Salesforce Marketing Cloud

Description de Salesforce Marketing Cloud

Découvrez Salesforce Marketing Cloud, la solution marketing leader pour accroître l'engagement avec chaque consommateur. Utilisez la gestion de données performante pour collecter, organiser et stocker en toute sécurité les données de première, deuxième et troisième parties ainsi que les données hors ligne afin de créer des profils de consommateurs complets. Personnalisez chaque interaction tout au long du parcours avec votre marque à l'aide de l'IA intégrée. Impliquez ensuite chaque consommateur à grande échelle en utilisant les solutions e-mail, mobiles, publicitaires et sociales leaders du secteur.

Qui utilise Salesforce Marketing Cloud ?

Des entreprises de toutes tailles et de tous les secteurs d'activité.

Où peut-on déployer Salesforce Marketing Cloud ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Salesforce
  • Situé à San Francisco, É.-U.
  • Fondé en 2003

Assistance Salesforce Marketing Cloud

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Autriche, Brésil, Canada et 6 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen et 16 autres

À propos de l'éditeur

  • Salesforce
  • Situé à San Francisco, É.-U.
  • Fondé en 2003

Assistance Salesforce Marketing Cloud

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Autriche, Brésil, Canada et 6 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen et 16 autres

Salesforce Marketing Cloud en vidéos et en images

Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 1
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 2
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 3
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 4
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 5
En voir %{screenshots_count} de plus
Vidéo de Salesforce Marketing Cloud
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 1
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 2
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 3
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 4
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 5

Comparez le prix du logiciel Salesforce Marketing Cloud avec ses alternatives

Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

4.800,00 $US
Version gratuite
Essai gratuit
14,95 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
0,00 $US
Version gratuite
Essai gratuit
1.250,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Salesforce Marketing Cloud

  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la concurrence
  • Analyse des campagnes
  • Analyse des comportements
  • Analyse en temps réel
  • Automatisation du marketing
  • Boîtes de réception partagées
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multicanales
  • Campagnes multiples
  • Carte de fidélité
  • Cartographie du parcours client
  • Champs personnalisables
  • Ciblage du public
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Définition des priorités
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Engagement des clients
  • For iPad Devices
  • Formulaires électroniques
  • Gestion de contenu
  • Gestion de plusieurs comptes
  • Gestion de versions
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des activités commerciales
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des canaux
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Gestion des récompenses
  • Gestion des réponses
  • Gestion des signatures
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Marketing social
  • Marquage
  • Mesure des performances
  • Mise en forme de texte
  • Modèles personnalisables
  • Multi-Channel Attribution
  • Options de publication de contenu
  • Outils de collaboration
  • Outils de prospection
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Planification de l'édition
  • Planification des campagnes
  • Planification des publications
  • Qualification de leads
  • ROI Tracking
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Saisie et transfert de données
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation de leads
  • Stockage de documents
  • Suivi comportemental
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des campagnes
  • Suivi des conversions
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des interactions
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • Visualisation de données
  • Web analytics
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG
  • Édition automatisée

Alternatives à Salesforce Marketing Cloud

Zoho CRM offre aux entreprises une solution de gestion complète du cycle de vie en termes de relation client. En savoir plus sur Zoho CRM
User.com est un système avancé de marketing et de vente qui permet d'automatiser les communications personnalisées et de rationaliser les processus professionnels.
Saphyte est à la pointe en matière de rupture technologique avec ses fonctionnalités les plus avancées et les plus innovantes conçues pour aider votre entreprise à se développer.
Plateforme de marketing numérique complète conçue pour les agences de marketing
Agile CRM est une suite complète de ventes, de marketing et de services conçue pour permettre aux PME de vendre et de commercialiser comme les sociétés du classement Fortune 500.
Autopilot est un logiciel simple et visuel de marketing automation.
Synerise est le premier écosystème de marketing fonctionnant par IA pour B2C et B2B qui offre des fonctionnalités d'intelligence client et de personnalisation à la pointe du secteur.
EngageBay fournit un logiciel de marketing tout-en-un simple et abordable pour acquérir, engager, entretenir et transformer les leads. En savoir plus sur EngageBay
An advanced Business Management SaaS with all the features you need. Used in 60 countries by 1500 companies for the last 23 years.
Découvrez la plateforme CRM n° 1 au monde. Gérez chaque étape de vos relations clients entre les services.
Traduit en 18 langues, Bitrix24 est un logiciel tout-en-un. Disponible gratuitement et proposant des formules payantes, il inclut plus de 35 outils : CRM, tâches, sites, etc. En savoir plus sur Bitrix24
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement.
Tous les outils marketing, les fonctionnalités et les conseils d'experts dont vous avez besoin pour réussir, disponibles au sein d'un emplacement unique. Créez votre site web gratuit dès aujourd'hui.

Avis sur Salesforce Marketing Cloud

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,6
Service client
3,7
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trouver les avis classés par note

5
38%
4
39%
3
16%
2
3%
1
4%
Laurie
Laurie
Owner
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Needed Software to Help Simplify

4,0 l’année dernière
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Robert
Robert
ICT Manager (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits chimiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Top of class marketing automation and reporting.

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : It has been very positive. Before this our marketing was very much email informational marketing. Sending out new product ifo and links to webinars etc but there was no easy way to link this data to contacts or prospects and no way to have this information readily available to the sales team to generate sales. HAving the power to identiny and categorise supporters and detractors and know who is interested in wjat based on actual data is very powerful.

Avantages :

The ease of connecting the software to the larger salesforce CRM and using the data from Marketing cloud to educate the sales people about what their customers are interested in is invaluable. The power of linking slaes and marketing together is huge.

Inconvénients :

there are some things that are not included. It will send out campaings but if you need something like a survey you will need either a landing page ofr some kind of survey software. Saying that they do integrate the leading platfroms quite well.

Utilisateur vérifié
CEO (Pakistan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Outstanding software in digital marketing

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.

Avantages :

It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.

Inconvénients :

I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.

Utilisateur vérifié
Consultant (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Terrible product, terrible support

1,0 il y a 4 ans

Avantages :

The personalization options are pretty cool. But when you use them (with AMPscript) the Journey Builder is pretty much useless as Engagement Splits don't work with them.

Inconvénients :

Where to start. - Extremely buggy system. We had multiple issues with the Journey Builder that resulted in a number of our subscribers receiving thousands of emails which put us on the spam list for Gmail. - The Journey Builder is extremely rigid. You have to create new versions if you want to make even the smallest edit. Then you'll likely need to double check every single step because things break super easily. When you update emails that are used in Journeys in Content Builder, you need to go into these Journeys and manually update these emails again to make sure the changes take effect. You can try to solve this with Reference Content but then Engagement Splits don't work because it cannot see the URLs. Same goes for using Dynamic Content. Also, current subscribers in the existing version of a journey cannot be placed into the new version of the journey. Lastly, you can only add subscribers to retargeting audiences but NOT REMOVE them from these retargeting audiences. You'll have to create ANOTHER retargeting audience (for which you have to pay extra) to exclude these in e.g. Facebook. Compare that with a cheap tool like ActiveCampaign and you're just amazed how bad Marketing Cloud is. Especially Journey Builder is the worst app I've ever come across. - The platform is basically not usable without Salesforce CRM. This creates a number of problems, e.g. not being able to simply send a realtime response email when someone fills a form on your website. Also, even though it's the same company, the integration between Salesforce and Marketing Cloud is complex and just basically terrible. - Cloud Pages Smart Capture forms are useless. It doesn't accept people that are already in the data extension that is connected to a particular Smart Capture form but it does not warn you about this in any way. Also, if you use Salesforce as your DoR you can't use Smart Capture forms but are forced to build custom AMPscript code due the ContactID being created in Salesforce (not possible in Marketing Cloud). - As I mentioned above, functions don't work well with each other. This because they just bought a bunch of different companies and tried to tie it together. This also makes it very difficult to navigate as some functions overlap while others are completely incompatible. The system is also very slow. Loading times are not rarely over 10 seconds. This makes working with it daily a true torture. There are numerous other smaller bugs and annoying things that I don't have time for to write down but if I can summerize, if you want your marketing team to be lean, flexible and successful then do yourself a favor and pick any other system.

Ahmed
Freelancer (Égypte)
Informatique et sécurité réseau, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

One of the best CRM ever

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Salesforce helped us a lot in our work tasks, you can say that he can do all your work tasks, especially if you work in a team in the field of marketing, customer follow-up, advertising campaigns, customer targeting, data collection, real estate and others
In summary, this program can accomplish large and heavy tasks for your company with many advantages that will make it easier for you to use the program

Avantages :

Salesforce offers a tons of flexibility. Salesforce allows you to build anything you can imagine. The CRM can perform some serious heavy lifting and integrates with practically all programs on the market. Tasks let you keep track of ongoing discussions or tasks with clients and prospects, whilst reporting lets you monitor how your team is performing.

Inconvénients :

Sometimes it is slow to use However, that is just how CRMs are, I've looked at many different CRMs available, and Salesforce has so far proven to be the finest.

Walter
Marketing Specialist (É.-U.)
Enseignement supérieur, 501-1.000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

SFMC

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Avantages :

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Inconvénients :

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.