, softwares for Mac, Windows and Cell phones.

Avantages: With all the hardware and software well integrated together with in a network is really great. Using a WebEx Drawing Board or sharing presentation to the team, Schedule meeting and Calling functionality is great. WebEx Teams is also a great software well integrated with your overall Organisation.

Inconvénients: Cisco WebEx Teams and Cisco Webex sometimes gets confused to join meeting. Sometime I have to use web version to join a meeting just because Teams is not able to connect.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/07/2020