Pour qui ?

Les postes de responsabilité financière dans les entreprises de taille moyenne.

Notes moyennes

206 avis
  • Note globale 4 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Sage Intacct
  • https://www.sageintacct.com/
  • Fondé en 1999

En savoir plus sur Sage Intacct

Sage Intacct aide les directeurs financiers à accéder aux rapports de gestion et financiers intégrés de leurs entités commerciales en quelques minutes et non en quelques jours, pour assurer la croissance de leur entreprise. Cet outil de gestion financière privilégié par l'AICPA permet à votre entreprise de taille moyenne en pleine croissance d'aller plus loin, plus rapidement, avec les données financières de base dont vous avez besoin pour automatiser vos processus les plus importants, réduire votre dépendance aux feuilles de calcul et vous donner une plus grande visibilité sur les performances de votre entreprise.

Sage Intacct - Fonctionnalités

  • CRM
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Rapports et analyses
  • Affectations d'équipe
  • Alertes de compte
  • Gestion des leads
  • Gestion des ressources
  • Gestion du marketing
  • Gestion du territoire
  • Suivi de l'influence
  • Suivi des frais
  • Suivi des ménages
  • Suivi des relations
  • Bons de commande
  • Cabinets d'expertise comptable
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Facturation
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gouvernement
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des frais
  • À but non lucratif
  • Achats et réceptions
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des partenariats
  • Comptabilité fournisseurs
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des ressources
  • Grand livre général
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des activités
  • Calcul et validation des frais
  • Comptabilité d'exercice
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des reçus
  • Rapports de gains et de pertes de ressources
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Suivi des activités
  • Validation croisée de la comptabilité
  • 1099 Preparation
  • Aging Tracking
  • Alerte de paiement en double
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Détection de fraude
  • Electronic Funds Transfer
  • Extraction de données
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des fournisseurs
  • PO Reconciliation
  • Recurring Payments
  • Rédaction de chèques
  • Traitement des factures
  • Achats et réceptions
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Comptabilité fournisseurs
  • Gestion de la paie
  • Gestion des subventions
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des dons
  • Crédit concessionnaire
  • Facturation récurrente
  • Gestion de la paie
  • Gestion des collectes
  • Gestion des frais
  • Gestion des pièces
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des ventes
  • Gestion du financement
  • Modèle Lease Here-Pay Here
  • Service clientèle
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité fournisseurs
  • Gestion de la paie
  • Gestion des dons
  • Gestion des ressources
  • Grand livre général
  • Rapprochement bancaire
  • Achats
  • Budgétisation et prévision
  • Chargement de cours
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité fournisseurs
  • Enseignement primaire/secondaire
  • Facturation
  • Fonctions pour écoles privées
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des présences
  • Grand livre général
  • Base de données de contacts
  • Calculateur d'impôts
  • Facturation des dépenses imprévues
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Gestion des demandes de paiement
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Portail de facturation
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Traitement des paiements
  • Avis de versement
  • Clôture de réclamations
  • Devis
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des réclamations
  • Historique des factures
  • Saisie de codes et de frais
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Vérification des assurances
  • Facturation a posteriori
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente de plusieurs périodes
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Gestion des demandes de paiement
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Traitement des paiements
  • Bilan comptable
  • Compte de résultat
  • Consolidation/regroupement
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de versions
  • Grand livre général
  • Multi-département/projet
  • Planification des ressources
  • Prévision
  • Scénarios possibles
  • Aging Tracking
  • Facturation
  • Facturation récurrente
  • Gestion des collectes
  • Grand livre comptes clients
  • Paiements partiels
  • Relevés clients
  • Traitement des chèques
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des paiements en ligne
  • Traitement des trop-perçus
  • Bilan comptable
  • Comptes de résultat
  • Consolidation et regroupement
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la trésorerie
  • Grand livre général
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs départements/projets
  • Prévision
  • Relevé des profits et des pertes
  • Scénarios possibles
  • Base de données de membres
  • Comptabilité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des événements
  • Contrôle des dépenses
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des reçus
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels similaires

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Sage Intacct

Overall great software for accounting professionals

Publié le 15/05/2019
Kat P.
Finance Associate
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: One major problem with some accounting softwares is that the reports needed to perform analysis, checks, etc. are unavailable. Intacct's wide report customization is a great solution to this that has resulted in an overall positive experience with the software.

Avantages: For those businesses and organizations looking to step up their accounting software from Quickbooks (or something similar), Sage Intacct is a great solution. While not as intuitive and user friendly as the systems designed for non-accounting professionals, Sage Intacct offers a myriad of features and functionality that is an accounting professional’s dream.
One of the best features of Intacct is its reporting system. Users can run any report they could ever dream of that includes GL, AP, AR, Time & Expenses, Order Entry, Purchasing, etc. Reports are not only customizable, but savable too.
Another great feature of Intacct is that the company is constantly releasing updates, which means the system is always evolving and getting better. Overall, Sage Inacct offers massive capability and is great for organizations who have outgrown smaller systems or who need greater customization.

Inconvénients: For those accustomed to the hand holding of a software like Quickbooks, Sage Intacct can make you feel a bit alone in the woods. It, for the most part, assumes that whoever is using it is an accounting professional, capable of understanding the inner workings of AP, AR, etc. For this reason, I would not recommend the system to those who are unfamiliar with accounting procedures and systems.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sage Intacct le 16/05/2019

Thank you for your review, Kat! I'm glad to hear that you're benefiting from the robust reporting within Sage Intacct. If you have any questions or if we can help with anything, please don't hesitate to reach out to Sameera at [email protected]

Great and attentive customer service. Very accommodating with our customization and concerns.

Publié le 07/05/2018
Joseph C.
Manager of Accounting
Hôpitaux et soins de santé, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I like the flexibility and ease of the software. It is overall simple to correct errors. I enjoy the import features for invoices and journal entries. Saves a lot of time and is user friendly, even for less experiences computer users.

Inconvénients: The restrictions of some features and functions. I feel like the functionality is more designed by computer programmers than by actual day to day users. For example, if you are trying to create a custom report, vendor ID is stored one way when entering invoices, and another way when entering journal entries. Customer service suggested to me that I enter the vendor ID in 2 different fields (I believe Vendor_ID and APBillItem_VendorID) for all invoice imports so that I can use 1 f. This is redundant and frustrating. Also for example, you can set invoices to "warn" you if duplicate invoice numbers when manually entering, but if you are using the import feature, it will just crash. You have to de-select the "warn" option, upload the file, and then turn the "warn" function back on. This is not practical. There should be some type of override function for intentional duplicate invoice #s.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sage Intacct le 30/11/2018

Hello Joseph,
Thank you for your review. We truly appreciate you taking the time to share your experience using Sage Intacct! I'm glad to hear that you find Sage Intacct easy to use and flexible. Please feel free to reach out to me if there is anything I can do to help!
Sincerely,
Andrew Sevillia
Sr. Manager, Customer Marketing
Sage Intacct

Best Saas Accounting solution

Publié le 20/11/2018
Amanda G.
Senior Accountant
Services financiers, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Sage Intacct is a great company to work with. Their software solution is great and easy to use. If your looking to change from an outdated solution, this should make the transition easier.

Avantages: The software is great. It is super easy to use and almost impossible to break. It can be used for more than your monthly accounting. We use it to track our valuation process. It is easy to track everything in the software and perform your monthly accounting tasks. You can track t&e, ap, ar, fixed assets, and do your cash management in this solution. There are many other features that make it a best in class solution

Inconvénients: The software itself is great. There are certain things we would like to be able to track in the software, like irr, but we also don't expect one software to do anything. There may sometimes be a lag in support getting back to you when you have issues, but nothing that is too extreme

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sage Intacct le 26/11/2018

Hello Amanda,
Thank you for your review. We truly appreciate you taking the time to share your experience using Sage Intacct! I'm glad to hear that you find Sage Intacct easy to use when you are tracking t&e, ap, ar, fixed assets, and cash management. Please feel free to reach out to me if there is anything I can do to help!
Sincerely,
Andrew Sevillia
Sr. Manager, Customer Marketing
Sage Intacct

Customer support was great from the start and the program is flexible in regards to creating reports

Publié le 08/05/2018
Toni A.
AVP Finance
Services financiers, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The software allowed ability to perform accounts payable to issue cheques and to produce financial statements quickly. The 12 month report is very useful to pick up changes to values in account. The budgeting aspect is also useful for variance analysis.

Avantages: I like the ability to create the financial reports and also the Dashboard reports. The payables area is easy to perform functions and the year-end close is very simple.

Inconvénients: This program is mainly written for the US market and is not able to create an EFT file (Canadian) that can be uploaded to the bank and create journal entries simultaneously. That would benefit us to make payments that are not by cheque. The "cash" payment types are good because an e-mail can be sent: however still requires for us to do a separate EFT payment on the bank.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sage Intacct le 29/11/2018

Hello Toni,
Thank you for your review. We truly appreciate you taking the time to share your experience using Sage Intacct! I'm glad to hear that have had a good experience with customer support and have been able to take advantage of Sage Intacct's flexibility. Please feel free to reach out to me if there is anything I can do to help!
Sincerely,
Andrew Sevillia
Sr. Manager, Customer Marketing
Sage Intacct

Sage Intacct product review

Publié le 05/10/2018
Utilisateur vérifié
Finance Manager
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall the system is easy to use and they are constantly making improvements. They are also taking user feedback into consideration and implementing it into new updates every quarter.

Avantages: I really like the automatic billing capability, I can now send my invoices in 2 hours instead of 2 days. The level of details in the financial reports is exactly what our company was looking for when we switched to Intacct. The ease of having our expense reporting system and Intacct communicate is super helpful, means less manual work.

Inconvénients: I would like to have more features when I record payments and I can't edit certain transactions. I like to drill down on come of the reports and you can't do that so finding out where that information came from is sometimes a challenge.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sage Intacct le 29/11/2018

Hello,
Thank you for your review. We truly appreciate you taking the time to share your experience using Sage Intacct! I'm glad to hear that you are having a positive experience using Sage Intacct and that you're saving time on invoicing. Please feel free to reach out to me if there is anything I can do to help!
Sincerely,
Andrew Sevillia
Sr. Manager, Customer Marketing
Sage Intacct

Lire d'autres avis